Publicerat December 11, 200916 yr Hej! Söker efter tips och ideer om hur jag ska krydda nubben, är på jag efter en akvavitaktig smak som även andra förutom jag ska uppskatta!
Publicerat December 11, 200916 yr Stjärnanis och lakritsrot + sockerlag är en av mina upfunna höjdare!
Publicerat December 11, 200916 yr Holländsk kreuter! 5 gram pomeransskal 5 gram stjärneanis 5 gram Blodrot 5 gram granuleret lakridsrod 2 gram hela nejlikor synd att man inte dricker, snapps och vin tjäns så jätte mysigt , speciellt att laga själv och blanda in alla örter Blåbärs smak, plocka blåbär skölj, torka dom i ugnen låt dra i flaskan ein vecka , plocka bären bort låt stå en halvår. prova göra nån egen ? Skogens mystik? grannbarr med myntta och rönbär ?
Publicerat December 12, 200916 yr Mitt julbrännevin. En liten kvist Malört. 3st Nejlikor 4st Svartpeppar korn En bit pomerans skal En liten bit kanel. En tsk socker. Låt dra ett dygn(varmt) och sila därefter bort kryddorna. Blir godare ju längre det sen får stå.