Publicerat Oktober 7, 200916 yr Hej Tänkte införskaffa en hunfdörarväst men det finns ju några på marknaden, är det någon som har tips på någon speciell och vad som är fördelen med just den? De jag har sett är: två olika från Swedteam, en från Pinewood, Härkila och Chevalier. //M
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Lånar en del av tråden, och frågar om någon även verkar veta om någon av dessa/eller de som föreslages, finns märkta enligt EN-471 klass2 Standard?...
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Jag har hundförarväst från Swedteam i Hardwood Blaze som jag är mycket nöjd med. Bra fickor, svarta reflexband, funkar bra att skjuta i osv. Mycket bra pris också! Tror den kostade runt 700 spänn vill jag minnas! Kan rekommenderas!
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Jag har en väst från Swedteam som jag är nöjd med men om jag skulle köpa en ny så skulle Pinewoods väst ligga bra till jag tycker att deras radioficka ser bättre ut och så är den lite billigare... /Håkan H
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Jag har en Swedteam väst men skulle jag köpa en ny idag så blev det nog en Badlands Upland. Väst och ryggsäck i ett. http://butik.nordicsportsman.se/Shop/Index...rtModelId=BVEST
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Lånar en del av tråden, och frågar om någon även verkar veta om någon av dessa/eller de som föreslages, finns märkta enligt EN-471 klass2 Standard?... Det tror jag inte men det finns säkert arbetskläder som duger bra som jaktväst om man nu måste ha den klassen. /Petter
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Jag köpte Swedteams Dundee Hardwoods Blaze jag är mycket nöjd med den.... Bra fickor (garmin+teleskopantenn får lätt plats) smarta lösningar med, rejäl kvalite med.... Det enda negativa skulle då va priset då men kvaliten är ju därefter å.....
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Jag köpte Swedteams Dundee Hardwoods Blaze jag är mycket nöjd med den.... Bra fickor (garmin+teleskopantenn får lätt plats) smarta lösningar med, rejäl kvalite med.... Det enda negativa skulle då va priset då men kvaliten är ju därefter å..... Tyckte du den var dyr? Jag tyckte ju den var snorbillig... Förra modellen kostar ju strax under 700 spänn. Du kanske köpte den senaste och den kostar ju lite mer...
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Tyckte du den var dyr? Jag tyckte ju den var snorbillig... Förra modellen kostar ju strax under 700 spänn.Du kanske köpte den senaste och den kostar ju lite mer... Dyr och dyr men knappa 1400 är ju hyfsat pris:) Men den verkar va av det bättre kvaliteten iaf håller nog många härliga jaktdagar....
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Dyr och dyr men knappa 1400 är ju hyfsat pris:) Men den verkar va av det bättre kvaliteten iaf håller nog många härliga jaktdagar.... Aha, ja den är ju lite dyrare. Jag köpte den förra då jag tyckte den var bättre som väst samt att det var rejäl skillnad på priset.
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Aha, ja den är ju lite dyrare.Jag köpte den förra då jag tyckte den var bättre som väst samt att det var rejäl skillnad på priset. Ok ja jag hade en sån där väst utan fickor och i tunt tyg som såg ut som ett såll på slutet i fjol den va ju värdelös då man fick ha komradion innanför osv, så jag tänkte iår att det skulle va något med kvallite så som jag gör med det mesta när det gäller jakt Annars är ja inte så noga
Publicerat Oktober 8, 200916 yr köpte pinewoods väst, mer fickor än andra, dubbla radiofickor höger o vänster axel passar mig perfekt då jag är rättvänd i skyttet dvs vänsterskytt billigast på marknaden 550:- rekomenderas
Publicerat Oktober 8, 200916 yr Har både Pinewood och Sweadteam, Jag använder sweadteamen och sambon pinnewood. Pinewooden går att vända så den blir helt grön, Annars ser dem lika dana ut. Nackdel sweadteam är storlekarna, har M i vanliga fall men XL i västen och den är som ett korvskinn.
Publicerat Oktober 9, 200916 yr Det tror jag inte men det finns säkert arbetskläder som duger bra som jaktväst om man nu måste ha den klassen./Petter Anledningen var mest att jag blivit totalt galen på de varsel-västar vi använder vid in-mätning och utsättning, som totalt saknar fickor o d.yl. och en hundförarvästs utforming hade varit perfekt även för detta... Vad vi kunnat hitta efter lite besök osv. i div. butiker har inte i närheten kunnat matcha smidigheten och fickor (som är välplacerade)...
Publicerat Oktober 9, 200916 yr Författare Det blev en chevalier, provade alla ovannämnda och denna kändes bäst!
Publicerat Oktober 27, 200916 yr Jag har blivit less på alla dessa billiga västar för de är ju sladdriga och har inga fickor och är mest i vägen. Nu kör jag med en varseljacka i fleece från Jula för hela 199:-. Största nackdelen med den är att det inte finns någon bröstficka för radion annars funkar den klockrent. Den är lagomt varm både i början av hösten med bara en underställströja under och nu när det är lite kallare så har jag en fleecetröja till under.
Publicerat November 12, 200916 yr Jag använder Swedteams gamla hundförarväst och är nöjd. Massvis med prylar går ner i den.
Publicerat November 12, 200916 yr HejTänkte införskaffa en hunfdörarväst men det finns ju några på marknaden, är det någon som har tips på någon speciell och vad som är fördelen med just den? De jag har sett är: två olika från Swedteam, en från Pinewood, Härkila och Chevalier. //M Jag köpte den här: http://www.racerback.se/hundfoerarvaest-p-744.html Tycker inte om den, har inte använt den en enda gång. Mest för att den är gigantisk på mig. Men säljaren övertygade mig om att jag skulle ha den storleken (M). Eftersom man ska ha plats för jacka under. Men jag skulle kunna ha minst två jackor under. Nåja. Utöver det verkar den helt ok. Reflex, bra med fickor och plats för både gps och jaktradio om man skulle vilja (fickor på båda "axlarna").
Publicerat November 12, 200916 yr Jag köpte den här: http://www.racerback.se/hundfoerarvaest-p-744.html Tycker inte om den, har inte använt den en enda gång. Mest för att den är gigantisk på mig. Men säljaren övertygade mig om att jag skulle ha den storleken (M). Eftersom man ska ha plats för jacka under. Men jag skulle kunna ha minst två jackor under. Nåja. Utöver det verkar den helt ok. Reflex, bra med fickor och plats för både gps och jaktradio om man skulle vilja (fickor på båda "axlarna"). Både Jag & Anna (Min fru) har Pinewod, Anna är inte så stor. Med andra ord den finns i damstorlekar tror att det viktigt för en hundförare att det passar. Annars så tror jag att det är ganska likgiltigt vilken av västarna man väljer. //Lasse D
Publicerat Januari 5, 201016 yr Provade och kände lite på Härkilas väst igår, den verkade riktigt bra men den kostar ju ganska mycket oxå
Publicerat Januari 5, 201016 yr Provade och kände lite på Härkilas väst igår, den verkade riktigt bra men den kostar ju ganska mycket oxå Fastnat för härkilas väst jag också, inget köp än då ryggsäcken ser ut som en väst med dubbla fickor på vänster axelband, allt möjligt och omöjligt som följer med, största fördelen är vattensäcken på den tidiga jakten, ja ända tills det blir ordentliga minusgrader, ska överväga väst till hösten igen om det finns uttag för vattensäck då förstås, jaj ja jag har säkert någon ryggsäck mod mindre som redan gör det men då kan jag liksom använda den jag har.
Publicerat Juni 15, 201015 yr Jag tänkte blåsa liv i den här tråden igen för jag är precis i farten med att köpa en ny väst. Jag har spanat lite på följande från Swedteam: http://www.outdoorexperten.se/p-14474-swed...hi-viz-vst.aspx Någon som har använt den ?
Publicerat Juni 15, 201015 yr Nya Swedteam, bl.a den gula har ett annat lite grövre material än de gamla som påminner mest om microfiber/microfleece eller nåt. Har en Hardwood Blaze jacka som jag är rätt nöjd med. Finns även en Hardwood Blaze väst från Deerhunter i bilen som backup om man behöver byta om och ha en "vanlig" jacka. Nåt som övergår mitt förstånd är hur i hela helvete tillverkarna tänker (förmodligen inte alls) när de gör västar och jackor för hundförare men inte utvecklar en vettig ryggficka! Varje gång det kommer nåt nytt så blir man ju sugen och kollar på den, och varje gång blir jag besviken över att det saknas ryggficka. Swedteam Plus: Bra, förslutbara fickor, bra, förslutbar ryggficka, rätt bra pris, reflexer. Minus: STORLEKARNA, eller bristen på Övriga märken Plus: Bra pris på en del Minus: Dåligt med fickor, dåliga möjligheter att stänga igen fickor. Ryggfickor UTAN möjlighet att stänga dessa! Såg senast i förrgår en väst från Chevalier som verkade trevlig, dock skitliten i storleken (XXL) och ingen ryggficka. Även Pinewoods Dakota-kopia tyckte jag verkade prisvärd, men utan ryggficka är den inte ens lite intressant
Publicerat Juni 23, 201015 yr Nu är det ju ett bra tag till jag kan kalla mig hundförare men vi kör med en del folkdrev på älgjakten och signalväst är numera obligatoriskt då. Jag har mao goda möjligheter att testa västen innan det blir allvar med min egen hund. Denna har jag precis beställt. 150 spänn billigare än interjaktbutikerna. http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...p;plats_id=1360 Den verkar vettig i beskrivningen i alla fall