Publicerat December 9, 200916 yr Författare Är det dina gömslen (ungefär vid Lybäck) man ser från 30:an?På de åkrarna brukar stundtals finnas rejält mycket duvor. nae det är tunatorp som jagar där, nöbbele ligger mellan tunatorp och lönås. ja det gör det, vet att dom skjuter en del där med. Torgny heter killen som har dom gömslena
Publicerat December 9, 200916 yr hej hej, emanuel heter jag, nitton år gammal..är en ordentligt jaktintresserad kille som bor utanför växjö. har pluggat jordbruk på en skola här i närheten, ingelstad, där jag gick ut i våras. efter det jobbat på en sörmländsk gård som heter valinge, satan va vilt de fanns där. nu är jag på en gård här nere, bergqvara heter den o där är jag inom lantbruket.. när jag var yngre va jag totalt jakttokig men sen dalade intresset mellen 15-18 år, inte helt ovanligt kanske. nu är jag tillbaka där jag va o kan inte tänka mig något bättre än just jakt! vi hörs! Mvh Emanuel Hej&Välkommen
Publicerat December 11, 200916 yr nae det är tunatorp som jagar där, nöbbele ligger mellan tunatorp och lönås.ja det gör det, vet att dom skjuter en del där med. Torgny heter killen som har dom gömslena Aha, okej. Skitjakt i helgen, ryktet säger att det kommer att jagas gris .
Publicerat December 11, 200916 yr Författare Aha, okej. Skitjakt i helgen, ryktet säger att det kommer att jagas gris . tack desamma! ja imon blir de grisjakt. jagar du i moheda eller?
Publicerat December 12, 200916 yr tack desamma! ja imon blir de grisjakt. jagar du i moheda eller? Nja, endel kompisar har marker runt om Moheda så det blir endel jakt härikring. Backen är det närmsta åt ditt håll jag har varit och jagat. Då med Christer Eriksson & Co. Markerna jag arrenderar ligger utåt Aneboda samt i Kalvshaga (nere vid Åsnen).
Publicerat December 12, 200916 yr Författare Nja, endel kompisar har marker runt om Moheda så det blir endel jakt härikring. Backen är det närmsta åt ditt håll jag har varit och jagat. Då med Christer Eriksson & Co. Markerna jag arrenderar ligger utåt Aneboda samt i Kalvshaga (nere vid Åsnen). ja okey trevligt, han känner jag till. blev ingen gris idag, däremot så sköt hågeryd ett par st. själv hade jag en räv på 30 m som kastade när jag höjde bössan.. tänkte sätta igång och locka på räv i vinter, vilket det ser ut som du gör? hur är de kronobergska rävarna att locka på??
Publicerat December 12, 200916 yr ja okey trevligt, han känner jag till. blev ingen gris idag, däremot så sköt hågeryd ett par st. själv hade jag en räv på 30 m som kastade när jag höjde bössan.. tänkte sätta igång och locka på räv i vinter, vilket det ser ut som du gör? hur är de kronobergska rävarna att locka på?? Okej, ibland är grisarna inte inne helt enkelt. Synd på räven, jag upplevde samma sak förra helgen . Det går att få in "våra" rävar om man bara inväntar rätt tillfälle att locka (gynnsam vind utifrån det passet du tänkt locka på). Mmm, denna säsongen har det inte blivit av ännu, men jag är sjukt sugen på lockjakten nu. Otroligt spännande jaktform när man väl fått fram några rävar, innan dess är det inte lika roligt. Jag och kompisen lockade säkert 20 pass innan det vände, därefter har det gått skapligt med endel skjutna, några bommade & ett par som upptäckt mig först (ofta är det dessa man bommar på ). Om du inte redan har någon pipa rekomenderar jag dig Crit´RCall Pewee eller Standard, dessa är ganska lätta att få fram vettigt ljud i. Nordic Predator använder kompisen och han är nöjd med den men jag har ännu inte lyckats med den pipan.
Publicerat December 14, 200916 yr Författare Okej, ibland är grisarna inte inne helt enkelt. Synd på räven, jag upplevde samma sak förra helgen .Det går att få in "våra" rävar om man bara inväntar rätt tillfälle att locka (gynnsam vind utifrån det passet du tänkt locka på). Mmm, denna säsongen har det inte blivit av ännu, men jag är sjukt sugen på lockjakten nu. Otroligt spännande jaktform när man väl fått fram några rävar, innan dess är det inte lika roligt. Jag och kompisen lockade säkert 20 pass innan det vände, därefter har det gått skapligt med endel skjutna, några bommade & ett par som upptäckt mig först (ofta är det dessa man bommar på ). Om du inte redan har någon pipa rekomenderar jag dig Crit´RCall Pewee eller Standard, dessa är ganska lätta att få fram vettigt ljud i. Nordic Predator använder kompisen och han är nöjd med den men jag har ännu inte lyckats med den pipan. ja, det kan nog bli en jaktform man fastnar för kan jag tänka mig. vi har ju en del räv här ute nu, dom tar mina vildkaniner och det kan jag fan inte tolerera jag värvade en kille till jägareförbundet och skulle då få en pipa och en bok, jag har för mig att det va crit`r call den hette..ska nog få den i veckan=)