Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Test av Rage Slip Cam

Featured Replies

Publicerat

Ok, min gode JS försåg mig med några Rage mek spetsar då min annars så pålitliga leverantör

missade detta med att jag behövde nya spetsar...

Jag har inte skjutit på något djur med dem än, men tror de gör ett utmärkt jobb den dagen.

MEN, ett par saker med dem som jag vill dela med mig av (som jag finner irriterande)

Konstruktionen är lite "flimsy" dvs de är extremt känsliga, flera gånger som jag tar dem in och ur

mitt bågkoger öppnar de sig och jag måste återställa dem,, inte bra om man vill ladda snabbt!

Hade bågen hängande med pil i, spetsen låg emot en liten tun gren, när jag tog bågen så öppnar sig

spetsarna och kräver att jag återställer dem, inte bra vid jakt!

Om man smygjagar med pil i ! om spetsen nuddar en gren eller gräs faller den i sär och man måste

aptera den igen, åter igen inte bra vid jakt.

min korta erfarenhet av Rage Slip cam mek spetsar thus far......

Publicerat

Men dom gör ena jäävla hål!

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

ha ha jo det gör de säkert, men det blir inga hål om man ska sitta och mickla med

ett mechano innan man ska skjuta förstås

Publicerat
ha ha jo det gör de säkert, men det blir inga hål om man ska sitta och mickla med

ett mechano innan man ska skjuta förstås

Jag har samma erfarenhet som du min käre Watson!

Tror det blir att använda grim reaper eller innerlock. Rage spetsarna åker förmodligen ut på tradera snart.

Men tänkte jag åtminstone skulle fälla ett djur med Rage först. Grim reaper funkade bra i afrika. Sköt några vårtsvin med dom och hålen var imponerande efter en 3 bladig grim reaper.

Tycker det känns meningslöst att ha en spets som kan kalva vid minsta beröring mot grenar. Man behöver inte ha den faktorn med i beräkningen under jakt. Man har fullt upp med att hålla fokus på viltet och det räcker gott och väl.

Publicerat

En trebladig Grim reaper med 1 3/4 tums blad gör ännu större sårkanal. Ragen är dock större i diameter. Men förlorar i total skäryta.

Publicerat

Jo så blir det ju såklart. Men av ögats förmåga att framkalla illusion så ser ju Rage2ans hål större ut än mina t.ex Slicktrick 1 1/8" 4blad..

Nå.. Ragespetsarna är fräna, men lite väl lätta att "lösa ut" sas är min slutsats. Jag kommer att huvudsak använda mina gamla tradspetsar. Dom är vassa dom med, fick mitt pekfinger bevittna.

Publicerat
  • Författare
Jo så blir det ju såklart. Men av ögats förmåga att framkalla illusion så ser ju Rage2ans hål större ut än mina t.ex Slicktrick 1 1/8" 4blad..

Nå.. Ragespetsarna är fräna, men lite väl lätta att "lösa ut" sas är min slutsats. Jag kommer att huvudsak använda mina gamla tradspetsar. Dom är vassa dom med, fick mitt pekfinger bevittna.

jupp, jag gillar inte för tidig utlösning,,, inte på mina jakt spetsar heller för den del <_<

Publicerat

Ja nej det är jobbiga saker att lida av dedär.. Nu hesburger. Mårjens påjkar

Publicerat

såja. tryckte en "Megamåltid" så man orkar jaga ikväll! Har min gode vän André hem på besök ifrån armén idag så vi ska jaga tillsammans! Ska bli skitkul.. Han ska sitta med Ragespetsarna o jag med Slicktrick. Så får vi se vems djur som faller först.. ^^

Publicerat
  • Författare
såja. tryckte en "Megamåltid" så man orkar jaga ikväll! Har min gode vän André hem på besök ifrån armén idag så vi ska jaga tillsammans! Ska bli skitkul.. Han ska sitta med Ragespetsarna o jag med Slicktrick. Så får vi se vems djur som faller först.. ^^

Hälsa Andre så mycket!

Publicerat
Hälsa Andre så mycket!

ska jag göra!

Publicerat

Såg på ett annat forum att man kunde ta ett "tandställningsgummiband", ett litet gummiband, och sätta kring midjan på Rage 2 bladiga. Då skulle tydligen risken vara betydligt mindre för öppning i förtid.

Gummibandet skärs av vid skott på djur/tavla då bladen öppnas ordentligt!

Publicerat
Såg på ett annat forum att man kunde ta ett "tandställningsgummiband", ett litet gummiband, och sätta kring midjan på Rage 2 bladiga. Då skulle tydligen risken vara betydligt mindre för öppning i förtid.

hehe. så har faktiskt jag gjort på mina så att dom inte ska öppna sig när jag kör in dom i bågkogret :) med småsnoddar.

Betydligt mindre risk för öppning då jo. Men annars är dom lite väl känsliga!

Publicerat

Det är just denna bit med de mekaniska spetsarna som jag inte gillar. Ett jäkla mekande med snoddar och o-ringar.

Jag sköt på 30 meter idag och fältspets och 3 bladiga Muzzy 100 grain flyger klockrent.

Jag hoppar förmodligen av mekaniska cirkusen.

Kör man med fasta blad och kan trimma sin båge så finns inget behov av mekaniska spetsar.

Med rörliga delar i spetsen har man tillfört ytterliggare en faktor som kan jävlas vid jakt.

Visserligen flyger Grim Reaper riktigt fint. Men det gör ju även mina Muzzy.

Sen är fasta blad bra mycket tuffare och stryktåligare än någon mekanisk.

Var och en gör ju sina val. Men jag hävdar bestämt att det finns fler fördelar med fasta än mekaniska.

Nu har jag provat 4 olika mekaniska och inte varit riktigt nöjd med nån av dem.

Publicerat
3 bladiga Muzzy 100 grain flyger klockrent.

:) Mina med....

Publicerat
  • Författare

Jo, men inte ska kunden behöva modda deras produkt,, om man är lite petig altså

mina Spitfire eller Innerlocs har inte detta "problem"

• 3 weeks later...
Publicerat

Jag tror att det e en vanesak.. Har skjutit dessa i 2 säsonger nu o jag har inget problem med att de skulle öppna sig eller dylikt. Men det e nog instinktivt, o att det sitter i ryggmärgen att jag inte låter pilen vidröra ngt.. Men om man e ovan med spetsarna känns det säkert jobbigt om de öppnas. Man vill ju inte behöva behöva bekymra sig över spetsarna o få en till grej som stjäl ens koncentration vid jakt. Jag har grym tilltro för rage, o det e det som jag tror e det viktigaste, e man skeptisk tenderar det bara bli värre o de jävlas ännu mer :blush:

Men ge mig ett bra pris Roger så kan jag adoptera dina spetsar -_-

Publicerat
  • Författare
Jag tror att det e en vanesak.. Har skjutit dessa i 2 säsonger nu o jag har inget problem med att de skulle öppna sig eller dylikt. Men det e nog instinktivt, o att det sitter i ryggmärgen att jag inte låter pilen vidröra ngt.. Men om man e ovan med spetsarna känns det säkert jobbigt om de öppnas. Man vill ju inte behöva behöva bekymra sig över spetsarna o få en till grej som stjäl ens koncentration vid jakt. Jag har grym tilltro för rage, o det e det som jag tror e det viktigaste, e man skeptisk tenderar det bara bli värre o de jävlas ännu mer ^_^

Men ge mig ett bra pris Roger så kan jag adoptera dina spetsar :P

Ahha,, du har inte smygjagat i skogen med dessa hör jag :)

3 st 2 bladiga + en övnings spets för 25€ om du vill..

Publicerat

Dom tar jag :D

Jo, skulle du va sugen på en liten 3D meet med ABA, snackade om det på skördefesten med David idag.. skulle va sjukt skoj o samlas några gubbar ngn kväll.. utbyta lite erfarenheter o få lite tips från mer erfarna "strängspännare" :D

Publicerat
Dom tar jag :D

Jo, skulle du va sugen på en liten 3D meet med ABA, snackade om det på skördefesten med David idag.. skulle va sjukt skoj o samlas några gubbar ngn kväll.. utbyta lite erfarenheter o få lite tips från mer erfarna "strängspännare" :D

jo förresten vem var dom två okända som var där idag? Ålänningar? Anders o dig kände jag igen.

Publicerat
jo förresten vem var dom två okända som var där idag? Ålänningar? Anders o dig kände jag igen.

Halloj. Jo det var Davis Andersson, kassör i ABA ha vart med Anders o dragit det på skördefesten förr om åren.. Men de har haft det jobbigt o svårt att hinna med alla tidigare. Så i år fick jag glädjen att haka på o hjälpa till. Va sjukt roligt, o sen hann vi ju med lite inbördes tävlingar, som skjuta trollsländor o distansskytte.. Sen var det Jonis(ursäkta stavningen) svensk bågjägare som var med en stund på förmiddagen, gryyyym sniper, där ligger man efter :D han e här o jagar med Anders o Roger, stamgäst.. riktigt trevlig prick osså :D

Publicerat
  • Författare
Dom tar jag :)

Jo, skulle du va sugen på en liten 3D meet med ABA, snackade om det på skördefesten med David idag.. skulle va sjukt skoj o samlas några gubbar ngn kväll.. utbyta lite erfarenheter o få lite tips från mer erfarna "strängspännare" :ph34r:

Vi hade första Måndagen i månaden avsatt till 3D skytte, men det kom aldrig någon :unsure:

Marcus måste ge sitt godkännande att vi anv 3D djuren, dessa är som sagt inte ABA's.

Men visst det vore skoj!

Vi kan snacka mer om det när du hämtar spetsarna...

Janis heter den emminente skytten från sverige.

Va det mycket folk där och skjöt ?

Publicerat
Vi hade första Måndagen i månaden avsatt till 3D skytte, men det kom aldrig någon :unsure:

Marcus måste ge sitt godkännande att vi anv 3D djuren, dessa är som sagt inte ABA's.

Men visst det vore skoj!

Såg ut att vara en rätt jämn ström faktiskt. Både unga o gamla.

Publicerat
Halloj. Jo det var Davis Andersson, kassör i ABA ha vart med Anders o dragit det på skördefesten förr om åren.. Men de har haft det jobbigt o svårt att hinna med alla tidigare. Så i år fick jag glädjen att haka på o hjälpa till. Va sjukt roligt, o sen hann vi ju med lite inbördes tävlingar, som skjuta trollsländor o distansskytte.. Sen var det Jonis(ursäkta stavningen) svensk bågjägare som var med en stund på förmiddagen, gryyyym sniper, där ligger man efter :unsure: han e här o jagar med Anders o Roger, stamgäst.. riktigt trevlig prick osså :ph34r:

Var han där när jag var där? Han med mörka håret?

Publicerat

Men visst det vore skoj!

Låter som en plan det, kommer över ngt i början av veckan, men jag ringer först.. skulle vara lite skoj o träffa lite fler bågjägare oxå..

Jo vi hade nog riktigt bra med folk, en stadig ström hela dagen.. var flera som blev intresserade o tog kontaktuppgifter och så.. lite synd var att det var relativt få män som sköt. Var väl för stolta för att göra bort sig, men många kvinnor sköt. flera blev riktigt imponerade o kom tillbaka o sköt många gånger. Det kanske berodde på att vi var så fruktansvärt attraktiva män som höll i det oxå :ph34r: Viktors hoyten o genesisen var populära :)