Publicerat December 3, 200916 yr Hej Vad kan en Helia bc 3-12.56 bel i utmärkt skick vara värd? Torsbo tar 9900 för en liknade obelyst? trident1452
Publicerat December 3, 200916 yr Författare mm var nått sådant jag tippade på. Den torsbo hade var oxå beggad. Har pratat med en handlare som brukar ligga högt på ibytes grejer. Får se i morgon vad han vill ge. Ska köpa lite dyra grejer av honom så hoppas att han inte dummar sig. Trident
Publicerat December 3, 200916 yr En handlare kanske bjuder lite mindre då de vill tjäna på mellanskillnaden Men ska du handla dyrt av honom så borde han va shyst ! Varför byta bort ?
Publicerat December 3, 200916 yr Författare En handlare kanske bjuder lite mindre då de vill tjäna på mellanskillnaden Men ska du handla dyrt av honom så borde han va shyst !Varför byta bort ? Kan man egentligen fråga sig. Har tyvärr ingen förnuftigt svar. Det enda jag är inte är 100% nöjd med är att jag tycker att den äter batteri lite väl fort. Har du samma uppfattning. Annars är det ett jätte fint sikte. Sen är jag lite sådan att jag inte vill blada olika märken. Dum grej jag vet. Och då blir det denna som åker om det nu blir nått av det. Bjuder han under 9000kr så sparar jag lite till.
Publicerat December 3, 200916 yr Ang batteriet: Slår man bara på det när man sitter i vakkojan så räcker det länge, över ett år i mitt fall. Fast jag har det på väldigt svagt, tycker det blir förstörigt annars när jag ska skjuta. Vad är brinntiden ? 50timmar ? I början när man glömde punkten på när man stallde in bössan i skåpet igen då sög det batteri. Men jag har lärt mig kontrolera det. Nu är mitt batteri slut och punkten slocknar snabbt när den sätts på. Fast jag har nytt batteri så glömmer jag byta , så de rävar jag skjutit i år på vak har jag tänt punkten precis innan skottet för att snabbt stänga av den igen. Nästan små snålt men funkar bra. Får du inte 9000 för siktet så ska du behålla det ! Det kommer att kosta dig mer i framtiden att skaffa ett likadant annars. Vad har du tänkt på för nytt sikte då ?
Publicerat December 3, 200916 yr Författare Ang batteriet:Slår man bara på det när man sitter i vakkojan så räcker det länge, över ett år i mitt fall. Fast jag har det på väldigt svagt, tycker det blir förstörigt annars när jag ska skjuta. Vad är brinntiden ? 50timmar ? I början när man glömde punkten på när man stallde in bössan i skåpet igen då sög det batteri. Men jag har lärt mig kontrolera det. Nu är mitt batteri slut och punkten slocknar snabbt när den sätts på. Fast jag har nytt batteri så glömmer jag byta , så de rävar jag skjutit i år på vak har jag tänt punkten precis innan skottet för att snabbt stänga av den igen. Nästan små snålt men funkar bra. Får du inte 9000 för siktet så ska du behålla det ! Det kommer att kosta dig mer i framtiden att skaffa ett likadant annars. Vad har du tänkt på för nytt sikte då ? Jo jag sätter oxå på det bara när jag ska skjuta.Man är ju lat med batteri byterna. De andra märkerna kanske inte är bättre de. victory varipoint 3-12*56 eller swarre pga jag har redan en blysnings adapter på den lilla swarren jag har.1-6*42 Men vill ha 12ggr förstoring helst mer egentligen Men det lutar åt victoryn pga handlaren ligger 4500kr under list pris men det är bara på detta exet.
Publicerat December 7, 200916 yr Författare Vad blev det? Och vad fick du i inbyte? Det blev ett zeiss victory varipoint 3-12*56 med riktmedel 60. Jag har kvar heliat och har annonserat ut det här på sidan. riktmedel 4np Begär 9000. Men funderar på en ny pipa till blasern och då passar heliat bra på den. Är det nån som bjuder 9 så får han den annars blir det monterad på den nya pipan. Men det ligger ju nått år framåt i tiden. Trident
Publicerat December 7, 200916 yr Jag tror, ärligt talat, att du ligger lite lågt med 9000:-, men du kanske har större behov av att få det sålt någorlunda snart än att få ut mer för det?
Publicerat December 8, 200916 yr Författare Jag tror, ärligt talat, att du ligger lite lågt med 9000:-, men du kanske har större behov av att få det sålt någorlunda snart än att få ut mer för det? Kanske. Har inte jättebehov att bli av med den. Är det ingen som är sugen så hamnar den på 9,3 när den kommer. Har väl inte varit nått jätte drag efter den direkt. Men vi får väl se vad som händer.
Publicerat Januari 19, 201016 yr Författare Hej allasom glömt denna tråden Nu har jag haft Zeissen ett tag och kommer med ett utlåtande. Zeiss belysning suger hästkuk. Punkten är ju för fan inte rund!! Swarren och heliat belysning är runda och fina. Zeissèn ser ut som en jävla havlmåne. Vad är detta för jävla skit?
Publicerat Januari 19, 201016 yr Hej allasom glömt denna tråden Nu har jag haft Zeissen ett tag och kommer med ett utlåtande. Zeiss belysning suger hästkuk. Punkten är ju för fan inte rund!! Swarren och heliat belysning är runda och fina. Zeissèn ser ut som en jävla havlmåne. Vad är detta för jävla skit? oj det lät fan inte kul. gäller det alla zeiss eller är det helt enkelt ett söndagsexemplar?
Publicerat Januari 19, 201016 yr Författare oj det lät fan inte kul. gäller det alla zeiss eller är det helt enkelt ett söndagsexemplar? Vet inte detta är min första. Men det bådar ju inte gott.
Publicerat Januari 19, 201016 yr Vet inte detta är min första. Men det bådar ju inte gott. Nej. fråga runt på forumet som har lika dant sikte och fråga om deras med ser ut så!
Publicerat Januari 19, 201016 yr Mina riktmedel är runda, kontakta Zeiss så fixar de detta är jag helt säker på givet att det inte beror på dina ögon. Mvh!
Publicerat Januari 19, 201016 yr Hej allasom glömt denna tråden Nu har jag haft Zeissen ett tag och kommer med ett utlåtande. Zeiss belysning suger hästkuk. Punkten är ju för fan inte rund!! Swarren och heliat belysning är runda och fina. Zeissèn ser ut som en jävla havlmåne. Vad är detta för jävla skit? Tråkigt på nya sikten ! Hur upplever du siktet rent optiskt om du jämnför rakt av med ditt gammla CB ?
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare Tråkigt på nya sikten !Hur upplever du siktet rent optiskt om du jämnför rakt av med ditt gammla CB ? Dagtid så märker man att det är bättre skärpa och klarhet i zeiss èn helt klart. I mörkret så vet jag inte riktigt om det är någon jätteskillad. Men brode ju rimligtvis vara bättre skärpa där med. Men belysning stör mig duktigt.
Publicerat Januari 24, 201016 yr Precis som hippen så har jag också en rund och fin punkt i mitt Zeiss. Du bör nog snarast ta kontakt med Zeiss då detta borde vara ett garantiärende. MVH/Jocke
Publicerat Januari 26, 201016 yr Författare Precis som hippen så har jag också en rund och fin punkt i mitt Zeiss. Du bör nog snarast ta kontakt med Zeiss då detta borde vara ett garantiärende.MVH/Jocke jo får ta det med handlaren när jag kommer hem.
Publicerat Februari 14, 201016 yr Författare Nu har jag kommit hem efter 33dagar i kina skit kul Ska prata med handlaren på tisdag. Återkommer