Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
jimbolo

Första laddstegen skjuten

Recommended Posts

Lars

Att lyckas snitta under 15mm är rätt svårt och med en 222a krävs det antingen vindflaggor eller tur för att klara att klara det. Vad gäller friflykt har jag sällan upplevt stora förändringar att labba med den hittar nästan alltid bästa precisionen med rejäl bomkontakt men det gäller att kulan och patronläget tillåter det annars kör jag bara någonstans mellan 0,5-5mm där kulan sitter lagomt djupt i hylsan.

Fast det är väldigt skoj att labba när du börjat ladda så tycker du det är skoj är det bara att fortsätta men se till att skjuta laddningarna i bästa möjliga förutsättningar annars spelar slumpen för stor inverkan. Sedan tycker jag att vikten att hålla pipan ren är rätt viktig om man skall få full precision ur bössan så borsnake och inga kemikalier är inte min melodi

maddog
Ja frågan e bara om det går att finslipa ngt mer rent laddtekniskt med den kula o krut man har eller om man ska nöja sig o bara mängdträna framöver.

Jag skulle utan att tveka använda sista laddningen i jakt men skulle gärna tränga ihop serierna under 15mm.

Frågan e om ngt enstaka tiondels grain eller tiondels mm ff kan få ihop serierna.

Vad tror ni?

Nu ska byssen iaf rengöras ord. för de minns ja inte när ja gjorde sist .

Var nog i samband med köp.

Snakeboren har ju passerat loppet efetr varje skjutning men nå solvent har den inte fått smaka på "kanske" 200skott.

Minns som sagt inte.

Har hört att just .222 kan få höga prestationsförbättringar efter sådana tilltagande ibland B)

precisionen sitter mest i pipan så någon tiondels gr gör inte mycket tror jag, men om du sätter kulorna i bommarna kanske det går lite bättre dock kan laddningen bli lynnig om det inte stämmer 100% då får börja mäta på ogivalen och kolla hur olika måtten blir på olika patroner men jag tror du närmar dig max precision tänk på att det är en vanlig jaktbössa och du behöver mala lite övningsskott snart.

(bästa medel på 5skott x3 18,8 mm på 300m sämsta medel med samma bössa runt 12cm så kan det gå när man slarvar och inte tränar till sig)

har inte bössan blivit rengjord på länge kan det bli skillnad som fan men skippa boresnaken och kör med läskstången.

jimbolo
Sedan tycker jag att vikten att hålla pipan ren är rätt viktig om man skall få full precision ur bössan så borsnake och inga kemikalier är inte min melodi
har inte bössan blivit rengjord på länge kan det bli skillnad som fan men skippa boresnaken och kör med läskstången.

Ja den straffsparken inbjöd ja till :wub:

Kan bara skamligt hålla med!!!

Brukar inte använda bs:en mer än mellan byte av ammunitionsmärke samt kondens på .22lr:en

Men Just nu när man e pappaledig va tiden knapp för att hinna med.

Blir rengöring o laddning inatt då barna sover o har man tur hinner man ut en sväng då de vilar middag imorgon -_-

Men ja har ju en laddning jag kan ta med mig till skogs iaf för lite toppjakt.

De va ju de viktigaste att få fram rellativt snabbt.

Nu ska byssen/kikaren ut på 150m o nollställas bara.

jimbolo

Hmmm.

Måste haft nå totalt hjärnbryt för skitigare bysse får man leta efter.

Va säker på att ja rengjort den förut.

Men de kan va typ 200skott sen.

Men blir den så skitig på så få skott???

Tog mig ett par timmar att bara få krutfritt.

Rengjorde .22lr o .30-06an med för säkerhetsskull o de va inte i närheten lika skitiga.

Har nu beställt lite "SWEETS COPPER REMOVER" med så att man inte lämnar ngt åt slumpen.

Hur ofta kör ni de?

Men de var inte de frågewställningen skulle gälla.

Behöver man skjuta ny laddstege efter så grov rengöring eller kommer bara de nuvarande ev bli bättre/skjuta tätare?

Hinkraka

Skjuta ny laddstege tror jag definitivt inte. Såvida du inte testar din laddning och inser att den börjar sprida mer i en ren bössa.

Däremot skall du göra CCBS och dokumentera skillnaden. Och alltid göra CBS när du har en fast laddning.

CBS är ju det som man alltid får skjuta på jakt, så det är bra att ha koll på hur det skiljer sig från skott med uppvärmd pipa =)

jimbolo
Skjuta ny laddstege tror jag definitivt inte. Såvida du inte testar din laddning och inser att den börjar sprida mer i en ren bössa.

Däremot skall du göra CCBS och dokumentera skillnaden. Och alltid göra CBS när du har en fast laddning.

CBS är ju det som man alltid får skjuta på jakt, så det är bra att ha koll på hur det skiljer sig från skott med uppvärmd pipa =)

Jo de ju rätt o riktigt!!!

Brukar alltid skjuta in byssen inför jakt med ColdBoreShoot (för oss som inte fattar direkt :blush: )

Dock e de för milt för att skjuta in den med vinterladdningen ännu.

Vill ha minst -5.