Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Intresant jobb

Featured Replies

Publicerat

Under min kortkurs idag, fick jag en förfrågan om att hjälpa till och skjuta bort

problem rådjur i ett radhusområde, området är belagt med skjutvapenförbud och

djuren har lärt sig att detta är en fristad, så i sep/okt ska jag skjuta bort en trave djur där

med bågen, inte jakt precis men visar hur den kan användas till annat med.

Publicerat

:rolleyes: sämmre jobb kan man juh få!...

Mvh

Publicerat

Trevligt när folk inser att bågen har vissa fördelar ibland.. :rolleyes:

Grattis till extraknäcket också. :lol:

Publicerat
Under min kortkurs idag, fick jag en förfrågan om att hjälpa till och skjuta bort

problem rådjur i ett radhusområde, området är belagt med skjutvapenförbud och

djuren har lärt sig att detta är en fristad, så i sep/okt ska jag skjuta bort en trave djur där

med bågen, inte jakt precis men visar hur den kan användas till annat med.

Om du behöver hjälp så ställer jag upp!

Publicerat
  • Författare
Om du behöver hjälp så ställer jag upp!

Jo fast detta kan bli mitt i veckan samt med ganska kort varsel förstås

Publicerat

Jag har tänkt höra mig för inom stadens områden ja me.. Men där kanske man går bet, jag vet inte? Vad tror du Roger?

Publicerat

vilket häftig jobb :(

Publicerat
  • Författare
Jag har tänkt höra mig för inom stadens områden ja me.. Men där kanske man går bet, jag vet inte? Vad tror du Roger?

Innom staden är det ett jaktlag från Jomala som jagar och där driver de med hund så jag tror inte

det är samma problem där som dit jag ska. Och om staden hade detta som ett problem hade de säkert

kontaktat mig för länge sen tror jag..

För att göra denna typ av jobb måste man få tillstånd från fastighetsägare samt jaktlag osv, måste även kolla

med LR vad lagen säger då man jagar på under 150ha osv osv...

Publicerat

E de så nuförtiden? När jag jagade i stan så var vi nog ett stadslag.. Fast dom kanske har lagt av dom? Espholms jaktlag?

nåjanåja. Är det så krångligt för så egentligen ointressant "jakt" som det skulle handla om, så göre jag mig nog icke besvär.

Publicerat
  • Författare
E de så nuförtiden? När jag jagade i stan så var vi nog ett stadslag.. Fast dom kanske har lagt av dom? Espholms jaktlag?

nåjanåja. Är det så krångligt för så egentligen ointressant "jakt" som det skulle handla om, så göre jag mig nog icke besvär.

nä, är nog mera jobb en det är värt, jag kommer att ta betalt 40€ timman för mina tjänster,, det är trots allt inte jakt i sig

Publicerat
nä, är nog mera jobb en det är värt, jag kommer att ta betalt 40€ timman för mina tjänster,, det är trots allt inte jakt i sig

inte skulle jag ha problem med det inte :P tjena mera än en läkare per timme genom att få hoppa omkring i tätområden och "jaga" är inte dåligt.

so... where do I sign ?

Publicerat
inte skulle jag ha problem med det inte :D tjena mera än en läkare per timme genom att få hoppa omkring i tätområden och "jaga" är inte dåligt.

so... where do I sign ?

Nå man får knappast mera betalt än en läkare. ^^ Men som en knegares omsättning är det ungefär.

Publicerat

Fast 40€ i timmen som bågjägare är ju lite fränt. För du kommer ju att få lägga ner bra många timmar för att få ihop ett effektivt arbete :D