Publicerat November 11, 200916 yr Hej å hå! Sandra här, 26 år och bor tillsammans med sambo och 3 årig unge i en by i södra norrbotten. Ingen riktig jägare ännu men nybliven fågelhundsägare och då blir man förhoppningsvis jägare påköpet?! Här om nånstans borde man väl få bra tips om hur man blir en jägare?! Håller på att starta eget företag och har änsålänge mycket tid att springa omkring i skogen med min hund. Eller sitta på en stubbe och dricka kaffe medans hunden springer en stund.
Publicerat November 11, 200916 yr Välkommen! Även här en fågelhundsägare (vorsteh) från södra Norrbotten. Inga Jägarexamenskurser i vinter?
Publicerat November 11, 200916 yr Författare Välkommen! Även här en fågelhundsägare (vorsteh) från södra Norrbotten. Inga Jägarexamenskurser i vinter? Jägarexamenskurs kanhända... jag var lite sugen på att gå en intensivkurs. Har inte funderat på det så långt ännu. Har mina aningar om vem du är... kan det vara så att vi bott i samma by en gång och träffats nån gång på hundträning i mörkret i bersika medans jag fortfarande hade en pointerkorsningsvalp?! =)
Publicerat November 11, 200916 yr Halloj!Välkommen in från kylan Fan jansson, du hugger på allt under 42 Välkommen från mig med
Publicerat November 11, 200916 yr Fan jansson, du hugger på allt under 42 Välkommen från mig med Japp! födda -42
Publicerat November 11, 200916 yr Jägarexamenskurs kanhända... jag var lite sugen på att gå en intensivkurs. Har inte funderat på det så långt ännu. Har mina aningar om vem du är... kan det vara så att vi bott i samma by en gång och träffats nån gång på hundträning i mörkret i bersika medans jag fortfarande hade en pointerkorsningsvalp?! =) Ett tips - kolla med Studieförbundet vuxenskolan eller liknande. Billigt och bra! Visst har du rätt om vem jag är. Och japp, vi tränade hund på Brukshundsklubbet i mörkret för några år sedan också. Har planer att starta en ny träningsgrupp snart. Intresserad? Snygg hund du har också, gordonsettrar är så vackra.
Publicerat November 11, 200916 yr Får väl passa på att hälsa dig välkommen jag med då. Välkommen. /Lasse
Publicerat November 11, 200916 yr Hej och välkommen Jag ska hålla en kurs i jägarexamen efter jul i Piteå Medborgarskolan.
Publicerat November 12, 200916 yr Författare Ett tips - kolla med Studieförbundet vuxenskolan eller liknande. Billigt och bra!Visst har du rätt om vem jag är. Och japp, vi tränade hund på Brukshundsklubbet i mörkret för några år sedan också. Har planer att starta en ny träningsgrupp snart. Intresserad? Snygg hund du har också, gordonsettrar är så vackra. Jo, vi får se hur jag gör med Jägarexamen... vet inte när jag ska ha tid att gå någon kurs?! Träningsgrupp är jag absolut intresserad av, i mån av tid... Däremot så vettetusan om hunden är så intresserad av att träna...
Publicerat November 12, 200916 yr Författare Hej och välkommenJag ska hålla en kurs i jägarexamen efter jul i Piteå Medborgarskolan. Tack! Hur många träffar är en sån kurs?
Publicerat November 13, 200916 yr Hej och välkommen! Kul med ytterligare en stående fågelhundsägare! Klart du ska ta jägarexamen, inget går upp mot att jaga över egen hund, som man arbetat och tränat med under blod (i alla fall blodsmak i munnen ), svett och tårar! Roligt hur våra hundar breddar rekryteringen till jägarkåren, verkar vara många kvinnor som blir jaktintresserade genom sitt hundägande.
Publicerat November 13, 200916 yr Författare Tack allihopa för era välkomnanden! Det kommer säkert att bli jägarexamen här framöver, har varit påväg att ta den en gång tidigare men intresset var väl inte tillräckligt stort den gången så jag började aldrig. Jag vet inte om det är jakten som lockar egentligen men det är ju otroligt spännande redan nu när man ser hur hunden fått in något i näsan. Det enda vapnet jag bär på våra skogsturer är kameran och än har jag inte fått någon fullträff. De är svåra att fånga på bild de jäkla talgoxarna som jycken jagar!
Publicerat November 14, 200916 yr Det kommer säkert att bli jägarexamen här framöver, har varit påväg att ta den en gång tidigare men intresset var väl inte tillräckligt stort den gången så jag började aldrig. Jag vet inte om det är jakten som lockar egentligen men det är ju otroligt spännande redan nu när man ser hur hunden fått in något i näsan. Det enda vapnet jag bär på våra skogsturer är kameran och än har jag inte fått någon fullträff. De är svåra att fånga på bild de jäkla talgoxarna som jycken jagar! Vill lägga in en varningens ord. Har du minsta lilla jaktintresse så lär detta öka något oerhört under kursens gång. Vi som hållt på med hästar vet ju hur ett intresse kan bli brinnande... här har vi samma grej. Jag tog jägarexamen för att veta vad jakten handlar om, då jag och svågern skulle köpa hund ihop. Jag skulle ha vårdnaden, och han sköta jakten. Nu blev det inte så, utan jag sköter allt + svågern LÅNAR hunden 4-5 dagar per höst. Jag sa även "ja jag kommer då aldrig att gå ut med gröna kläder i skogen och bössa på ryggen själv". Hmm... Så bered dig på att det eskalerar!