Publicerat Augusti 15, 200916 yr Hej har stöt på ett litet problem, jag har tänkt att ansöka om att få förvara bössan hemma hos farsan. Men för att göra det ska jag ange vapen nr på vapnet jag har, detta vapen jag inte kan köpa utan att ange hur det ska förvaras . Vad ska jag göra först, ansöka om vapenlicens eller ansöka om att förvara vapen hos annan? //Nyllet
Publicerat Augusti 15, 200916 yr Tror nog nästa att det är bäst att ställa frågan i SJF's arena... Annars skulle jag själv gå till polisen och fråga.
Publicerat Augusti 16, 200916 yr Du har alltså inte licens på vapnet ännu utan avser köpa det? Isf kan du väl skriva i licensansökan att du avser förvara vapnet hos din far och krävs det så då även en speciell ansökan om att förvara just där? Eller har jag missförstått ngt? Mvh!
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Samtidigt som du ansöker om licens skall du ansöka om tillstånd att förvara skjutvapen hos annan person enl 5 kap 3§ vapenlagen. Så gjorde min som när han sökte licens och ville förvara vapnen hos mig och det gick bra. Det kan ju bero på vilken anledning man vill förvara vapnet på annan plats förstås. Mvh Stig
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Författare Samtidigt som du ansöker om licens skall du ansöka om tillstånd att förvara skjutvapen hos annan person enl 5 kap 3§ vapenlagen. Så gjorde min som när han sökte licens och ville förvara vapnen hos mig och det gick bra. Det kan ju bero på vilken anledning man vill förvara vapnet på annan plats förstås. Mvh Stig Ok, tack för hjälpen! //Nyllet