Publicerat September 1, 200916 yr Är det tillåtet att ha blinkande skyltar som varnar för jakt? Alltså, en skylt där det står exempelvis "Jakt pågår" och som är kompletterad med någon form av blinkande ljus som påkallar uppmärksamheten, så som en saftblandare eller två orange lampor som blinkar växelvis. Det är "sambon" som undrar detta.
Publicerat September 1, 200916 yr Vi ställer ut dessa trianglar med texten "Jakt pågår, se upp för lösspringande hund" , och kompleterar detta med en orange blixtlampa. Det är ju att uppmärksamma trafiken på att det kan finnas djur och hundar på vägen man vill göra. Har aldrig fått några påpekanden på detta, och jag skulle bli synnerligen förvånad om det vore något fel i att göra så.
Publicerat September 1, 200916 yr Problemet med dessa skyltar är att folk tänker så jävla idiotiskt. Å hjälp...! "jakt pågår" då är det bäst att vi skyndar oss härifrån, och skylten får lite fel mening... Dom skulle kompletteras med typ, "varning för hundar på vägen"
Publicerat September 2, 200916 yr Så länge det inte är blåa blinkande lampor bör det väl inte vara några problem? Stod som observatör på ett jaktprov en gång och hade en dylik varningskylt en bit bort.. En del bilister är ganska puckade.. De saktar ner vid skylten, för att sedan gasa på och fortsätta i full fart.. Undrar lite hur en del tänker...?
Publicerat September 2, 200916 yr Har stått mitt på mittsträcket på väg med en reflexväst de står VILTOLYCKA på. Iförd pannlampa och handhållen lampa och lyst/blinkat mot bilister. 200 m innan o efter platsen 2 st varningsskyltar med "eftersök pågår" Lik förbenat blåser några procent idioter förbi hög hastighet. Halvmetern från oss så västen fladdrade. Men... Ställde en gång fimrans vita 8 manna buss lite snett i diketkanten.... J-vlar va fok kröp förbi med sina bilar... Gissar på att de trodde att det va fartkontroll på G o bussen va snutens piketbil eller nått
Publicerat September 2, 200916 yr Men...Ställde en gång fimrans vita 8 manna buss lite snett i diketkanten.... J-vlar va fok kröp förbi med sina bilar... Gissar på att de trodde att det va fartkontroll på G o bussen va snutens piketbil eller nått därför skall man ha vita bilar har också "lekt" polis inte mitt fel att folk är idoter och tror att jag är polis