Publicerat Augusti 22, 200916 yr Alla som önskar är välkomna till öjebyns VVO klappjakt 2009 (Med reversation för hur många vi blir) Du behöver inte vara medlem i VVO men du måste ha statligt jaktkort. När?: 10 oktober Kl 07:00 Var?: Samling teatern karlberg i Öjebyn Vad pangas?: Räv, Grävling, mårdhund, mink, kråka, skata, nötskrika (räv, mårdhund, grävling i första hand) Men kliar det jättemycket i fingret såååå..... Jaktledare: Danny 070-3304588 dbtrapper@hotmail.com Anmälan: Anmäl på min mail, ej bindande men jag vill ha en överblick hur många vi blir samt kunna meddela saker på mail Övrigt: Vapenvett, lyssna på jaktledaren, eftersökshundar finns, ta med eget fika, ta med gott humör, jakten är gratis Välkomna!
Publicerat Augusti 22, 200916 yr utan att vara helt fel ute så tror jag att både jag och min kamrat Berndt (samma som ifjol) dyker upp även i år, bara vi får se lite rävar i år Andreas
Publicerat Augusti 23, 200916 yr Gör er fria nu :-)Kan inte byta dag tyvärr skulle gärna komma men älgjakten börjar då 10 okt, jag bor i finland+äger inte ett svensk jaktkort
Publicerat Augusti 23, 200916 yr Gör er fria nu :-)Kan inte byta dag tyvärr Lite svårt när man e i Norge på jobb, tyvärr.
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Om jag inte befinner mig i Stockholm som planerat då kommer jag gärna!
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Kommer gärna ( om jag kan ), men då skall jag ha generalpasset som du brukar få på våran klapp
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Författare Klart du ska få generalpasset, ska bara finna det först Å hörrni, ni som ska komma, MAILA
Publicerat Oktober 1, 200916 yr Författare bumpar och passar på att berätta att det endast är hagelgevär som gäller.
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Kommer att skicka er en tanke då jag sitter på älgpass nu på lördag, skitjakt på er alla. Synd att jag inte kan vara med iår.
Publicerat Oktober 9, 200916 yr Författare Väl mött imorgon! Hoppas många kommer annars kör vi mindre områden. Karlberg ligger: Om man kommer norrifrån efter e4 så svänger man av första avfarten mot Piteå (öjebyn) när man kommit upp på avfarten tar man höger och sen första höger igen efter typ 100 meter. Kör rakt fram efter grusvägen, man har ett fält på vänster sida. Vi är vid slutet av fältet. Här är det, markerat med rött
Publicerat Oktober 9, 200916 yr Väl mött imorgon! Hoppas många kommer annars kör vi mindre områden.Karlberg ligger: Om man kommer norrifrån efter e4 så svänger man av första avfarten mot Piteå (öjebyn) när man kommit upp på avfarten tar man höger och sen första höger igen efter typ 100 meter. Kör rakt fram efter grusvägen, man har ett fält på vänster sida. Vi är vid slutet av fältet. Nog var det tur att amn kollade extra. Någonstans i huvudet hade jag fått för mig att det var samling 10 imorgon *skrattar* Jaja, tur att jag var på väg i säng ändå