Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Armborst funkar utmärkt!

Featured Replies

Publicerat

2009 Alaskan Grizzly taken with Parker's Tornado crossbow at 10 yards, first grizzly EVER taken with a crossbow. Grizzly measured 8'7" at 800 lbs. Hunting with Norton Sound Guide Service out of Unalakleet, Alaska.

post-1478-1256767098_thumb.jpg

Publicerat

skjuten på 9 meter,

det är ballar av stål det,

bara att gratulera

för när det gäller en Grizzly har den liv kvar i sig även efter ett dödlig skott/pil att typ göra slarvsylta av en stor del av omgivningen.

För dem av oss som har träffat en brunbjörn i Alaska på relativt nära håll för min del 15 meter så är det fullt tillräckligt nära och inget man vill återuppleva utan vapen i hand.

/Christian

Publicerat
inget man vill återuppleva utan vapen i hand.

Knappt med heller.. <_<

Publicerat

Kråkan- det är det som amrisarna kallar för "a fighting chance" dvs med pang i hand, utan pang i hand, "not so much",

så i min värld är det pang som gäller.

/Christian

Publicerat
så i min värld är det pang som gäller.

Jo, men jag menar att en brunis på ett avstånd av 15 meter är för nära, trots pangen.. :lol:

Fast den dagen kommer nog snart när man står där i det läget, min hund tycker björn är spännade.

Därav mitt köp av en 444.. :)

Publicerat
Jo, men jag menar att en brunis på ett avstånd av 15 meter är för nära, trots pangen.. :lol:

Fast den dagen kommer nog snart när man står där i det läget, min hund tycker björn är spännade.

Därav mitt köp av en 444.. :)

Can we get an amen to that, 15 meter är för nära för att vara nyttigt, men det är som så ofta så att man inte har något val, eller hur?

big bores rule at times.

Best regards Chris

Publicerat
big bores rule at times.

Ooooohhh yes ! :lol:

Publicerat

:lol: tror ni hon hade "balle" av stål!.. ser ut å¨vara en tjej!.. :)

Mvh

Publicerat
  • Författare
;) tror ni hon hade "balle" av stål!.. ser ut å¨vara en tjej!.. :D

Mvh

Det är en kvinna! Sheila Foulkrod heter hon. Gift med bågjaktslegenden Bob Foulkrod.

Har henne som vän på facebook!

Publicerat

Ni vet att ballar är ett skånskt uttryck för skinka/or eller hur?

Det är klart att även kvinnor kan ha ballar av stål, denna form av ballar är ju mer metafysiska än inkråmet i en dingelpåse. ;)

Kul grej att du JS är vän med en sådan doer till tjej,

du får hälsa henne att delar av JS forumet hälsar henne grattis till bjärven.

/Christian

Publicerat
Har henne som vän på facebook!

VÅGA VÄGRA FACEBOOK

Publicerat
  • Författare
VÅGA VÄGRA FACEBOOK

Facebook är ett utmärkt verktyg att i realtid snacka med folk runt jorden. Billigare än att ringa!

Har många av mina jaktkontakter där.

Men all reklam och tävlingar och annat skit kan man välja bort så det är bra!

Publicerat
  • Författare
Ni vet att ballar är ett skånskt uttryck för skinka/or eller hur?

Det är klart att även kvinnor kan ha ballar av stål, denna form av ballar är ju mer metafysiska än inkråmet i en dingelpåse. ;)

Kul grej att du JS är vän med en sådan doer till tjej,

du får hälsa henne att delar av JS forumet hälsar henne grattis till bjärven.

/Christian

Det ska jag göra!

Publicerat

Jösses vilken nalle! ^_^

Undrar hur lång tid det tar att ladda om hennes armborst , menar att det kaaan ju behövas ett 2'a "skott" på en nalle...eller 3'e...för att skjuta "han" blind när han ska klättra upp i trädet där man sitter. För fyyy f-n för att sitta i ett markgömlse när en sådan där blir uppretad när han känner ett "getingstick"... :wub:

Face book??? Ansiktsbok? Är det en porträttsamling - typ? :wub:

Publicerat
  • Författare
Jösses vilken nalle! :P

Undrar hur lång tid det tar att ladda om hennes armborst , menar att det kaaan ju behövas ett 2'a "skott" på en nalle...eller 3'e...för att skjuta "han" blind när han ska klättra upp i trädet där man sitter. För fyyy f-n för att sitta i ett markgömlse när en sådan där blir uppretad när han känner ett "getingstick"... :wub:

Face book??? Ansiktsbok? Är det en porträttsamling - typ? :wub:

Trynboken! ^_^

Publicerat
Jösses vilken nalle! :mad:

Undrar hur lång tid det tar att ladda om hennes armborst , menar att det kaaan ju behövas ett 2'a "skott" på en nalle...eller 3'e...för att skjuta "han" blind när han ska klättra upp i trädet där man sitter. För fyyy f-n för att sitta i ett markgömlse när en sådan där blir uppretad när han känner ett "getingstick"... :ph34r:

Face book??? Ansiktsbok? Är det en porträttsamling - typ? ;)

dom var ju inte bara en pers där, någon höll i kameran. kanske denne någon hade en livförsäkring i form av grövre kaliber om det skulle föreligga livshot. jag har hört att vissa har bössa med om det skulle bli hett.

oavsett så är det jävligt nära hon var. laddade ner en film om grizzlyjakt en gång förra året, satan vad pryl en kille fick där när han sköt med bössa, och träffade illa. han flög som en vante genom luften men klarade sig trots allt. Jag vet inte om någon annan sett den filmen, det är när björnen försvinner ner i en ravin framför skytten som går för att kolla över kanten när nallen kommer upp samtidigt vid krönet, smack! PH:n plockar grizzlyn sekunden efter som tur är.

/Kalle

Publicerat
  • Författare
dom var ju inte bara en pers där, någon höll i kameran. kanske denne någon hade en livförsäkring i form av grövre kaliber om det skulle föreligga livshot. jag har hört att vissa har bössa med om det skulle bli hett.

oavsett så är det jävligt nära hon var. laddade ner en film om grizzlyjakt en gång förra året, satan vad pryl en kille fick där när han sköt med bössa, och träffade illa. han flög som en vante genom luften men klarade sig trots allt. Jag vet inte om någon annan sett den filmen, det är när björnen försvinner ner i en ravin framför skytten som går för att kolla över kanten när nallen kommer upp samtidigt vid krönet, smack! PH:n plockar grizzlyn sekunden efter som tur är.

/Kalle

Sheilas man Bob brukar vara med och sköta videokameran och jag skulle tro att han bär på nån "livförsäkring". Han jagar ju inte enbart med båge. Besök hans sida och se bilderna.

Ta en titt på: http://www.bobfoulkrod.com/

Bob har även en bågjägare skola och mottot är:

Learn difference between a 3-D shoot and really shooting your Bow!

Med andra ord är det en stor skillnad mellan att skjuta en vanlig 3D jaktstig och att jaga på riktigt!