Publicerat Augusti 6, 20178 yr Detta är en populär post. Bästa träffbilden som jag och 243:an presterat hitintills - det artar sig 75grs V-max med 48grs MRP
Publicerat Augusti 6, 20178 yr 6 minutes ago Dansken sa: @100 meter? Snyggt 95m för att vara exakt Tack - du är en del av det här Mvh Joacim
Publicerat Augusti 9, 20178 yr Var och kontrollsköt halvsjuan inför bockjakten. Två kontrollskott med lapua mega 10gram, som tog lite lågt. 6 klick upp, ett höger. Lite överslag. Bra i sidled. Till vänster avslutade jag med en 95grain hornady v-max. Den tar ca 1cm högre bara. Samskjuter fint med megan. 90meter med skjutstöd i bänk. Det duger.
Publicerat Augusti 9, 20178 yr Detta är en populär post. Drog av några nosler .357 på 100m för kontroll efter bäddnig, de samskjuter med jaktpatronerna men slår inte fullt lika tätt.
Publicerat Augusti 11, 20178 yr Har bytt tub på kvadden, en March 2,5-25x40 åkte på, inskjutningen gick ok bra men pangen fortsätter att sprätta träffar, de sista två till höger är rena Träffbilder och nej, de gör ingen glad. Provade tom att lossa och spänna om pipan idag, utan större eller påtaglig förbättring. Nu är jag en rätt kass skytt men bättre än så här skall det ta. C
Publicerat Augusti 11, 20178 yr Ska du inte låna min pipa och testa? Jag kör ut till gården den 15 så jag kan svänga förbi då.
Publicerat Augusti 11, 20178 yr Jo kanske men innan jag tar det steget, så skall jag göra rent hus i pipa o dämp, har säkert gått lite väl länge utan rengöring. C
Publicerat Augusti 13, 20178 yr På 2017-08-11 at 19:30 Christian N sa: Har bytt tub på kvadden, en March 2,5-25x40 åkte på, inskjutningen gick ok bra men pangen fortsätter att sprätta träffar, de sista två till höger är rena Träffbilder och nej, de gör ingen glad. Provade tom att lossa och spänna om pipan idag, utan större eller påtaglig förbättring. Nu är jag en rätt kass skytt men bättre än så här skall det ta. C Min Quad skjuter mycket bättre än sådär, jag tror inte att du har hittat rätt ammo. Sen så beror det ju givetvis på om du har skjutit med eller utan stöd...
Publicerat Augusti 13, 20178 yr Detta är en populär post. Provsköt nyinköpta geväret. Nöjd. 30-06 100m Norma jaktmatch.
Publicerat Augusti 13, 20178 yr Detta är en populär post. Du måste ha haft tur : .30-06 kan man inte jaga med
Publicerat Augusti 13, 20178 yr Detta är en populär post. 1 hour ago Dansken sa: Du måste ha haft tur : .30-06 kan man inte jaga med Jag vet, för vek. Inte kan man skjuta precision med den heller, på grund av rekylen. Så nu har jag köpt en helt värdelös bösa utan användningsområde. ;-)
Publicerat Augusti 14, 20178 yr Detta är en populär post. Utveckling av ny laddning. Sköt tre steg varav två med Sierra-kulan och båda med helt okej utfall. Ska skjuta om båda stegen ytterligare en gång men i lugnare takt för att slippa lite mirage, och mot tydligare riktpunkter då jag hade svårt att se på tavlan. Appen som räknar ut avståndet mellan hålen luras lite, jag mätte 42mm CC med linjal... 308win, LW-pipa /M
Publicerat Augusti 14, 20178 yr 33 minutes ago Maichel sa: Utveckling av ny laddning. Sköt tre steg varav två med Sierra-kulan och båda med helt okej utfall. Ska skjuta om båda stegen ytterligare en gång men i lugnare takt för att slippa lite mirage, och mot tydligare riktpunkter då jag hade svårt att se på tavlan. Appen som räknar ut avståndet mellan hålen luras lite, jag mätte 42mm CC med linjal... 308win, LW-pipa /M Ruskigt vackert!
Publicerat Augusti 19, 20178 yr Detta är en populär post. Sonen drog av denna träffbild idag med sin 6,5:a!!! Lite avis
Publicerat Augusti 31, 20178 yr På 2017-08-04 at 19:47 Christian N sa: 40 skott i hålet i mitten, varför, jo för att jag slarvar med rekylupptagningen, kör inte pangen utan kollapsar i skottet, med vanlig centralantända kalibrar har kulan lämnat pipan, med 22LR inte så, nu blev hålet lite större än önskat men oaktat det en förbättring, månadstävlingen sköt jag innan. C På vilket avstånd brukar du köra månadstävlingen med .22? Hade varit kul och testa, men 80m får jag inte ihop hemma på tomten..
Publicerat Augusti 31, 20178 yr Jag har kört den på 65 meter. Men är då noggran med att ange det, trodde jag. C
Publicerat Augusti 31, 20178 yr Detta är en populär post. Senaste besöket på banan med min kära 8x57:a Mvh Joacim
Publicerat Augusti 31, 20178 yr 50 minutes ago Christian N sa: Jag har kört den på 65 meter. Men är då noggran med att ange det, trodde jag. C Mycket möjligt du skrivit det, kan lika väl vara jag som missat det!
Publicerat September 1, 20178 yr Tre skott på 240 meter, satt i ett stenröse så stödet var fältmässigt. En flyer som jag kände när jag sköt. Blaser r93 243 win med norma jaktmatch. Siktet är ett zeiss victory HT 3-12x56 med ballistiktorn som faktiskt fungerar bra. Skjuter aldrig på dessa avstånd när jag jagar och övar för sällan på dessa avstånd men att öva är ändå bra då man inser svårigheter och blir en bättre skytt.
Publicerat September 1, 20178 yr Nya benstöd kräver inlärning av ny teknik, mycket mer så än man kan tro. Jag har skjutit med Harris till nu, testar atlas (kopia tills vidare) det verkar lovande och lättare att inte vara lika beroende av underlag/förbelastning. Såklart blir avfyrningstekniken usel när man vill ha det femte skottet tillsammans med de första fyra. Ja ni ser ju själva flyern.
Publicerat September 20, 20178 yr Detta är en populär post. Kollade att Apel-vridmontaget funkar som det ska, och det verkar det göra! Fast 2,5x ståltubad Helia och siktet avtaget från bössan mellan varje skott. 100m till tavlan. Liggande med stöd. Kaliber 338 Win Mag och jaktmatch:
Publicerat September 21, 20178 yr Detta är en populär post. 4 spridda är norma jaktmatch, de fyra som bildar en grupp är 80 grains A-max, skjuten ur en flång ny T3 supervarmint kaliber .223 1/8 stigning i pipan A-max laddningen är tagen på en höft....
Publicerat September 29, 20178 yr Sköt in .22pipan på kvadden idag. Fyra skott med Sk standard +, cci standard och eley standard bulk. Det blåste lite ute men cci standard klarade hål i hål på 50m. Eleyen var inte långt efter. SK köper jag inget mer av.
Publicerat September 29, 20178 yr Detta är en populär post. Sako Quad HB 22lr. 10 skott, 95 meter. Sittande med skjutstöd. Ammunition: SK standard plus. Bössan skjuter lika bra med CCI SV och Eley Club.