Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nytt Jaktprogram i TV i höst - JAKTLUST!

Featured Replies

Publicerat
Hur menar du då?

Tex ,Lorentson har jag för mig han heter ser en elefant komma gående förbi passet och tömmer kaffemuggen i brasan och lågorna flammar upp , för en invigd person är det humor men för en utomstående?

• Svar 106
  • Visningar 26,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Jo jag är med på ditt tankesätt men jag kommer ihåg "Grabbarna i fagerhult" eller vad det nu hette det värsta antijaktprogram jag sett.

Vid första anblicken kan man kanske tycka så men jag är övertygad om att även det programmet har gjort mycket nytta för jakten i Sverige.

Man får inte glömma bort att för många (den stora majoriteten) människorna är jakten en obskyr hobby?!? som bara konstiga personer ägnar sig åt.

Så att "klä på" jakten med personer som man kan identifiera sig med kommer (nästan) alltid att ge possitiva effekter, och som jag ser det så är alla jaktprogram bättre än inga alls...

//Niclas

Publicerat

Och så hänger de ut GW.. Någon har uppenbarligen tänkt hyfsat galet :blink:

Mvh!

Publicerat
Och så hänger de ut GW.. Någon har uppenbarligen tänkt hyfsat galet :blink:

Mvh!

Que?

Publicerat

.

Publicerat

Äsch.. lite väl internt kanske.. :blink:

Mvh!

Publicerat
Äsch.. lite väl internt kanske.. :blink:

Mvh!

Hehe Fattade i efterhand

Publicerat
Tex ,Lorentson har jag för mig han heter ser en elefant komma gående förbi passet och tömmer kaffemuggen i brasan och det smäller till, för en invigd person är det humor men för en utomstående?

Jo - men ingen vettig person vettig person kan väl tro att han sköt elefanten i verkligheten? - Inte ens 1990 (eller när det nu var programmet gick) Sedan är det ju viss skillnad idag på programutbudet, antal kanaler och inte minst hur folk ser på TV, vad man är vana vid och hur produktionerna är utformade. Vi tänkte ha gulliga små marsvin som går förbi i Jaktlust istället...kaffekoppen töms....sedan....PANG.... men vi kanske skippar den idén... :blink:

Publicerat
6620_110867982809_710972809_2294409_5753199_n.jpg
Publicerat
6620_110867982809_710972809_2294409_5753199_n.jpg

Vet inte om det betyder att man behöver ge sig ut och träffa folk mer, men man börjar ju känna igen karl bara genom att se han i "skuggprofil".

Vad säger Ni själva, känner ni att det finns mycket kvar att förmedla till den "lilla" skara tittare som verkligen är intresserade eller har det blivit ett "bekvämt" sätt att arbeta (TV/Film) om Ni förstår vad jag menar?!

Har J&J del2 kommit ut i box-form ännu?

Publicerat
Vet inte om det betyder att man behöver ge sig ut och träffa folk mer, men man börjar ju känna igen karl bara genom att se han i "skuggprofil".

Vad säger Ni själva, känner ni att det finns mycket kvar att förmedla till den "lilla" skara tittare som verkligen är intresserade eller har det blivit ett "bekvämt" sätt att arbeta (TV/Film) om Ni förstår vad jag menar?!

Har J&J del2 kommit ut i box-form ännu?

Finns ju givetvis hur mycket som helst att förmedla och detta känns riktigt inspirerande. Nej J & J kommer nog i boxform i november (tror jag) vår distributör, Panvision, sköter detta.

Publicerat
Finns ju givetvis hur mycket som helst att förmedla och detta känns riktigt inspirerande. Nej J & J kommer nog i boxform i november (tror jag) vår distributör, Panvision, sköter detta.

Och...det finns massor av andra delar inom media som är betydligt "bekvämare" att jobba med, som tar betydligt mindre tid i anspråk, har billigare produktionskostnad och som är mycket mer lukrativt. Om man nu skulle se det från den sidan av myntet - om du förstår vad jag menar.

Publicerat
Och...det finns massor av andra delar inom media som är betydligt "bekvämare" att jobba med, som tar betydligt mindre tid i anspråk, har billigare produktionskostnad och som är mycket mer lukrativt. Om man nu skulle se det från den sidan av myntet - om du förstår vad jag menar.

Menar inte att det skulle vara enklare än "matlagning"...

Jag ställer mig direkt till den grupp som ser fram emot denna serie och hoppas den håller samma standard som de övriga som Herr Ekberg och Du själv medverkat till.

Sen kan det ju knappast vara till det negativa att Ni jobbat såpass länge ihop som ni ändå har gjort.

Med tanke på denna "arbetslängd" tänkte jag att det kanske infunnit sig en känsla av

"vinnande koncept" alt "väl fungerande" som gör att ni väljer att sattsa igen.. om man kan säga så.

Publicerat

Det ska bli kul att se bla. GW jaga.

Ibland har jag nämnligen svårt att tänka mej honom som jägare när han sitter och pratar i TV.Förmodligen kommer jag att ändra mej om det?

Bara ni inte låter honom laga mat och doppa fingrar i maten och i håret osv...(vem tänker jag på då?)

Jag ser fram emot 4 nov.

Peter

Publicerat

Jodå GW jagar/har jagat en hel massa. Nej, nu sticker jag på bockjakt och test i vildsvinshägn. Lycka till imorgon allihop. Herregud vilka grymma bockar vi spanat in...får hoppas de kan fastna på film i år och inte springer och gömmer sig så fort 16/8 närmar sig... :rolleyes:

Publicerat
Det ska bli kul att se bla. GW jaga.

Ibland har jag nämnligen svårt att tänka mej honom som jägare när han sitter och pratar i TV.Förmodligen kommer jag att ändra mej om det?

Bara ni inte låter honom laga mat och doppa fingrar i maten och i håret osv...(vem tänker jag på då?)

Jag ser fram emot 4 nov.

Peter

och vad har du emot per :rolleyes: ?

Publicerat
Jo - men ingen vettig person vettig person kan väl tro att han sköt elefanten i verkligheten? - Inte ens 1990 (eller när det nu var programmet gick) Sedan är det ju viss skillnad idag på programutbudet, antal kanaler och inte minst hur folk ser på TV, vad man är vana vid och hur produktionerna är utformade. Vi tänkte ha gulliga små marsvin som går förbi i Jaktlust istället...kaffekoppen töms....sedan....PANG.... men vi kanske skippar den idén... :rolleyes:

Han sköt inte elefanten det som small var när innehållet i kaffe koppen hamnade i elden mao det var nåt annat än kaffe i muggen men okej det var väl inget bra exempel men ta debatten om bågjakt som var i ett program vilken sandlåda! den som var vettigast var bågjägaren dom ville att han skulle skjuta ett äpple på en skyltdockas huvud vilket han inte ställde upp på sen skulle dom själva visa hur det skulle gå till med studsaren och spräckte huvudet på skyltdockan.

Hela programmet kändes som att det var gjort för deras egen skull, det som var bra var väl när GW lagade mat.

Vad jag vill ha sagt med mitt svamlande är att när det är en massa kändisar som ska medverka så är risken att fokus hamnar på dom istället för på det jaktliga men förhoppningsvis har jag fel

Publicerat

Trevligt ska bli riktigt roligt att se. Bara tv4sport funkar för den dagen det börjar.

Publicerat

Härligt ^_^ här man gått och väntat på :D

Publicerat

Jättekul med nya program. Hur bär man sig åt för att se TV4 sport?

Publicerat
och vad har du emot per :D ?

*Host..*

Hur man får in TV4sport beror på vilka kanaler du har. Det ingår inte i det vanliga minsta tvpaketet...

Jag har iaf inte kanalen. :D^_^

Publicerat

Fan vad fint ^_^

Publicerat
6620_109488557809_710972809_2273708_8208424_n.jpg

lill idolen!! :angry: kommer ihåg ett kul repotage med bröderna samuelsson i svensk jakt, där behövdes ingen älgdragare... lill mange bar ut älgen!!

ser fram emot programet!

/johan

Publicerat

Såg svenskbjörnjakt nr 2 igår med Rasmus Bodström,bra spännade film synd bara att bild/ljud kvaliten är som den är , men dom filmar ju själv.

När blir med björnjakt med Diana gänget då??

Publicerat

och vad har du emot per :angry: ?

Per Morberg var jättebra som Viggo i Rederiet!