Publicerat Mars 27, 20206 yr På 2009-11-26 at 18:07 Wizard sa: Låter som en bra investering tycker jag om man har en vettig låda att utgå ifrån. Själv har jag börjat att snegla mer mot .458 Lott än .458 WM men jag vill helst hitta en "färdig" bössa. Dubbelstudsare är högst på listan men en cylinderrepeter i safarimodell är också helt ok! Mitt problem är enbart detta: När man har skaffat en dylik bössa, vad sjutton skall man ha den till förutom att panga på skjutbanan? Vi har inget vilt i sverige som kräver mer än min 9.3x62... I-lands problem eller håll koll på grann forumet där brukar ligga lite då å då annars har torsbo har jag för mig lott är en behaglig kaliber
Publicerat Mars 28, 20206 yr Egentligen skulle man behöva en 458wm och se om det är stor skillnad mot 9,3an i effekt på älgarna. Hur fungerar 458an med dämpare? Relativt tysta borde dom iaf bli fast det är en wm, men en lätt sådan bössa är nog inte allt för rolig skjuta med fast det sitter en dämpare på.
Publicerat Mars 28, 20206 yr Författare 33 minutes ago karelsk blandning sa: Egentligen skulle man behöva en 458wm och se om det är stor skillnad mot 9,3an i effekt på älgarna. Hur fungerar 458an med dämpare? Relativt tysta borde dom iaf bli fast det är en wm, men en lätt sådan bössa är nog inte allt för rolig skjuta med fast det sitter en dämpare på. Självklart behöver du en. Har man inte ägt en 458 har man inte levt... ?
Publicerat Mars 28, 20206 yr 1 hour ago MarkusR sa: Självklart behöver du en. Har man inte ägt en 458 har man inte levt... ? Jag börjar också känna pressen om att skaffa en 458, 375:an är ju trots allt bara en "medium".?