Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Teague eller Briley det är frågan?

Featured Replies

Publicerat

Beställt men det verkar vara lite trassel med att ta fram min så jag har inget fått ännu..

Mvh!

Publicerat

Hmm till min Blaser går det bara på 60pund styck det kanske skulle var något att sattsa på har man nytta av extended portad även på jakt ?? å smäller dom hörgre???

Publicerat

Jag beställde direkt från Teague, finns ett formulär man fyller i där, betalade med kort. Tog några dagar sen kom en snubbe och plingade på och lämnade ett vadderat kuvert med 2 st super extended ported, kostade ca 1300:- med frakt.

Publicerat

Spännande!

Beställt två jag med nu, ska bli intressant att se vad det landar på..

Mvh!

Publicerat
Jag beställde direkt från Teague, finns ett formulär man fyller i där, betalade med kort. Tog några dagar sen kom en snubbe och plingade på och lämnade ett vadderat kuvert med 2 st super extended ported, kostade ca 1300:- med frakt.

Nu väntar vi med spänning om en rapport om skillnaden med o utan <_<

Publicerat

Beställde en light full och en extra full, bägge ger mycket bra träffbilder med Gyttorp Lead Max, har bara testat den ammon än så länge, det är ju den som anväds på jaktstigarna. Har en Briley extra full åxå, den ger en aning trängre träffbild än Teague choken, men ganska marginellt. Snygga är dom åxå............post-2136-1270673534_thumb.jpg

• 3 weeks later...
Publicerat

Men va i hela!? :unsure:

Jag har precis beställt en choke till min Beretta al 390 som är tillverkad i slutet av -90 talet. Jag var osäker på vilken gänga/modell jag skulle ha så jag mailade Nigel på Teague och frågade, han hänvisade till bilderna i beställningsfomuläret och tyckte att jag skulle ta den som var mest lik.

Optima Plus tyckte jag utan tvekan var mest lik då den, precis som på min knallpåk har en liten fasning eller vad man ska kalla det längst "in" på utsidan av choken.

Ska jag tolka ovanstående inlägg som att Optima Plus inte började tillverkas förrän en bit in på -00 talet?

//En förvirrad Mekus

Edit: stavning

Publicerat
Men va i hela!? :unsure:

Jag har precis beställt en choke till min Beretta al 390 som är tillverkad i slutet av -90 talet. Jag var osäker på vilken gänga/modell jag skulle ha så jag mailade Nigel på Teague och frågade, han hänvisade till bilderna i beställningsfomuläret och tyckte att jag skulle ta den som var mest lik.

Optima Plus tyckte jag utan tvekan var mest lik då den, precis som på min knallpåk har en liten fasning eller vad man ska kalla det längst "in" på utsidan av choken.

Ska jag tolka ovanstående inlägg som att Optima Plus inte började tillverkas förrän en bit in på -00 talet?

//En förvirrad Mekus

Jag kan efter ett letande med paniken i ögonen besvara min egen fråga. Jag har beställt fel choketub.

http://berettausa.custhelp.com/cgi-bin/ber....php?p_faqid=41 Ger svar på frågor om Berettas olika choker.

Publicerat
Jag kan efter ett letande med paniken i ögonen besvara min egen fråga. Jag har beställt fel choketub.

http://berettausa.custhelp.com/cgi-bin/ber....php?p_faqid=41 Ger svar på frågor om Berettas olika choker.

Japp, det har du.........till "vanliga" (äldre) Berettor heter dom Beretta mobilchoke. Kan du inte makulera ordern och beställa rätt choke??

Publicerat

Beställningen har lämnat Teague så som det ser ut så har jag en full portad choke till salu i början av nästa vecka.

Skrev ioförsig "for AL390" efter Full i den raden så om dom varit uppmärksamma så kanske felet har rättat till sig självt, men det är väl lika stor chans som att vinna på lotto...

//Mekus

Publicerat

Ska köpa portade Optima Plus choker därifrån jag med men då ja aldrig skjuter trängre än halv kan ja tyvärr inte hjälpa dig.

Men int ble du nå gladare av de!! :D

Hur billigt du säljer har ju iof viss och rätt stor övertygelsebetydelse för att börja med trängre choker ;)

//Jimmy

Publicerat

Vad gäller pris så vill jag helst ha i närheten av det jag gav. Frakten tar jag som läropengar*

*Är huvvet dumt får plånboken lida. Gammalt djungelordspråk

Mekus

Publicerat

Förstår dig helt hållet men tyvärr e jag inte intresserad av den isf.

Eftersom jag aldrig skjutit trängre än halv till nånting ska de va ruskigt billigt för att ja ens ska bry mig att testa (typ gratis B)) .

Annars e det en Portad extended 1/2 som ja e ute efter (om nån annan best. fel :P )

Publicerat
Förstår dig helt hållet men tyvärr e jag inte intresserad av den isf.

Eftersom jag aldrig skjutit trängre än halv till nånting ska de va ruskigt billigt för att ja ens ska bry mig att testa (typ gratis B)) .

Annars e det en Portad extended 1/2 som ja e ute efter (om nån annan best. fel :P )

Sluta snåla!!! Klart du ska ha en full så du kan prestera på jaktstig!!!!!!!

Publicerat

Vad skjuter du med ½ borrning? För några år sedan (på den tiden man hann träna lite) sköt jag nästan alltid mellan 19 och 23 av 25 duvor på trap med full borrning.

//Mekus

Publicerat
Vad skjuter du med ½ borrning? För några år sedan (på den tiden man hann träna lite) skjöt jag nästan alltid mellan 19 och 23 av 25 duvor på trap med full borrning.

//Mekus

Man kan enkelt säga så här:

Frångående duvor = trånga choker.

Inkommande duvor = öppna choker.

Sedan finns det personliga preferenser inblandade oxå :D

När jag började att tävla så kunda jag byta choker på varje stand, i slutet av min karriär hade jag bara xfull/xfull iskruvat även om det var korta avstånd.

Sedan spelar det roll om man har plastförladdning eller filt, ammunitionstillverkare och inte minst hur ens egen bössa presterar.

När jag går på fältjakt har jag oftast ½ som choke för att inte mosa hararna på nära håll men ändå kunna skjuta huvudskott med hagel. Dock använder jag en patron som fungerar bäst med just den borrningen.

Publicerat

Tack men nej tack ;)