Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träffbilder

Featured Replies

• Svar 519
  • Visningar 116,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Sköt denna på White head cup i dag. Pga nytt stöd började jag skakigt men det blev bättre efter varje serie ju mer jag började se stödets små egenheter. Blev trea så det får man vara nöjd med.

• Mr Fiberclass
    Mr Fiberclass

Hej! Jag bytte till mig en gammal begagnad drilling (Merkel Lützen 20/7x57R) i vintras som har varit på hakmontage hos Leif Eliasson i Sollebrunn. Jag fick bössan nu efter semestern och kom ut på

• Christian N
    Christian N

Har tankat ner subMOA, men det är deprimerande när man skjuter som en kratta, 60 meter, vinden från kl 4, 6-10 m/s 5x10 siffran är 21 mm så då inser man hur illa det är. sköt innan detta någ

Posted Images

Publicerat

@100 meter?
Snyggt 
;)

Publicerat
6 minutes ago Dansken sa:

@100 meter?
Snyggt 
;)

95m för att vara exakt ;)

Tack - du är en del av det här -_-

Mvh Joacim 

Publicerat

Var och kontrollsköt halvsjuan inför bockjakten. Två kontrollskott med lapua mega 10gram, som tog lite lågt. 6 klick upp, ett höger. Lite överslag. Bra i sidled.

Till vänster avslutade jag med en 95grain hornady v-max. Den tar ca 1cm högre bara. Samskjuter fint med megan.

90meter med skjutstöd i bänk.

Det duger.

IMG_0033.JPG

Publicerat

Har bytt tub på kvadden,

en March 2,5-25x40 åkte på, inskjutningen gick ok bra men pangen fortsätter att sprätta träffar, de sista två till höger är rena Träffbilder och nej, de gör ingen glad.

Provade tom att lossa och spänna om pipan idag, utan större eller påtaglig förbättring. Nu är jag en rätt kass skytt men bättre än så här skall det ta.

IMG_6046.JPG

Publicerat

Ska du inte låna min pipa och testa? Jag kör ut till gården den 15 så jag kan svänga förbi då.

Publicerat

Jo kanske men innan jag tar det steget, så skall jag göra rent hus i pipa o dämp, har säkert gått lite väl länge utan rengöring. C

Publicerat
På 2017-08-11 at 19:30 Christian N sa:

Har bytt tub på kvadden,

en March 2,5-25x40 åkte på, inskjutningen gick ok bra men pangen fortsätter att sprätta träffar, de sista två till höger är rena Träffbilder och nej, de gör ingen glad.

Provade tom att lossa och spänna om pipan idag, utan större eller påtaglig förbättring. Nu är jag en rätt kass skytt men bättre än så här skall det ta.

IMG_6046.JPG

Min Quad skjuter mycket bättre än sådär, jag tror inte att du har hittat rätt ammo.

Sen så beror det ju givetvis på om du har skjutit med eller utan stöd...

Publicerat
33 minutes ago Maichel sa:

target_image.thumb.jpg.99550a7778ad164042122b364dda0123.jpg

Utveckling av ny laddning. Sköt tre steg varav två med Sierra-kulan och båda med helt okej utfall. Ska skjuta om båda stegen ytterligare en gång men i lugnare takt för att slippa lite mirage, och mot tydligare riktpunkter då jag hade svårt att se på tavlan. Appen som räknar ut avståndet mellan hålen luras lite, jag mätte 42mm CC med linjal...

308win, LW-pipa 

/M

Ruskigt vackert!

• 2 weeks later...
Publicerat
På 2017-08-04 at 19:47 Christian N sa:

40 skott i hålet i mitten, varför, jo för att jag slarvar med rekylupptagningen, kör inte pangen utan kollapsar i skottet, med vanlig centralantända kalibrar har kulan lämnat pipan, med 22LR inte så, nu blev hålet lite större än önskat men oaktat det en förbättring, månadstävlingen sköt jag innan. C 

IMG_5784.JPG

På vilket avstånd brukar du köra månadstävlingen med .22? Hade varit kul och testa, men 80m får jag inte ihop hemma på tomten..:huh:

Publicerat

Jag har kört den på 65 meter. Men är då noggran med att ange det, trodde jag. C 

Publicerat
50 minutes ago Christian N sa:

Jag har kört den på 65 meter. Men är då noggran med att ange det, trodde jag. C 

Mycket möjligt du skrivit det, kan lika väl vara jag som missat det! :rolleyes:

Publicerat

Tre skott på 240 meter, satt i ett stenröse så stödet var fältmässigt. En flyer som jag kände när jag sköt. Blaser r93 243 win med norma jaktmatch. Siktet är ett zeiss victory HT 3-12x56 med ballistiktorn som faktiskt fungerar bra. Skjuter aldrig på dessa avstånd när jag jagar och övar för sällan på dessa avstånd men att öva är ändå bra då man inser svårigheter och blir en bättre skytt.

IMG_0104.PNG

Publicerat

Nya benstöd kräver inlärning av ny teknik, mycket mer så än man kan tro. Jag har skjutit med Harris till nu, testar atlas (kopia tills vidare) det verkar lovande och lättare att inte vara lika beroende av underlag/förbelastning. 

_20170901_123018.thumb.JPG.c78adcce03b94148e74964917f738326.JPG

Såklart blir avfyrningstekniken usel när man vill ha det femte skottet tillsammans med de första fyra. Ja ni ser ju själva flyern. 

• 3 weeks later...
Publicerat

Sköt in .22pipan på kvadden idag.

Fyra skott med Sk standard +, cci standard och eley standard bulk.

Det blåste lite ute men cci standard klarade hål i hål på 50m.

Eleyen var inte långt efter. 

SK köper jag inget mer av.

IMG_0009.JPG

IMG_0010.JPG

IMG_0011.JPG