Publicerat Augusti 10, 200916 yr Under min kortkurs idag, fick jag en förfrågan om att hjälpa till och skjuta bort problem rådjur i ett radhusområde, området är belagt med skjutvapenförbud och djuren har lärt sig att detta är en fristad, så i sep/okt ska jag skjuta bort en trave djur där med bågen, inte jakt precis men visar hur den kan användas till annat med.
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Trevligt när folk inser att bågen har vissa fördelar ibland.. Grattis till extraknäcket också.
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Under min kortkurs idag, fick jag en förfrågan om att hjälpa till och skjuta bortproblem rådjur i ett radhusområde, området är belagt med skjutvapenförbud och djuren har lärt sig att detta är en fristad, så i sep/okt ska jag skjuta bort en trave djur där med bågen, inte jakt precis men visar hur den kan användas till annat med. Om du behöver hjälp så ställer jag upp!
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Om du behöver hjälp så ställer jag upp! Jo fast detta kan bli mitt i veckan samt med ganska kort varsel förstås
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Jag har tänkt höra mig för inom stadens områden ja me.. Men där kanske man går bet, jag vet inte? Vad tror du Roger?
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Författare Jag har tänkt höra mig för inom stadens områden ja me.. Men där kanske man går bet, jag vet inte? Vad tror du Roger? Innom staden är det ett jaktlag från Jomala som jagar och där driver de med hund så jag tror inte det är samma problem där som dit jag ska. Och om staden hade detta som ett problem hade de säkert kontaktat mig för länge sen tror jag.. För att göra denna typ av jobb måste man få tillstånd från fastighetsägare samt jaktlag osv, måste även kolla med LR vad lagen säger då man jagar på under 150ha osv osv...
Publicerat Augusti 11, 200916 yr E de så nuförtiden? När jag jagade i stan så var vi nog ett stadslag.. Fast dom kanske har lagt av dom? Espholms jaktlag? nåjanåja. Är det så krångligt för så egentligen ointressant "jakt" som det skulle handla om, så göre jag mig nog icke besvär.
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Författare E de så nuförtiden? När jag jagade i stan så var vi nog ett stadslag.. Fast dom kanske har lagt av dom? Espholms jaktlag? nåjanåja. Är det så krångligt för så egentligen ointressant "jakt" som det skulle handla om, så göre jag mig nog icke besvär. nä, är nog mera jobb en det är värt, jag kommer att ta betalt 40€ timman för mina tjänster,, det är trots allt inte jakt i sig
Publicerat Augusti 11, 200916 yr nä, är nog mera jobb en det är värt, jag kommer att ta betalt 40€ timman för mina tjänster,, det är trots allt inte jakt i sig inte skulle jag ha problem med det inte tjena mera än en läkare per timme genom att få hoppa omkring i tätområden och "jaga" är inte dåligt. so... where do I sign ?
Publicerat Augusti 11, 200916 yr inte skulle jag ha problem med det inte tjena mera än en läkare per timme genom att få hoppa omkring i tätområden och "jaga" är inte dåligt.so... where do I sign ? Nå man får knappast mera betalt än en läkare. ^^ Men som en knegares omsättning är det ungefär.
Publicerat Augusti 12, 200916 yr Fast 40€ i timmen som bågjägare är ju lite fränt. För du kommer ju att få lägga ner bra många timmar för att få ihop ett effektivt arbete