Publicerat November 15, 200520 yr http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx...r=&tempbet= Några av motionerna innehåller skrämmande läsning (okunnighet hos politikern).
Publicerat November 15, 200520 yr Jan Emanuel johansson (s) vekar vara en insatt och hyvens kille : eller inte..... Socialdemokraterna?...NEJ TACK! /Micke
Publicerat November 15, 200520 yr Jag hittar motioner både från kd, fp, c och moderaterna ang. blyförbudet 2008. Undra om det inte behövs ett maktskifte...
Publicerat November 15, 200520 yr Nu blir jag rejält förvirrad här.. Enl ngr förvirrade folkpartister.. "Denna grymma jakt borde förbjudas på samma sätt som vi rensat bort andra avarter inom den svenska jakten som exempelvis rävjakt enligt engelskt manér." Ang den sk "Godsjakten" då rå.. Har vi jagat räv till häst här i landet tidigare??? Fan va surt för de JAKTLAG som precis som godsen sätter ut fasan o rapphöns i markerna eller är det bara på gårdar över 500 ha som man inte ska få pyssla med stödutsättningar?? Mvh!
Publicerat November 15, 200520 yr Man kastas mellan hopp och förtvivlan! I USA finns (extrema) små samhällen som känner sig förföljda/missnöjda och skapar "ett eget land"-blir detta verklighet i "demokratins högborg" Sverige också? Hoppas inte... Sen snurrar det till riktigt för mig när jag läser att två representanter från överförmyndarpartiet S motionerar om återinförande av morkullejakten från midsommar (en personlig favorit)! Än finns hopp? Heja! Trodde man på verkan borde man nog försöka påverka mer än nu...
Publicerat November 17, 200520 yr Ja, det finns många förslag och det är ju bra att debatten finns där. Men det finns några roliga förslag. Miljöpartiklarna vill införa regler om att när ett rovdjur skjuts ska ett nytt flyttas in från en annan del av världen. Hmm...vem betalar? Jan-emanuel kanske ska flytta tillbaka till sion robinson ö, han verkar inte bidra med mycket vettiga förslag till riksdagen. Mp vill även att det ska vara svårare att tillåta skyddjakt, så som det gjordes i ringvatnnet. Nej, nu måste vi jägare satsa på att få till ett regeringsbyte, annars kommer allt fler begränsningar i våra liv/jakten att göras. C och M verkar vara mest positiva till jakt och en ny regering vore bra för svenska jakt! Nån mig emot? En lumparkompis sa en rolig grej till mig: Norrlänningar tänker blått, röstar rött och jobbar svart! Men frågan är om det inte stämmer:) ( är själv norrlänning även om jag bor i Uppsala och pluggar)
Publicerat November 21, 200520 yr Tja, så länge glesbygden inte kan tänka sig att rösta annorlunda än de alltid gjort får de nog finna sig i att våra politiker jävlas med dem hur mycket de vill också i fortsättningen...
Publicerat December 1, 200520 yr Ja, det finns många förslag och det är ju bra att debatten finns där. Men det finns några roliga förslag. Miljöpartiklarna vill införa regler om att när ett rovdjur skjuts ska ett nytt flyttas in från en annan del av världen. Hmm...vem betalar? Jan-emanuel kanske ska flytta tillbaka till sion robinson ö, han verkar inte bidra med mycket vettiga förslag till riksdagen. Mp vill även att det ska vara svårare att tillåta skyddjakt, så som det gjordes i ringvatnnet. Nej, nu måste vi jägare satsa på att få till ett regeringsbyte, annars kommer allt fler begränsningar i våra liv/jakten att göras. C och M verkar vara mest positiva till jakt och en ny regering vore bra för svenska jakt! Nån mig emot? En lumparkompis sa en rolig grej till mig: Norrlänningar tänker blått, röstar rött och jobbar svart! Men frågan är om det inte stämmer:) ( är själv norrlänning även om jag bor i Uppsala och pluggar) Du det stämmer ganska bra till en vis del. Att vi i Norr tänker blått, röstar rött och till visss del jobbar svart. Bor i Norr.