Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grythund sitter fast, behöver hjälp!

Featured Replies

Publicerat

Hej

En ung grythund sitter fast under stenblock i Flarken, innanför Ånäset. Hunden har suttit fast i snart två dygn. Hjälp behövs för att borra.

Ring mej på 070-7265331 om ni kan hjälpa till.

/Micke

Publicerat

Fan vad jobbigt. Hoppas att det går bra...

Publicerat

Fan vad jobbigt. Hoppas Att det går bra ...

[/ quote]

Är det någon av dina hundar?

Publicerat
  • Författare
Är det någon av dina hundar?

Nej Jespers Herman, ur Ozzys första kull. Har jagat in en räv i en klippskreva.

/Micke

Publicerat
  • Författare

Jag åker själv för att hjälpa till. Ring mej om någon kan hjälpa till.

/Micke

Publicerat

Hoppas att ni kunde få ut hunden!

Uppdatera gärna hur det har gått

Publicerat

Jag pratade just med Micke,, hunden har kommit ut och var i hyfsad vigör, lite mager, 52Tim satt han inne, dom kunde locka ut han med en korvbit på en pinne,,

så det slutade gott,,

Publicerat

Fan va skönt, korv är helt klart underskattat i dagens samhälle :wub:

Publicerat

bra att det slutade bra :lol: lite som att fiska krabba med musslor ? komigen ta den då, come on ta den! ja just sådär kom hit komsi komsi chaching!

Publicerat

bra att allt löste sig till det bästa

Publicerat

Gud vad skönt att det gick bra, alltid tråkigt med hundar som blir fast nere i underjorden.

/Lasse

Publicerat

Puuh, nice.

Publicerat

Fy fasen vad bra att ni fick ut hunden....inge kul med hundar som sitter fast inte

Publicerat
  • Författare

Hej igen

Nu är jag hemma igen. Jag hann bara dit, efter att ha samlat på mej en massa verktyg etc. så fick de ut hunden. Lösningen var som sagt korv på ståltråd : ) Då de fick ut hunden hade den varit inne i 52 timmar fast under en berghälla.

Brandkåren hade varit dit igår och försökt lyfta med lyftkuddar men det hjälpte inte. Inatt och idag hade de borrat med bergsborrar för att få bort ytterligare stenmassor.

Hunden var i hyfsat god vigör om än lite nedmagrad och verkade ha lite ont i ett ben. Men inget allvarligare

Tack för alla som hört av sig och varit beredda att ta vid och jobba ikväll

/Micke

Publicerat
Jag pratade just med Micke,, hunden har kommit ut och var i hyfsad vigör, lite mager, 52Tim satt han inne, dom kunde locka ut han med en korvbit på en pinne,,

så det slutade gott,,

Skönt att det gick bra.Är det någon som vet hur många hundar som dör gryt varje år dels pga bitskador och för att dom fastnar.Vart bara nyfiken, statistik finns ju på allting men har inte hittat något om detta.

Publicerat

Skönt att det löste sig! :rolleyes:

Publicerat
:D
Publicerat

Skönt att historian slutade på ett bra sätt :D .

Publicerat

Hej igen

Nu är jag hemma igen. Jag hann bara dit, på efter Att ha samlat mig en massa verktyg osv så fick de ut hunden. Lösningen var som sagt korv på ståltråd:) da de fick ut hunden hade den Varit inne i 52 minuter snabb under en Berghalla.

Brandkåren hade Varit dit igår och försökt Lyfta med lyftkuddar Men det hjälpte inte. Inatt och idag hade de borrat med bergsborrar Ladda för Att Ytterligare bort stenmassor.

Hunden var i hyfsat god vigör om Än Lite nedmagrad och Verkade ha lite ont I ett ben. Men inget allvarligare

Tack för alla som hört av sig och Varit beredda Att ta vid jobba ikväll och

/ Micke

[/ Quote]

Hej! Micke Satt han fast eller ville han Inte brytta? Såg de Hunden i berget? . Skönt att det slutade bra, det är tur Att det är långt Mellan ggr Det händer da man vet Hur många Gryt vi jägare släpper hundarna i för året så blir% Låg men ändå Lika jobbit da de händer. Mvh R

Publicerat
Skönt att det gick bra.Är det någon som vet hur många hundar som dör gryt varje år dels pga bitskador och för att dom fastnar.Vart bara nyfiken, statistik finns ju på allting men har inte hittat något om detta.

av bitskador tror jag ingen dör varje år av,och fastnar är inte så vanligt,det är unghundar alt oerfarnahundar som står för andelen och tror 2007 handla det om 5st som via försäkring tog hjälp med den för en insatts,alla 5 lever idag vad jag vet,sen är nog mörker antalet kanske 1-2? men inte vanligt och oerhört tragiskt..så ovanligt att jag fick gräva rätt länge för få nå svar

Skönt det löste sig, :lol:

Publicerat
av bitskador tror jag ingen dör varje år av,och fastnar är inte så vanligt,det är unghundar alt oerfarnahundar som står för andelen och tror 2007 handla det om 5st som via försäkring tog hjälp med den för en insatts,alla 5 lever idag vad jag vet,sen är nog mörker antalet kanske 1-2? men inte vanligt och oerhört tragiskt..så ovanligt att jag fick gräva rätt länge för få nå svar

Skönt det löste sig, :P

Skrevs det inte alldeles nyss här på Jaktsnack om en hund som gick åt i ett stengryt? ...eller minns jag alldeles fel...

Publicerat

Fan va gott o höra att det gick bra

Publicerat
Skrevs det inte alldeles nyss här på Jaktsnack om en hund som gick åt i ett stengryt? ...eller minns jag alldeles fel...

jo det stämmer,men som sagt mörkertalet kan vara några st,men inga av mina kompisar ca 20st som jagar gryt är med om det ofta,så inte som att man får en stövare att blöda från klofäste,men så länge man gör som ironheadmike å gänget så rätas det ut bättre,,Visa sin terrier sida/träskalle tillbax så att säga

vi har juh iaf 4 tragiska situvationer på jaktsidan sedan jag började/kollade här

lite OT

men ibland kan hundar få blackout/dampa och då är man bäst att gå ifrån en stund och låta hunden tänka vänder jag mig om där jag kom ifrån så kommer jag ut,men som sagt vissa gryt är förädiska och det vet man ej om förrän det är försent,

som sagt skit kul att hunden är i livet!

Publicerat

sköt o höra att allt gick bra,, :P

Publicerat

Bra att det blev ett lyckat slut :D