Publicerat April 5, 201016 yr Min syster funderar på att åka utomlands på fiske semester med sin son. När hon frågade mej om tips så såg jag nog mest ut som en fågelholk Kanske finns någon här som kan ge tips vart hon å grabben kan åka å semestra med trevligt fiske som inte kostar skjortan, ska nog helst vara ett litet varmare ställe Mvh Boka charter till mexico (playa carmen) och ta in på allinclusive hotell. gå sedan ut på byn och prata med lokalbefolkningen om att du vill ut med lokala fiskare ingen fiskecharter. (Det säljs massor med fiskecharter där av varierande kvalite). Pruta och förhandla, dom flesta bra fiskare går med på ett lågt pris och sedan betala "Dricks" per fisk du får. Jag betalade 160$ för heldag + 10$per fisk jag fick och då fick även fiskaren behålla fisken. om dom vill så ingår även tillagning av fisken efter fisket. ingick gjorde även all dryck ombord (du måste specifisera om du vill ha alkoholfritt) Jag fick en hygglig Wahoo på ca 30pannor, en liten sailfish max 10kg och hade nåt hygg på barracuda. riktigt prisvärt fiske och en suverän semester. Det var värt varenda krona att åka det, SKALL TILLBAKA! Jimmy
Publicerat April 5, 201016 yr Flex Du åker åt fel håll! Det är ju mest harr i kirunafjällen. Ta gällivare eller jokkmokksfjällen istället. Hej Nils polaren har not i hop med en guide där uppe så han fixar allt så vi bara behöver komma sen är det har vi vill ha Tack för omtanken Nils Mvh.
Publicerat April 9, 201016 yr Boka charter till mexico (playa carmen) och ta in på allinclusive hotell.gå sedan ut på byn och prata med lokalbefolkningen om att du vill ut med lokala fiskare ingen fiskecharter. (Det säljs massor med fiskecharter där av varierande kvalite). Pruta och förhandla, dom flesta bra fiskare går med på ett lågt pris och sedan betala "Dricks" per fisk du får. Jag betalade 160$ för heldag + 10$per fisk jag fick och då fick även fiskaren behålla fisken. om dom vill så ingår även tillagning av fisken efter fisket. ingick gjorde även all dryck ombord (du måste specifisera om du vill ha alkoholfritt) Jag fick en hygglig Wahoo på ca 30pannor, en liten sailfish max 10kg och hade nåt hygg på barracuda. riktigt prisvärt fiske och en suverän semester. Det var värt varenda krona att åka det, SKALL TILLBAKA! Jimmy Nu måste jag trådkapa lite, det lät så spännande. Jag alltid sugen på stor fisk i varma vatten men inte så peppad på att sitta och pimpla öl tills ngn sätter spöt i handen på mig med krokad fisk. Hur bedrev du själva fisket i Mexico, trolling eller? Vad hade du med för utrustning? Låter som du fick bra fiske för en rimlig peng i alla fall, hoppas du kunde tröstköpa wahoo på krogen på kvällen för det är en riktigt fin matfisk.
Publicerat April 12, 201016 yr Hej Nils polaren har not i hop med en guide där uppe så han fixar allt så vi bara behöver komma sen är det har vi vill ha Tack för omtanken Nils Mvh. Jag hoppas att det blir ett lyckat fiske för dig däruppe. Jag tänker ta lillbåten och tuffa ut på suorvamagasinet i sommar. De jäklarna har tömt så gott som hela för att renovera dammarna och det gör att det inte kan bli några otäcka två meters spetsvågor som kommer från alla håll. Min 4 meters linder ska klara av att guppa fram mellan stenrösrena bara man inte kör bort propellern. Nu ska det tjecknymfas efter kilosröding och över. Fick lite tips som måste testas.
Publicerat April 12, 201016 yr Jag hoppas att det blir ett lyckat fiske för dig däruppe. Jag tänker ta lillbåten och tuffa ut på suorvamagasinet i sommar. De jäklarna har tömt så gott som hela för att renovera dammarna och det gör att det inte kan bli några otäcka två meters spetsvågor som kommer från alla håll. Min 4 meters linder ska klara av att guppa fram mellan stenrösrena bara man inte kör bort propellern. Nu ska det tjecknymfas efter kilosröding och över. Fick lite tips som måste testas. Det hoppas jag med pöjk o din resa verkar inte gå av för hackor skitfiske på dig Mvh.