Publicerat November 17, 200916 yr Tjena! Det pågår ett bågjakts program på kanal 9 NU! 21:00-22:15 från Afrika Mvh
Publicerat November 17, 200916 yr Ja, nog var det lite synd om honom. Hoppas att han fick sig en god hamburgare efteråt.
Publicerat November 18, 200916 yr För dem som missade programmet finns det att se här: http://topdocumentaryfilms.com/louis-thero...unting-holiday/ Dock går det i repris på TVn om mån dag..
Publicerat November 19, 200916 yr såg den där filmen förra gången den var på tv! fina jakter! reportern kan man dock bli lite irriterad på!.. han e inte direkt subjektiv! Mvh
Publicerat November 19, 200916 yr Näe, han var ju rätt anti.. Men det var intressant att se allt jobbet bakom en jaktfarm!
Publicerat November 19, 200916 yr Men det var intressant att se allt jobbet bakom en jaktfarm! jepps!.. sållar man bort reporten så är den helt ok!.. Mvh
Publicerat November 19, 200916 yr Ja nu var ju det här inte direkt meningen att vara "jaktreklam". Men arrangörerna lyckades ju ändå få med en hel del intressanta aspekter. T.ex. det här med att sabelantiloperna var mer eller mindre utrotade innan det började gå att tjäna pengar på att låta feta Amerikaner avliva dem. Jag tycker det är jätte bra att de här farmerna finns. Inte minst av skälet att de gör mycket för att bevare olika arter. Men personligen vet jag inte om jag är så jätte intresserad. Min drömresa går nog hellre till någon svårtillgänglig mer eller mindre outforskad vildmark. MVH // Henrik
Publicerat November 24, 200916 yr Håller med till fullo! Jag gillade programmet till stor del då det förklarar hur det går till i de afrikanska viltfarmerna. Man får ju bilda sig en egen uppfattning men det var även intressant att se och höra hur reportern tänkte - även om jag inte gillade hans ologiska ståndpunkt fullt ut. Men jag respekterar honom djupt för att han inte lät sig övertalas att skjuta ett djur. Det skulle förmodligen fått honom att må dåligt under lång tid. Personligen skulle jag nog också vilja vara med på mer "riktig" jakt. Men... Åker man för surt skattade pengar på sin drömresa till Afrika i någon eller några veckor vill man ju ha lite utdelning annat än fina bilder på solnedgångar...så jag är kluven...som alltid.