Publicerat Augusti 11, 200917 yr Fasen, nu har det gått en månad med valpen och jag/vi hittar inte något namn som passa riktigt. Valpen är en Schiller och en hane. Helst ett namn med jaktlig anknytning samt att det passar stövare. MVH Roggman66
Publicerat Augusti 11, 200917 yr Fasen, nu har det gått en månad med valpen och jag/vi hittar inte något namn som passa riktigt.Valpen är en Schiller och en hane. Helst ett namn med jaktlig anknytning samt att det passar stövare. MVH Roggman66 Är det en jaktidiot så kan du ju döpa den till Thomas...
Publicerat Augusti 11, 200917 yr Författare Det värsta är att hans namn är Sack, men kompisens hund som blev överkörd av tåget i våras hette Sacko. Vi har väl hittils kallat honom för Sacke, men det känns inte riktigt bra. Sen heter ju den andra hunden Jackie och det låter ju likadant. Zorro (Räv på spanska) har varit uppe på tapeten, men jag vet inte riktigt. Han har väldigt mycket svart så Nero är även det ett förslag. Bild ska jag försöka plocka in. MVH Roggman66
Publicerat Augusti 11, 200917 yr kalla honom för krut. Eller annars så skulle han kunna heta bärs och så skaffar du en tik som får heta bira
Publicerat Augusti 11, 200917 yr Jag vägde mellan Morrison eller Jäger och Morrison är fortfarande ledigt. Peter
Publicerat Augusti 11, 200917 yr Fördelaktigt är att det är två stavelser med skarpa konsonanter i. Typ =)
Publicerat Augusti 11, 200917 yr Tjabo eller Buster, har för mig att jag hörde eller läste om en som hette Bengtsson, tycker det öppnade en helt ny värld av hundnamn
Publicerat Augusti 11, 200917 yr Min bror hade en tysk terrier som hette "Pang", vad tror du om det . Det är väl ett namn med jaktanknytning.... Peter
Publicerat Augusti 11, 200917 yr 9 av 10 hundar heter ju typ sako eller tikka.. ingen måttlighet i den fantasilösheten Zorro.. Helt ok! Stövare? Döp han till "sälen" ^^ Eller jaktguden Skade. Artemis
Publicerat Augusti 12, 200917 yr Eller skådespelare/rollkaraktärer även om det bli svårt med korta namn - Persbrandt - Wallander - Clooney - (Brad) Pitt (fast den vet jag inte om jag vill ropa på ) - Tito (Beltran), passar bra på hanhunden med högt intresse för tikar - Hugh (Grant). - Beck - Harry (Potter) eller (Dirty) Harry - Brüno /Mikael
Publicerat Augusti 12, 200917 yr Jag pluggar till präst och vill därför slänga in ett bibliskt namn: SIMSON, mannen som fångade 300 rävar.
Publicerat Augusti 12, 200917 yr Jag har aldrig träffat på en hund som heter Fido, det typiska hundnamnet. Min nästa jycke kommer att heta Fido. Den därefter: Karo.
Publicerat Augusti 12, 200917 yr Jag har aldrig träffat på en hund som heter Fido, det typiska hundnamnet. Min nästa jycke kommer att heta Fido. Den därefter: Karo. Karo är faktiskt inte så ovanligt, min förra hund hette Karhu (björn på finska) och det blir uttalat Karo. Så därför kallade jag den nåt eget istället.