Publicerat Oktober 21, 200916 yr Citerat ur Aftonbladet ang. vargjakt! Gick emot Jan-Emanuel Johansson (S) var positiv till att plantera in vargar. Men han såg logiska tankevurpor i regeringens förslag, mest i fråga om att licensjakt ses som ett medel för att få en friskare stam. – Ska vi bevara genom att skjuta dem vi vill bevara? undrade han. Som en kommentar till inläggen om att jakthundar har dödats av varg påpekade han att skulden ligger hos jägarna. – Det är inte vargens fel att han skyddar sig när det kommer en hund inspringande i hans revir, och det är inte hundens fel, det är jägarens Hur tänker man när man uttalar sej så? Pratar man bara för att verka insatt och hoppas att ingen annan fattar heller? Och detta ska vara de styrande i Sverige? Pebe
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Citerat ur Aftonbladet ang. vargjakt!Gick emot Jan-Emanuel Johansson (S) var positiv till att plantera in vargar. Men han såg logiska tankevurpor i regeringens förslag, mest i fråga om att licensjakt ses som ett medel för att få en friskare stam. – Ska vi bevara genom att skjuta dem vi vill bevara? undrade han. Som en kommentar till inläggen om att jakthundar har dödats av varg påpekade han att skulden ligger hos jägarna. – Det är inte vargens fel att han skyddar sig när det kommer en hund inspringande i hans revir, och det är inte hundens fel, det är jägarens Hur tänker man när man uttalar sej så? Pratar man bara för att verka insatt och hoppas att ingen annan fattar heller? Och detta ska vara de styrande i Sverige? Pebe Bara undrar? vems fel tycker du det är?
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Jan E är en riktigt ful fisk... http://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Emanuel_Johansson
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Bara undrar? vems fel tycker du det är? Felet måste väl vara Jan E:s och hans dumma politiker som var för utplanteringen av skiten ... men det fattar dom inte...dom är ju politiker.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr JanE ska lyckligtvis hoppa av rikspolitiken, han är ju storföretagare i behandlingshemsbranchen och vart rädd nu då Boström fick smisk i media för dubbeljobb. JanE ska bara förgylla vår lokalpolitik här i byn efter valet så ni slipper honom på riksplan.. lyckliga ni Mvh!
Publicerat Oktober 21, 200916 yr På tal om politiker så kommer jag att tänka på Strindbergs uttalande.....det är synd om männlskan..
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Författare Bara undrar? vems fel tycker du det är? Inte mitt, röstade inte på jan-emanuel.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Inte mitt, röstade inte på jan-emanuel. Nää vem gjorde det? men det var inte riktigt så jag menade.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr men konstigt att en sosse uttalar sig konstigt då de är ju konstiga hela bunten
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Inte behöver man vara något större ljushuvud för att bli politiker, men då är dom som är också en del av dom!
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Både miljöpartiet och vänsterpartiet har varit skarpt kritiska till propositionen, men det blev Tina Ehn, mp, som tämligen ensam fick argumentera mot de fyra borgerliga partiföreträdarna. Hon påpekade att det tidigare etappmålet på 200 vargar var en miniminivå.– Men för oss handlar det inte om att minimera vargstammen. Vargen ska kunna spela sin naturliga roll som toppredator i ekosystemet, sade Tina Ehn, som ansåg att argumenten för propositionen i själva verket bygger på sagor om "den stora stygga vargen". Från http://www.jaktojagare.se/se/article.php?i...p;context=60321 Toppredator? Varg? *Suck*
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Författare Nää vem gjorde det? men det var inte riktigt så jag menade. jag vet , orkade inte bara lägga ut texten mer.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Jag ska inte diskutera någon speciell politik och är inte någon större anhängare av något parti. Har under mina år som röstberättigad vandrat över hela skalan nästan... Nu för tiden har det mer blivit att jag röstat mot vissa partier istället för att rösta för en viss politik. Nåväl...jag tycker vi har väl de politiker vi förtjänar. Det är alltid lätt att skylla på "politikerna" men det är faktiskt vi som medborgare som röstar fram dem. Sedan är det så himla sorgligt att ett parti som tillhör en sida - antingen till höger eller vänster, det spelar ingen som helst roll... - och de lägger fram ett väldigt bra och genomtänkt förslag som "motståndarna" egentligen tycker är bra, så kan de inte svälja sin stolthet och bifalla detta utan de sätter sig på tvären bara för att "så ska man göra". De menar att motståndarna kan ju inte komma med ett förslag som vi tycker är bra... Man jobbar alltså ofta inte för sammhällets bästa utan för att få sin egen politik genomförd...
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Nu för tiden har det mer blivit att jag röstat mot vissa partier istället för att rösta för en viss politik. Tyvärr en inte alltför ovanlig inställning idag..
Publicerat Oktober 23, 200916 yr Facit: Hellre död än röd. Hmm, jag tror att många som röstar på SD gör det för att får till stånd en förändring d v s man är trött på de politiker och parti som vi har idag. Påminner lite om ny Demokratis uppgång o fall på 80-talet.
Publicerat Oktober 23, 200916 yr Ja, det är nog så. Problemet är väl att med största sannolikhet blir det inga större förändringar, det händer inte så mycket med denna typ av missnöjespartier heller. Högaktningsfullt. /C
Publicerat Oktober 23, 200916 yr Ja, det är nog så. Problemet är väl att med största sannolikhet blir det inga större förändringar, det händer inte så mycket med denna typ av missnöjespartier heller.Högaktningsfullt. /C Nope, vad jag tycker är lite lustigt i frågan med SD är att övriga partier vägrar ta hänsyn till de demokratiska spelreglerna i demokrations namn d v s man vägrar att sammarbeta med SD med hänvisning till att de har odemokratiska åsikter men det är ett demoktatiskt valt parti. Extra fnissigt blir det när SD blir tillräckligt stora (i Landskrona kommun har SD ca 22% vill jag minas) , då MÅSTE övriga partier krypa til korset för att överhuvud taget kunna regera.
Publicerat Oktober 23, 200916 yr Nope, vad jag tycker är lite lustigt i frågan med SD är att övriga partier vägrar ta hänsyn till de demokratiska spelreglerna i demokrations namn d v s man vägrar att sammarbeta med SD med hänvisning till att de har odemokratiska åsikter men det är ett demoktatiskt valt parti. Extra fnissigt blir det när SD blir tillräckligt stora (i Landskrona kommun har SD ca 22% vill jag minas) , då MÅSTE övriga partier krypa til korset för att överhuvud taget kunna regera. Kan bara hålla med, en släng av dubbelmoral av rang är det!
Publicerat Oktober 25, 200916 yr Nope, vad jag tycker är lite lustigt i frågan med SD är att övriga partier vägrar ta hänsyn till de demokratiska spelreglerna i demokrations namn d v s man vägrar att sammarbeta med SD med hänvisning till att de har odemokratiska åsikter men det är ett demoktatiskt valt parti. Extra fnissigt blir det när SD blir tillräckligt stora (i Landskrona kommun har SD ca 22% vill jag minas) , då MÅSTE övriga partier krypa til korset för att överhuvud taget kunna regera. Njae...inte måste de väl regera med SD bara för att de har 22%? Jag menar övriga partier har ju 78% och kan alltså regera hur bra som helst utan ett "Xtrem"parti. Det är bara om de "vanliga" partierna är så kåta på sina egna blockkoallitioner så att de inte kan tänka större än så som de måste ta in SD (eller motsvarande) i regeranderummet. Därför är det bäst om man kan rösta på ett parti som kan hamna i bestämmandeposition OCH om detta parti för en sådan politik som "jag" tycker om. Annars kan man alltid rösta på något "kalle ankaparti" som SD, FI, eller mer eller mindre extrema "vänster/höger"partier. Men det ger ju alltid de "vanliga" partierna en finne i röven om de ser att "folket" röstar på något annat än dem...inte lätt med politik...
Publicerat Oktober 26, 200916 yr Njae...inte måste de väl regera med SD bara för att de har 22%?Jag menar övriga partier har ju 78% och kan alltså regera hur bra som helst utan ett "Xtrem"parti. Det är bara om de "vanliga" partierna är så kåta på sina egna blockkoallitioner så att de inte kan tänka större än så som de måste ta in SD (eller motsvarande) i regeranderummet. Därför är det bäst om man kan rösta på ett parti som kan hamna i bestämmandeposition OCH om detta parti för en sådan politik som "jag" tycker om. Annars kan man alltid rösta på något "kalle ankaparti" som SD, FI, eller mer eller mindre extrema "vänster/höger"partier. Men det ger ju alltid de "vanliga" partierna en finne i röven om de ser att "folket" röstar på något annat än dem...inte lätt med politik... Nej, övriga 78% måste givetvis inte samarbeta med SD men visst är det märkligt att ett parti som är bland det största i kommunen (och kanske i Sverige i framtiden) inte ska få regera tilsammans med övriga partier. Skitpartier typ MP som har runt 5% är det inga problem med för övriga partier. För mig ska de folkvalda respektera folkets val och i detta fallet är det så att Landskronaborna tycker betydligt bättre om SD än många av de andra partierna. Jag ser det som ett stort demokatiskt problem som i förlängningen kan leda till diktatur. För vad ska man annars benämna detta beteende som övriga partier har?
Publicerat Oktober 26, 200916 yr Nej, övriga 78% måste givetvis inte samarbeta med SD men visst är det märkligt att ett parti som är bland det största i kommunen (och kanske i Sverige i framtiden) inte ska få regera tilsammans med övriga partier. Skitpartier typ MP som har runt 5% är det inga problem med för övriga partier. För mig ska de folkvalda respektera folkets val och i detta fallet är det så att Landskronaborna tycker betydligt bättre om SD än många av de andra partierna. Jag ser det som ett stort demokatiskt problem som i förlängningen kan leda till diktatur. För vad ska man annars benämna detta beteende som övriga partier har? Ja, det är inte lätt det här med politik men att de traditionella partierna inte vill samarbeta med SD har väl att göra med SD's inställning i många frågor. Jag är inte så insatt i SD's politik att jag kan uttala mig om den, men det är vad jag hört. Att partier väljer att samarbeta har ju att göra med att de har en likartad syn på många frågor och någorlunda samma grundvärderingar. Inget parti samarbetar ju med något annat under tvång. Storleken på partiet är nog av mindre betydelse än politiken som ett parti som t.ex. SD vill föra. Men eftersom politiker ska företräda sina väljare kan de ju helt plötsligt inte börja samarbeta med några som har en helt annan inställning till omvärden än övriga inom partiet. Jag menar ett högerparti kan ju inte börja samarbeta med t.ex. KPLM-r då de skiljer sig allt för mkt åt. Likaså kan inte t.ex. Folkpartiet eller Centern samarbeta med SD då deras människosyn skiljer sig alltför kraftigt åt. (Vad jag hört alltså, är inte så insatt i SD.) För egen del tycker jag det verkar långsökt att vi skulle få SD i egen majoritet i Riksdagen. "Missnöjespartier" som SD är i första hand något som växer sig starka på grund av folks missnöje med de traditionella partierna. Om de skulle komma i någon slags bestämmandeposition brukar de ofta falla isär på grund av egna inre motsättningar á lá Ny Demokrati. Vad jag hört verkar många extrempartier vara partier som rider på demokratin för demokratins avskaffande, och sådana partier hoppas jag aldrig kommer till makten.