Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förberedelser, nu kommer suget!

Featured Replies

Publicerat

Satt och limmade pilar idag inför finlandsjakten mot slutet av september, använde mig som vanligt av mina bästa tavelpilar som får byta fjädrar och spetsar, ett koncept som hittils har funkat utmärkt. I år bestämde jag mig för att inte köra så mycket köpes, så det blev bara en av fjädrar jag räddade från en bruten pil, sen blev det vildkalkon (självskjuten med båge), Gås (plockat vid dammen) och tjäder (ett av farsans byten). Jag måste säga att nu kommer suget verkligen igång.

Publicerat

vad ska du jaga då? o var? o när? med vad? kör du tradbåge?

Publicerat
  • Författare
vad ska du jaga då? o var? o när? med vad? kör du tradbåge?

Fasan, finland, om två veckor. Bågen är en nätt liten 51# idegransbåge som jag byggt själv, pilarna är vanliga cederpilar med selfnocks. Riktigt kul ska det bli, var ut och testade pilarna idag och tyvärr skrotade jag två av en dubbel Robin Hood! Nåja, det är bara limma vidare.

Publicerat
Fasan, finland, om två veckor. Bågen är en nätt liten 51# idegransbåge som jag byggt själv, pilarna är vanliga cederpilar med selfnocks. Riktigt kul ska det bli, var ut och testade pilarna idag och tyvärr skrotade jag två av en dubbel Robin Hood! Nåja, det är bara limma vidare.

^_^ Nice!.... skit jakt på dej!....

Mvh

Publicerat

Du åker väl inte i samma sällskap som Jörgen A.? ^_^

Publicerat

Spännande !

Hoppas att du skriver en rad eller två här, om hur det gick sen. ^_^

Skitjakt på dej.

Publicerat
  • Författare

JS, jag vet inte, känner egentligen bara en till av de som åker, Johan Holst, som jag har jagat med tidigare

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jo, det verkar vara en Jörgen A som åker. Ingen aning om vem det är dock, men det visar sig väl.

Publicerat
Jo, det verkar vara en Jörgen A som åker. Ingen aning om vem det är dock, men det visar sig väl.

Om det är samma Jörgen A så har han och jag jagat tillsammans i sydafrika. Trevlig kille!

Publicerat
  • Författare

"No animals were wounded during this hunt" Det är i allafall säant för min del, Johani skjöt en liten fasan som kröp upp ur ett dike. Själöv fick jag aldrig så bra chanser. Bästa läget var förståss på väg hem när vi såg en tupp i diket som bara gick och sprättade på 5 meter, men så kan det vara. Hursomhelst var det kul att få vara ute med bågen i hand i syfte att skjuta vilt om läget dök upp.