Publicerat September 26, 200916 yr Vill bara sprida med mig av glädjen att jag idag klarade hagelprovet, och därmed min Jägarexamen. Lagom till drevjakt/älgjakt. Livet är väl ändå underbart?
Publicerat September 26, 200916 yr Vill bara sprida med mig av glädjen att jag idag klarade hagelprovet, och därmed min Jägarexamen. Lagom till drevjakt/älgjakt. Livet är väl ändå underbart? Grattis! Har du redan klarat kulvapen- och högviltprovet?
Publicerat September 26, 200916 yr Vill bara sprida med mig av glädjen att jag idag klarade hagelprovet, och därmed min Jägarexamen. Lagom till drevjakt/älgjakt. Livet är väl ändå underbart? Stort grattis!!!
Publicerat September 26, 200916 yr Författare Grattis! Har du redan klarat kulvapen- och högviltprovet? Japp, klarade det i början av augusti. Hinner inte få några licenser, vet inte vad jag vill ha för bössor än så att får bli låne licenser =)
Publicerat September 26, 200916 yr Grattis! Minns själv hur stort det var när man grejade det, en riktig milstolpe i ens liv!
Publicerat September 27, 200916 yr Japp, klarade det i början av augusti. Hinner inte få några licenser, vet inte vad jag vill ha för bössor än så att får bli låne licenser =) Lånelicens är inte så enkelt om man inte redan har en licens. Om du inte har någon licens innan så måste du ansöka om lånelicens hos polisen, vilket tar lika lång tid som en vanlig licens... Jägarexamen ger en inte rätt att få inneha vapen men är ett förkrav för att söka licens på jaktpliktiga vapen. Med andra ord så kan du inte låna en bössa av en kompis på lånelicens men du kan prova dessa vapen under tillsynsjaktens regelverk. Grattis och lycka till!
Publicerat September 27, 200916 yr Författare Lånelicens är inte så enkelt om man inte redan har en licens. Om du inte har någon licens innan så måste du ansöka om lånelicens hos polisen, vilket tar lika lång tid som en vanlig licens...Jägarexamen ger en inte rätt att få inneha vapen men är ett förkrav för att söka licens på jaktpliktiga vapen. Med andra ord så kan du inte låna en bössa av en kompis på lånelicens men du kan prova dessa vapen under tillsynsjaktens regelverk. Grattis och lycka till! Ändrade regler? På polisens hemsida finns det blanketter att fylla i mellan 2 personer, http://www.polisen.se/Global/www%20och%20I..._551_4_0408.pdf. Men visst, jag tror dig, då blev det genast bråttom. :/ Tack så mycket alla föresten
Publicerat September 27, 200916 yr Ändrade regler? På polisens hemsida finns det blanketter att fylla i mellan 2 personer, http://www.polisen.se/Global/www%20och%20I..._551_4_0408.pdf. Men visst, jag tror dig, då blev det genast bråttom. :/Tack så mycket alla föresten Denna blanketten förutsätter att man redan har licens för den typen av vapen. Tro mig, jag testade lite regelverk när jag flyttade hem till sverige igen efter många år utomlands och insåg att jag minsann inte hade kvar mina papper om svensk jägarexamen, bara firearms certificate från england som inte var värt så mycket här... Nu är jag en mycket klokare ( ) människa med nya papper från jägarexamen, licenser, vapenpass och allt annat som kunde vara bra på en gång! Det bästa du kan göra nu är att släpa med dig någon rik släkting till en bra vapenhandlare och se till att du får en bra hagelbössa samt en bra studsare i klass 1!
Publicerat September 28, 200916 yr Gratulerar. I våras hade jag samma känsla som du har nu . (Vilken fortfarande sitter i )
Publicerat Oktober 9, 200916 yr Författare fick idag mitt lånetillstånd! Lämnade in ansökan 31 september, så gick förvånansvärt fort. Älgjakt here i come"
Publicerat Oktober 9, 200916 yr Gratulerar En härlig känsla som sitter i länge och kan lova att du kommer inte ångra dig
Publicerat Oktober 10, 200916 yr fick idag mitt lånetillstånd! Lämnade in ansökan 31 september, så gick förvånansvärt fort.Älgjakt here i come" 31:a september? 1:a oktober menar du väl? Hur som helst, grattis till det också! Vad är det för vapen som du har tänkt låna?
Publicerat Oktober 11, 200916 yr Författare 31:a september? 1:a oktober menar du väl? Hur som helst, grattis till det också! Vad är det för vapen som du har tänkt låna? menade 30 september Har fått tillstånd att låna klass 1-4 samt hagel. Så lånar vad som finns över, alt min fars bössor, 8x57js lr en gammal saur sohn sida sida? osäker på stavningen. Man får tacka