Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varg i Malmberget...

Featured Replies

Publicerat

En varg sågs i morse vid LKAB:s industrivakt.De fyra inblandade personerna sägs vara övertygade om att det verkligen var en varg och inte en stor hund.Kanske dags att vässa klorna på settrarna :o:P

Publicerat
En varg sågs i morse vid LKAB:s industrivakt.De fyra inblandade personerna sägs vara övertygade om att det verkligen var en varg och inte en stor hund.Kanske dags att vässa klorna på settrarna :o:P

Helt klart!

:P:o

Publicerat

Ja, de lär behövas....

Publicerat

Ska bli intressant om den blir överkörd och sedan skjuten av polis?

I Stockholm funkar det utan större utredning så varför inte här?

Föreslår att du tar med en bra spade och buckshots istället om du är rädd om hundarna...

Mvh Kirunabo

Publicerat

Alltså allvarligt.

Vi är jägare, alla kan se detta forum. Hur kan ni ens föreslå olagliheter som att skjuta och gräva?

Det gynnar knappast oss som grupp.

Publicerat
Alltså allvarligt.

Vi är jägare, alla kan se detta forum. Hur kan ni ens föreslå olagliheter som att skjuta och gräva?

Nej...men det är den bittra sanningen...om inget görs åt vårt lands rovdjurpolitik så kommer stora delar av vår svenska jägarekår att gå utrustade med just Buckshots och en spade...tyvärr, men så är det.

jakthunden värderas (iallafall hos oss) som en familjemedlem lika mycket värd som vem som hels i familjen...om en varg - eller ett rovdjur i största allmänhet skulle attakera och döda vår hund, så kan jag garantera att buckshot och spade är det minsta man skulle göra...

/ Fredrik

Publicerat
  • Författare

Men pojkar ! Vargen tar ju bara skadade och sjuka djur vet ni väl ::) Att en varg skulle ta en hund är nog inte troligt om inte hunden först svårt provocerat vargen.Nä mer vargar i våra skogar och fjäll ! Tror nästan jag ska bli "naturmupp" och börja stödutfodra ulvar, filfrasar och annat oknytt ::) ::)

Publicerat
Men pojkar ! Vargen tar ju bara skadade och sjuka djur vet ni väl ::) Att en varg skulle ta en hund är nog inte troligt om inte hunden först svårt provocerat vargen.Nä mer vargar i våra skogar och fjäll ! Tror nästan jag ska bli "naturmupp" och börja stödutfodra ulvar, filfrasar och annat oknytt ::) ::)

;D ;D ;D...har dutrink21.gif..... ;) ;) :-* ;D

Publicerat

Nej det är dumt. I Malmberget så sköter väl LKAB grävandet...

(Bluebird, född i Gällivare ;-) )

Publicerat
  • Författare
;D ;D ;D...har dutrink21.gif..... ;) ;) :-* ;D
Jo det har jag men inte idag ;D ;D
Publicerat
Alltså allvarligt.

Ändrat text

Gynnar oss gör det knappast, men du är fri att välja själv mellan tre alternativ.. 1, se din bästa vän bli sliten i stycken.. 2, försvara denne genom att skjuta som sista lösning om du inte lyckas skrämma iväg den med skrämselskott och därefter kontackta polisen, sitta i rättegångar, hamna i media, stor risk för fängelse och aldrig någonsin kunna jaga igen.. eller 3, försök skrämma med skrämselskott, funkar inte det, skjut och gräv ner sen gå hem med vovven som ännu lever med hälsan i behåll tack vare att du räddade denne..

Publicerat

Vill notera att jag givetvis inte uppmanar till brott eller på något vis uppmanar någon att göra på detta vis..

Tyvärr ser lagen ut som den gör, det som förvånar mig är varför en hederlig människa som bara försvarar sina djur ska behöva betraktas som en kriminell buse och förlora möjligheten till jakt i framtiden?

Publicerat
  • Författare

Faran över ;D Den sk vargen visade sig vara en ovanligt stor huskyhanne vid namn Blixten :-Jonti jag håller med dig men det säger vi inte åt någon ::) ::) ::)

Publicerat

;D

Publicerat

Och husse till denna hund hade blivit lycklig om han hade läst era planer för hans fina hund ;) ;)

Publicerat

Så kan de gå!.... ;D ;D

Publicerat

Man får inte ta nått för givet  ;)

Publicerat

Jag som ska flytta till Gällivare som första rovdjursflykting satte frukosten i vrångstrupen när jag fick höra om varg däruppe.

Vargen invandrar ju som bekant från Finland / Ryssland men stannar aldrig så långt norrut i landet då den har svårt med klimatet utan springer allt vad den orkar till Dalarna och Värmland med omnejd. Nu befarar man en utökning av reviren till Stockholms omnejd den närmaste tiden något som jag ser fram emot då det är alldeles för gott om 99;or.

Publicerat
  • Författare
Jag som ska flytta till Gällivare som första rovdjursflykting satte frukosten i vrångstrupen när jag fick höra om varg däruppe.

Vargen invandrar ju som bekant från Finland / Ryssland men stannar aldrig så långt norrut i landet då den har svårt med klimatet utan springer allt vad den orkar till Dalarna och Värmland med omnejd. Nu befarar man en utökning av reviren till Stockholms omnejd den närmaste tiden något som jag ser fram emot då det är alldeles för gott om 99;or.

Eller så springer dom vilse i våra ändlösa marker och ingen kan någonsin hitta dem igen....
Publicerat

Jag har hört om vargen otroligt dåliga lokalsinne och fått det bekräftat av att dom frivilligt går in i Stockholm. :P

Publicerat
Jag har hört om vargen otroligt dåliga lokalsinne och fått det bekräftat av att dom frivilligt går in i Stockholm. :P

;D ;D

Publicerat

NU HAR DET ÄVEN HÄNT HÄR!  I TORSDAGSKVÄLL 21´20 sågs en varg här i hortlax, ca 1 kilometer från mitt hus!, det var en tjej som kom körandes hem efter jobbet, och hon såg en "stor skugga " utmed vägen , hon körde närmare, och slog på helljusen, och då såg hon att det var en varg!

http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=7530

Publicerat
NU HAR DET ÄVEN HÄNT HÄR!  I TORSDAGSKVÄLL 21´20 sågs en varg här i hortlax, ca 1 kilometer från mitt hus!, det var en tjej som kom körandes hem efter jobbet, och hon såg en "stor skugga " utmed vägen , hon körde närmare, och slog på helljusen, och då såg hon att det var en varg!

http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=7530

Vad tror du händer med den redan decimerade rådjur och Älgstammen hos oss nu då?? >:(...

Dess värre bar skiten sändare också >:(...om man får utttrycka sig så...så nu lär de väll fjanta runt en massa forskare och skit här i byn...

men jag kan garantera: om en hund blir uppäten så är den där vargen borta på nolltid...

nu kommer säker vissa bli förbannade på mig för att jag skriver så här...men det är så jag känner och jag är en förespråkare av ärlighet.

//Fredde

Publicerat

Min inställning är följande: Varför kämpa för ett djurs överlevande på en ort där inte en människa som är berörd av den vill ha den?

Vore bra om några vargar slaktade ett gäng knähundar för nån rik fjolla med makt.. Kan gärna få smaka lite på husse också så kanske folk förstår att vi inte vill ha vargen...

Publicerat

den skjuts väl borts så småningom....och jag hoppas att skytten som gör det slipper fängelse...........