Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En sådan vill jag jaga! Eller hur man går från Älgjakt till farm i Afrika i samma tråd.

Featured Replies

Publicerat

Har nu under en längre tid gått och spånat och spanat på älgjaktsmöjligheter i landet over there.

Hittade detta klipp och kan säga att suget inte precis blev mindre av det.

Så vi får se hur det blir med min planerade buffeljakt i afrika inför min 50 års dag om drygt 3 år.

Kanske man tar sig en älgjakt istället.

Eller ska man köpa sig en jaktfarm i afrika och emigrera kanske? Kostar några miljoner att köpa.

Men kan man betala 2 miljoner för en liten lägenhet i huvudstaden så bör ju inte det vara nåt problem att satsa samma pengar i en farm i SA? Nåja får spåna vidare.

Publicerat

Köp du en farm åsså bjur du in alla jaktsnackare :lol: Tycker faktiskt du säger nåt vettigt där, en större lägenhet kostar ju säkert mer än så. Har du nys på nån idag?

Publicerat
  • Författare
Köp du en farm åsså bjur du in alla jaktsnackare :lol: Tycker faktiskt du säger nåt vettigt där, en större lägenhet kostar ju säkert mer än så. Har du nys på nån idag?

Jo, jag spånar på och har varit ut och tittat på några objekt. Men att gå från tanke till handling kräver nog en ordentlig planering. Många gånger stannar detta som enbart drömmar och förverkligas aldrig.

Men man ska aldrig säga aldrig. Folk köper ju hus i Spanien så inte är SA omöjligt.

Publicerat
  • Författare

Det finns lite att välja på om man söker.

Denna farm har lite möjligheter för jakt och priset är inte alltför högt.

http://www.real-estate-south-africa.com/sh...p;searchid=Fast

eller kanske denna:

http://www.gamefarmestates.co.za/Contact_U...00ha/187ha.html

Sen får man ju ta reda på vilka regler det finns för utbölingar att köpa något överhuvutaget där i fråga om mark och fastigheter.

Publicerat
Folk köper ju hus i Spanien .

Preciiiiis ! ^_^

Köp en farm i SA ni, så kan ni komma och gästa och jaga båge hos oss i Spanien sen när vi styrt kosan ner dit för gott.

Och bågjaga älg i Alaska är en sedan länge våt dröm man har.. ^_^

Publicerat
  • Författare
Preciiiiis ! ^_^

Köp en farm i SA ni, så kan ni komma och gästa och jaga båge hos oss i Spanien sen när vi styrt kosan ner dit för gott.

I den annonsen som jag länkat till kan man läsa:

Game: The farm currently hosts the following game; Kudu, Waterbuck, Warthog, Bush pig, Velvet monkeys, , Duiker and other small species of antelope. Yellow tree squirrels and hares will add to the thrill of your game drive. Approximately 10 -12 km of sand roads on the farm.

Man blir onekligen sugen.

Publicerat
Preciiiiis ! :D

Mailade med min far som bor där nu och han badar i poolen varje dag ^_^ 29-32 grader fy satan vad orättvist.

Jag gäst jagar gärna i sydligare länder jag med, men jag tar krutvapen med mig :lol:

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Jag gäst jagar gärna i sydligare länder jag med, men jag tar krutvapen med mig ^_^

/Lasse

Usch! Det smäller så förfärligt om bössor! ^_^

Sydafrika är ett härligt land. Men vet inte hur det är att bo där och om man kan försörja sig på att sälja jakt. Konkurrensen är tydligen stenhård bland alla farmer som bjuder på jakt.

Man kanske skulle prova att bo där en hel vinter och se hur det är. Spara semester och ta tjänstledigt för en riktig långtripp för att känna av läget.

Publicerat
  • Författare
Sen får man ju ta reda på vilka regler det finns för utbölingar att köpa något överhuvutaget där i fråga om mark och fastigheter.

Tydligen är det inget problem.

Att köpa bostad i Sydafrika

I Sydafrika är det fullt tillåtet för utlänningar att äga fastigheter

Sydafrika har ett världsledande registreringssystem som ser till att äganderätten av fastigheten både är säkrad och garanterad.

http://www.move2sun.se/howto.ehtml?country_howto_id=12

Publicerat
.......Hittade detta klipp och kan säga att suget inte precis blev mindre av det.

...........

Heliga guds moder vilken älg. Helt ofattbart ^_^

Publicerat
Mailade med min far som bor där nu och han badar i poolen varje dag ^_^ 29-32 grader fy satan vad orättvist.

/Lasse

Precis vad man vill höra nu när man får skrapa rutor på bilarna och frysa röven av sig på passet...fy faen vad jag hatar kyla.. ^_^

Vill flytta nu !!!

Publicerat
  • Författare
Heliga guds moder vilken älg. Helt ofattbart ^_^

Vi skulle också kunna ha lite bättre storlek på våra älgar om skogsbolagen slutade med sin iver att ha nollvision på skogsskador och att Kalle Kastrull och Kalle Bakom gav fasen i att skjuta alla cykelstyren som springer förbi passet.

Bara för att grannlaget inte ska få skjuta våran pinntjur, därför skjuter vi istället.

Publicerat
Usch! Det smäller så förfärligt om bössor! ^_^

Sydafrika är ett härligt land. Men vet inte hur det är att bo där och om man kan försörja sig på att sälja jakt. Konkurrensen är tydligen stenhård bland alla farmer som bjuder på jakt.

Man kanske skulle prova att bo där en hel vinter och se hur det är. Spara semester och ta tjänstledigt för en riktig långtripp för att känna av läget.

Jobba ??

Jag ser framför mig hur du sitter i linnekostym och stråhatt på verandan, smuttandes på ett glas portvin och rökandes en cigarr, och lyssnar på nattdjurens uppvaknade i den afrikanska solnedgången... ^_^

Publicerat
Vi skulle också kunna ha lite bättre storlek på våra älgar om skogsbolagen slutade med sin iver att ha nollvision på skogsskador och att Kalle Kastrull och Kalle Bakom gav fasen i att skjuta alla cykelstyren som springer förbi passet.

Bara för att grannlaget inte ska få skjuta våran pinntjur, därför skjuter vi istället.

För att inte tala om vad som händer om dom får syn på en med dussintalet taggar. Nä! Om vi ska ha sådana älgar får vi nog lov att släppa annat än cykelstyren.

Publicerat
Heliga guds moder vilken älg. Helt ofattbart :wub:

Jag kan inte annat än hålla med...en sån gigant !! :lol::rolleyes:

Jag har aldrig drabbats av frossa under en jakt, men nu fick jag puls och tuppskinn bara av titta på den filmsnutten..jag förstår honom att han var lite uppjagad efteråt.. :ph34r:

Vette tusan om jag skulle klara av att släppa pilen på en sådan herre..skulle kännas som ett helgerån.

Publicerat
Precis vad man vill höra nu när man får skrapa rutor på bilarna och frysa röven av sig på passet...fy faen vad jag hatar kyla.. :rolleyes:

Vill flytta nu !!!

Varför tror du jag skrev det :wub::D

Men han landar i sverige kl 00,00 och då ska han få se på annat :lol::ph34r:

/Lasse

Publicerat

Klok man det där, han använder Rage tvåblad :lol:

hihi, kunde inte hålla mig :rolleyes:

Korsijessunamn vilken ÄLG! Bra länk JS!

Publicerat
  • Författare
Klok man det där, han använder Rage tvåblad :lol:

hihi, kunde inte hålla mig :rolleyes:

Korsijessunamn vilken ÄLG! Bra länk JS!

Tackar! Man kan hitta mycket skit på youtube och en och annan godbit.

Publicerat

Jo jag kan se " Naken JS" på Farmen i SA ! tydliga bilder... :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Jo jag kan se " Naken JS" på Farmen i SA ! tydliga bilder... :huh:

Ja, vaddådå?? Det är ju varmt! Kanske ett höftskynke?

Publicerat
Ja, vaddådå?? Det är ju varmt! Kanske ett höftskynke?

En tvättlapp räcker väl ?

Publicerat
Det finns lite att välja på om man söker.

Denna farm har lite möjligheter för jakt och priset är inte alltför högt.

http://www.real-estate-south-africa.com/sh...p;searchid=Fast

eller kanske denna:

http://www.gamefarmestates.co.za/Contact_U...00ha/187ha.html

Är nog inga problem att som utlänning köpa en farm i SA. Min chef är ju dansk o det gick mkt smidigt vid hans köp

Publicerat
Är nog inga problem att som utlänning köpa en farm i SA. Min chef är ju dansk o det gick mkt smidigt vid hans köp

Jamen Danmark e ju nästan granne med SA !!! <_<

Publicerat
Jamen Danmark e ju nästan granne med SA !!! <_<

Känner faktiskt 3 svenskar som äger en farm där ;)