Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Blev det några lockrävar?

Featured Replies

Publicerat

Ja den här kvällen var mycket trevlig på tre olika sätt :P Äntligen tröska bonden åkern så man kunde komma ut o locka lite :D Sen att man fick inviga bettan faan vilken kärlek hon är som en laser där man siktar träffar man :D Sen fick jag nöjet o pröva en ny lockpipa från kettlecreek calls o den hette Backstabber o den funka klockrent :D

Det var rätt så odramatiskt såg räven på 300m tog upp bössan o följde räven i siktet samtidigt som jag lockade med muspipet o vid 80meter så var årets första lockräv på platts :D Sen fick krut göra ett efter sök som han fixa galant :D

post-906-1250282699_thumb.jpg

Mvh.

• Svar 59
  • Visningar 12,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Ja den här kvällen var mycket trevlig på tre olika sätt :D Äntligen tröska bonden åkern så man kunde komma ut o locka lite :D Sen att man fick inviga bettan faan vilken kärlek hon är som en laser där man siktar träffar man :D Sen fick jag nöjet o pröva en ny lockpipa från kettlecreek calls o den hette Backstabber o den funka klockrent :D

Det var rätt så odramatiskt såg räven på 300m tog upp bössan o följde räven i siktet samtidigt som jag lockade med muspipet o vid 80meter så var årets första lockräv på platts :D Sen fick krut göra ett efter sök som han fixa galant :D

Mvh.

grattis och maffig bössa! imorgon åker jag och skjuter in min enkelskottare ( lanttis :D ) synd att jag bara har 37 hornady V-max fabriks laddade patroner kvar till min bösse :P

skall nog också skjuta en och annan räv iår, blev nära förra året! första (och enda gången :/ ) jag var o locka så kom räven bakifrån mig! gick back i skogen och checkade vad det var för ljud 30 m fråna mig såg man rävspår :D då visste man att den fungerar :D

grattis igen! scheitjakt i forstättningen!

Publicerat
Ja den här kvällen var mycket trevlig på tre olika sätt :P Äntligen tröska bonden åkern så man kunde komma ut o locka lite :D Sen att man fick inviga bettan faan vilken kärlek hon är som en laser där man siktar träffar man :D Sen fick jag nöjet o pröva en ny lockpipa från kettlecreek calls o den hette Backstabber o den funka klockrent :D

Mvh.

Grattulerar Flex !!! Själv fick jag en stor rävhanne ikväll efter ngr pip med Knight & Hale pipen...Såg den på ca. 200m och den kom som en avlöning rakt på mig så jag fick klämma till den rakt framifrån på ca. 50m.

Faan va skoj det är med lockjakten på räv !!! :D

Publicerat
Ja den här kvällen var mycket trevlig på tre olika sätt :blink: Äntligen tröska bonden åkern så man kunde komma ut o locka lite :lol: Sen att man fick inviga bettan faan vilken kärlek hon är som en laser där man siktar träffar man ^_^ Sen fick jag nöjet o pröva en ny lockpipa från kettlecreek calls o den hette Backstabber o den funka klockrent ^_^

Det var rätt så odramatiskt såg räven på 300m tog upp bössan o följde räven i siktet samtidigt som jag lockade med muspipet o vid 80meter så var årets första lockräv på platts ;) Sen fick krut göra ett efter sök som han fixa galant ;)

Mvh.

Your'e the man :oB)

Roligt att den fungerade..

Mvh B)

Publicerat

Grattis Flex, men.. HUR kan du lägga din bössa på marken? Det blir ju repor juh.. :blink:

//Christer som inte ens provat locka med lockpipa ens en gång...

Publicerat
  • Författare
frei Grattulerar Flex !!! Själv fick jag en stor rävhanne ikväll efter ngr pip med Knight & Hale pipen...Såg den på ca. 200m och den kom som en avlöning rakt på mig så jag fick klämma till den rakt framifrån på ca. 50m.

Faan va skoj det är med lockjakten på räv !!!

Stort grattis frei :rolleyes: he he nu satt du där med stor pulsen bankandes inombords :huh: ja det är en riktig spännande upplevelse o se räven komma bra jobbat frei :P

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Tackar o bockar grabbar :rolleyes:

Mvh.

Publicerat

grattis!

Själv har jag försökt en el med rävlock, men inte lyckats. Det enda jag lyckas locka in är förbannade rådjur som springer runt och skäller och stampar i marken.

Jag har nog ingen talang för det här med lockjakt. Med Sams kråkpipa har jag trots idoga försök bara lyckats locka in några korpar :rolleyes:

Publicerat
Med Sams kråkpipa har jag trots idoga försök bara lyckats locka in några korpar :huh:

Du menar EU-kråkor :rolleyes: Alltså, kör ni harskri nu? Trodde det var muspip som gällde så här tidigt.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Kände suget efter o få komma ut o locka i kväll så jag tog bilen o åkte till ett havrefält där jag satte mig i kanten o tog fram banditen har aldrig lockat med den pipan o jag körde mus o fågellätet o efter 5min så titta en räv fram ur havrefältet o den möttes av en sierra varminter o årets andra lockräv föll.

post-906-1251228532_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat
Kände suget efter o få komma ut o locka i kväll så jag tog bilen o åkte till ett havrefält där jag satte mig i kanten o tog fram banditen har aldrig lockat med den pipan o jag körde mus o fågellätet o efter 5min så titta en räv fram ur havrefältet o den möttes av en sierra varminter o årets andra lockräv föll.

post-906-1251228532_thumb.jpg

Mvh.

Vad säger man..?? :ph34r:

:mad::huh::P

Mvh B)

Publicerat
  • Författare
Vad säger man..?? :ph34r:

:mad::huh::P

Mvh B)

He he vad man säger kul som faan B)

Mvh.

Publicerat

Vilka åkrar är bäst att sitta vid. Här är inte havren mogen än men jag såg att bonden hade börjat skörda vete och korn. Är dom lika lockande för räven?

Publicerat

Tror vi får döpa om dig till FOX istället. :lol:

Du är grym mannen, härligt att se att du lyckas så ofta, måste ju bero på den som lockar för jag lyckas sällan <_<

Ska nog ta tag i rävlockeriet lite nu i september om jag får tid.

/Lasse

Publicerat

Du är fördjävlig Flex!! :lol:

Jag lockade oxå fram en räv härom kvällen till en kompis som fick skjuta, dock inte med pipa utan med en Taruup slåtterkross och en John Deere, räknas det som lockjakt? <_<

post-373-1251301302_thumb.jpg

Publicerat
Du är fördjävlig Flex!! B)

Jag lockade oxå fram en räv härom kvällen till en kompis som fick skjuta, dock inte med pipa utan med en Taruup slåtterkross och en John Deere, räknas det som lockjakt? :rolleyes:

Låter dyrt en pipa är nog billigare ;):D

Publicerat
  • Författare
Vilka åkrar är bäst att sitta vid. Här är inte havren mogen än men jag såg att bonden hade börjat skörda vete och korn. Är dom lika lockande för räven?

Det spelar ingen roll om det är havre-vete eller korn anledningen till att jag lockar intill ett sådant fällt är att räven vill inte gärna exponera sig i uppenafält när det är ljust det bästa är om det är lite skog intill ett sådant fällt o att en väg eller att fältet är halvslaget då kommer räven ut i kanten bara o tittar vad som är på gång då är det bara o nypa till :rolleyes:

Mvh.

Publicerat
  • Författare
Tror vi får döpa om dig till FOX istället. ;)

Du är grym mannen, härligt att se att du lyckas så ofta, måste ju bero på den som lockar för jag lyckas sällan :rolleyes:

Ska nog ta tag i rävlockeriet lite nu i september om jag får tid.

/Lasse

Tackar o bockar Lasse :D Lycka till med locket B)

Mvh.

Publicerat
  • Författare
Du är fördjävlig Flex!! :D

Jag lockade oxå fram en räv härom kvällen till en kompis som fick skjuta, dock inte med pipa utan med en Taruup slåtterkross och en John Deere, räknas det som lockjakt? :rolleyes:

Ha ha givet vis räknas det det är ju vida känt bland rävjägare att sådana maskiner lockar räv he he men dom är ju bara effektiva visa tider på året så lockpipan är o före dra ;)

Mvh.

Publicerat

ni som håller på med rävlock vilka pipor har ni? köpte en förra året men de har inte blivit så mkt... beställde även från micke tham som ska föreställa typ en skada fågel? vilka tycker ni funkar bäst?

Publicerat
  • Författare
ni som håller på med rävlock vilka pipor har ni? köpte en förra året men de har inte blivit så mkt... beställde även från micke tham som ska föreställa typ en skada fågel? vilka tycker ni funkar bäst?

Hej Johan om du köper en Crit'R call PeeWee o Crit'R call Standard så är du rätt så helgarderad då har du en pipa som är lågmäld o en pipa som är högljud då du lockar med den lågmälda pipan dom första 10min o sen byter till den mer högljuda pipan då skrämmer du inte dom rävarna-räven som är närmast o sen når du ut till dom-den räven som är längre bort.

Mvh.

Publicerat
Hej Johan om du köper en Crit'R call PeeWee o Crit'R call Standard så är du rätt så helgarderad då har du en pipa som är lågmäld o en pipa som är högljud då du lockar med den lågmälda pipan dom första 10min o sen byter till den mer högljuda pipan då skrämmer du inte dom rävarna-räven som är närmast o sen når du ut till dom-den räven som är längre bort.

Mvh.

Tackar!

Publicerat
  • Författare
Tackar!

varsågod!

Mvh.

Publicerat

Alla fält som är nyslagna eller nytröskade är mycket begärliga för räven då han har det mycket enklare att få tag på sork. Nu lockar jag inte utan bara vakar vid sådana fält men det har hänt fler än en gång att jag skjutit räv när tröskan eller slåttermaskin är kvar på åkern.

Publicerat
  • Författare
Alla fält som är nyslagna eller nytröskade är mycket begärliga för räven då han har det mycket enklare att få tag på sork. Nu lockar jag inte utan bara vakar vid sådana fält men det har hänt fler än en gång att jag skjutit räv när tröskan eller slåttermaskin är kvar på åkern.

Som rävkungen mickel skriver här så lockar jag inte vid nyslagna fält där vakar jag bara lockar gör jag bara vid oslagna o halvslagna fält.

Mvh.