Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Färg på vapenskåp?

Featured Replies

Publicerat

Tjenare allihopa.. "Nu börjar det dra ihop sig" sa flickan...

Innan jag beställer ett vapenskåp så funderar jag på om man kanske skall beställa ett i en annan färg än den där gråblaskiga äckliga originalfärgen som de flesta skåp har.

Skåpen levereras i beige färg som standard. Andra färger och motivlack finns som tillval. Så står det på deras hemsida...

Vilken färg skulle ni föredra på ett vapenskåp? Svart, svartmatt, grön, eller M90-camouflerat? :)

Skall ringa dem och prata lite med dem senare i veckan. Mvh!

Publicerat
Tjenare allihopa.. "Nu börjar det dra ihop sig" sa flickan...

Innan jag beställer ett vapenskåp så funderar jag på om man kanske skall beställa ett i en annan färg än den där gråblaskiga äckliga originalfärgen som de flesta skåp har.

Skåpen levereras i beige färg som standard. Andra färger och motivlack finns som tillval. Så står det på <a href="http://"http://www.stind.se/stind2004.pdf"" target="_blank">deras</a> hemsida...

Vilken färg skulle ni föredra på ett vapenskåp? Svart, svartmatt, grön, eller M90-camouflerat? ;)

Skall ringa dem och prata lite med dem senare i veckan. Mvh!

Hade jag blivit erbjuden motivlack på mitt vapenskåp hade det blivit flames utan tvekan :)

Ärligen så är den grå färgen kanska bra eftersom med tiden så blir vapenskåpen lite kantstött och skitigt, och då syns det minst...

Publicerat
  • Författare

Dessutom fick jag höra från mor att dammet syns minst på ett beige skåp... Skitsnack!

Dammråttor skall skjutas.

Publicerat
Vilken färg skulle ni föredra på ett vapenskåp? Svart, svartmatt, grön, eller M90-camouflerat? :D

Jag har nu ett lite mörkare grått o ett nyare i ljus beige. Inte några skönheter någon av dom men fanns inga

alternativ när jag handlade... ;)

Publicerat

Undrar tamejfan om man inte skulle ta burken med mattsvart färg och spraya skåpet, för att sedan motivspraya något i mörkgrått, lila eller blått =)

Publicerat

Svart blank naturligtvis.

Då ser det större och rejälare ut.

Håkan

Publicerat

Håkan

skulle jag också, eller matt svart, sedan med klar orange med en stor logo "sprängfara" bilden =)

E.gif

Publicerat
  • Författare

Håkan

Hmm... Tål att tänkas på. Funderade på svart från början, men ett mattsvart skåp tror jag nästan är det finaste...

Vilket motiv skulle ni vilja ha på ert skåp?

Publicerat

Rött med vita knutar, kanske ett fönster med en jägare som sitter och kikar ut?

Publicerat
  • Författare
Rött med vita knutar, kanske ett fönster med en jägare som sitter och kikar ut?

Ett bra förslag.

Funderar lite på om det kan vara snyggt med motivmålningar som t.ex.

jamthund2.jpg

head.gif

Älgtjur%203_1.jpg

Men får se hur det blir... Kommer i alla fall lägga ut bilder på skåpet när det anlänt. :(

Publicerat
  • Författare

Håkan den allsmäktige Spuhr... :ph34r:

Är det inte så att damm syns mer på ett blanksvart skåp än ett mattsvart? Eller är det kanske en baksmäll man får ta?

Mvh!

Publicerat
Håkan den allsmäktige Spuhr... :wub:

Är det inte så att damm syns mer på ett blanksvart skåp än ett mattsvart? Eller är det kanske en baksmäll man får ta?

Mvh!

Hinner skåpet bli dammigt? då skjuter du förlite. :ph34r:

Andreas

Publicerat

Andreas: hur mycket skjuter du inne i ditt skåp? :rolleyes:

Svart med sprängloggan är nog ett bra knep kanske :P

Publicerat

Ungefär som Humles förslag fast som ett dass, med rött hjärta och allt.

MItt är grått med svarta siluett bilder på rådjur älg hare och räv.

Blir lite trevligare att titta på

Publicerat
  • Författare

Repliken "Jag går till dasset!.." fick nu en helt annan betydelse... :D

Näe.. Tror nästan jag skall försöka bestämma mig för ett skåp i svart, men om det skall vara blankt eller matt har jag ingen aning om. Ska även försöka hinna ringa dem idag och se hur mycket det kostar med allting. :P

Mvh

Publicerat

Helt klart m90-camo! :P

Publicerat
  • Författare
Helt klart m90-camo! :D

Skall se hur mycket omkostnaderna blir.. Annars satsar jag på detta alternativ som den MÖP man är... :D

Publicerat

fick ja välja färg på mitt skåp så skulle de vara så omanligt som möjligt bara för att retas! Skrikrosa ;)

Publicerat
  • Författare

Jahapp.. Tyvärr så har dem slutat tillverkat skåp, så det blir nog ett vanligt äckligt beigefärgat skåp... :D

• 3 weeks later...
Publicerat

Tycker det känns som det kvittar om ett skåp är grått eller motivlackerat, inget man har stående framme i vardagsrumet ändå. Det står bäst inne i gå in gadroben där det inte syns.

Publicerat
Tycker det känns som det kvittar om ett skåp är grått eller motivlackerat, inget man har stående framme i vardagsrumet ändå. Det står bäst inne i gå in gadroben där det inte syns.

kommer inte ihåg var jag såg/hörde detta tror det var en tv reklam var ett par är och handlar för deras hus remont. så frågar mannen frun

Mannen: skall vi ha äkta trä parkett golv eller falsk trä parket golv ?

Kvinnan: Vad är det för skillnad ?

mannen: falskträ är 3 gånger billigare! och ingen kommer veta nån skillnad!

Kvinnan: vi tar äkta träd!

Mannen: VARFÖR!?

Kvinnan: FÖR ATT JAG VET ATT DET ÄR FALSK TRÄD. så blir hon sur eller liknande och stormar iväg -_-

så lite samma tror jag det är med vissa män och deras vapen hobby :D sålänge bara man själv vet så räcker det att göra lite xtra

Publicerat
  • Författare

Mitt senaste projekt till vapenskåpet är att jag skall försöka hitta så många klistermärken så möjligt och på så sätt försöka göra skåpet så snyggt som möjligt..

-_-

Publicerat

Varför inte blankmörkgrönt skåp med mekaniskt kodlås och en liten mässingsskylt med texten "Franz Jaeger" B)<_<

Edit:

På mitt skåp kommer denna skylt sitta..

600px-Biohazard.svg.png

Lätt världens vackraste symbol :lol:

Publicerat
  • Författare
Edit:

På mitt skåp kommer denna skylt sitta..

600px-Biohazard.svg.png

Lätt världens vackraste symbol <_<

Beror väl på vad du laddar med.. :mellow:

• 3 weeks later...
Publicerat

annars kan du ju lämna i väg skåpet på slipning och lackning om du inte har tid och resurser att göra det själv