Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rovdjursvän begär ut uppgifter om svenska lofällors placering

Featured Replies

Publicerat

Enligt Jakt & Jägare så har en känd rovdjursaktivist begärt ut uppgifterna om var svenska jägare ställer sina lodjursfällor.

Namnet på fällans ägare och koordinater till fällan har begärts ut.

Vad tycker ni om detta?

Själv anser jag att det är dags för en lagändring, då det finns risk till sabotage, hot m.m.

Publicerat

Använd stora rävfällor !!!!

Publicerat

Klart oroväckande.. :wub:

Här har vi en rättshaverist som utnyttjar systemet för att komma åt sina "motståndare".

Detta är, som flera i artikeln sa, ett systemfel, iom att det finns en stor risk för den som bedriver fällfångsten kommer att få sina fällor saboterade, och i värsta fall få "hembesök" med punkterade däck mm, som följd.

Registreringsplikten fungerar inte som tänkt iom detta, så nu bör nog myndigheterna tänka till lite, innan tragiken är ett faktum.

Publicerat

Måste man placera ut fällan om man fått tillstånd? när han ligisterna gått bom några gånger så kanske de tröttnar :wub: en åtelkamera med mmms funktion så får man bildbevis, det är väl för att myndigheterna ska hålla koll på fällorna som registret finns, inte för att snedvridna kommunister ska åka runt och hota folk, lyssnade på P1 i måndags em nån debatt mellan jägare och djurensrätt, vet inte vilken bolibompa kanal de hämtar sin fakta ifrån men grabben resonerar klokare ibland, att de eldar upp hus och sabbar bilar är inte deras framgångs saga.

Publicerat

EU skulle boda dra till med lite amerikansk rättvisa :wub: shoot first, dont ask any questions,just plant your kitchen knife in his hand :P

Publicerat

Det är helt sanslöst att vissa inte kan låta bli att förstöra för andra. Varför ska det vara så svårt att acceptera lagen? Det är fullt tillåtet att jaga med fällorna, då är det väll bara låta dom vara, man behöver inte förstöra för andra bara för man inte håller med.

Jag hatar när förare av bilar inte blinkar när dom ska svänga, men inte åker jag efter dom och slår sönder deras bil? Men jag kanske borde göra det, får huliganerna hålla på och ha sönder fällor och liknande borde väll ändå jag få ha sönder deras bilar om dom irriterar mig?

Sverige är patetiskt.

Publicerat
Det är helt sanslöst att vissa inte kan låta bli att förstöra för andra. Varför ska det vara så svårt att acceptera lagen? Det är fullt tillåtet att jaga med fällorna, då är det väll bara låta dom vara, man behöver inte förstöra för andra bara för man inte håller med.

Jag hatar när förare av bilar inte blinkar när dom ska svänga, men inte åker jag efter dom och slår sönder deras bil? Men jag kanske borde göra det, får huliganerna hålla på och ha sönder fällor och liknande borde väll ändå jag få ha sönder deras bilar om dom irriterar mig?

Sverige är patetiskt.

Fundamentalister är inte resonabla, så sänk dig inte ner på deras nivå, utan visa dig bättre än dom...det kan vara frusterande men inte speciellt svårt.. :P

Publicerat
Sverige är patetiskt.

hela världen är patetiskt :/ tänk hur skönt det m åste varit att leva som ungdom på 30-50 talet, ifall kriget inte skulle varit :/ och vapen begränsing skulle vara nåt i som bara finns i nån scifi roman

Publicerat
Måste man placera ut fällan om man fått tillstånd? när han ligisterna gått bom några gånger så kanske de tröttnar ;) en åtelkamera med mmms funktion så får man bildbevis, det är väl för att myndigheterna ska hålla koll på fällorna som registret finns, inte för att snedvridna kommunister ska åka runt och hota folk, lyssnade på P1 i måndags em nån debatt mellan jägare och djurensrätt, vet inte vilken bolibompa kanal de hämtar sin fakta ifrån men grabben resonerar klokare ibland, att de eldar upp hus och sabbar bilar är inte deras framgångs saga.

Tänk på att man tydligen måste ha tillstånd för åtelkamera åxå!! Var tydligen en jägare sm blev fälld, en orienterings-dam hade anmält honom, hon upptäckte kameran när hon uträttade sina behov och fick rätt, trots att hon inte fastnade på bild!!

Publicerat

Känns som att vi som jagar, sköter viltvården, städar vägar efter påkörda djur, städar järnvägar, avlivar förvildade djur, avlivar farliga djur, fan vi gör den största samhällsinsatsen någon intresseorganisation i sverige gör endå är vi baktalade, hotade.

När ska någon politiker stå upp för oss och ta ton, detta är ju fanemej hets mot folkgrupp.

Publicerat
Fundamentalister är inte resonabla, så sänk dig inte ner på deras nivå, utan visa dig bättre än dom...det kan vara frusterande men inte speciellt svårt.. <_<
Känns som att vi som jagar, sköter viltvården, städar vägar efter påkörda djur, städar järnvägar, avlivar förvildade djur, avlivar farliga djur, fan vi gör den största samhällsinsatsen någon intresseorganisation i sverige gör endå är vi baktalade, hotade.

När ska någon politiker stå upp för oss och ta ton, detta är ju fanemej hets mot folkgrupp.

Håller med er båda två till 100%. Eller föresten ni är ju två då blir det väl 200%

Publicerat
  • Författare

Vette fan vad jag skulle skriva här.. Fel vart det iaf.

Redigerad med Dunderklumpen

Publicerat
För det första finns det ingen klok man/kvinna som börjar med politik... Jägare är oftast kloka.

Tyvärr så kommer vi få vara detta i framtiden också.

En ask jaktmatch till 6,5an kostar inte så mycke, Så visst kan jag försvara mig ;)

Publicerat

Vet vi något mer än att informationen har begärts ut.

Jag, liksom många andra, gillar inte det sättet som jägare ses på och jag vet vilken arbete vi utför och hur viktigt det är för balansen mellan människa och natur.

Jag föredrar dock att inte döma någon innan beviset ligger på bordet.