Publicerat Augusti 21, 200916 yr Hej! Vet ni hur det är med jakt rätten på en sjö som fungerar som gräns mellan två jakträttsinnehavare? Tacksam för svar
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Hej!Vet ni hur det är med jakt rätten på en sjö som fungerar som gräns mellan två jakträttsinnehavare? Tacksam för svar nä inte exakt men på våran jaktkarta går gränsen mitt i en älv
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Jag vet inte vad som gäller rent lagligt, däremot tror jag att bästa vägen är att samtala med det egna jaktlaget och sedan med jakträttsinnehavaren på andra marken. Kom överrens om något? Kanske är det så att jakten på sjön får företas av båda sidor över hela sjön och kanske längs hela stränderna, men däremot inte jakten på marken runtom? Det där kommer ni nog överrens om tillsammans.
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Hej!Vet ni hur det är med jakt rätten på en sjö som fungerar som gräns mellan två jakträttsinnehavare? Tacksam för svar Troligtvis finns gränsen med på ekonomiska kartan.
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Vart exakt gränsen går borde du kunna se på lantmäteriet eller liknande
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Författare Hur hittar man en sådan karta, måste man beställa eler finns det något på internet? Tack för svaren
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Gå in på lantmäteriet och fråga om du kan få kika på nån av deras datorer. Det syns ju på fastighetsgränsen vart jaktgränsen går
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Författare Det gick att kolla på lantmäteriets historiska kartor direkt över internet så det fixade sig på ett enkelt sätt Tack för hjälpen