Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fälttävlingar i Norrbotten!

Featured Replies

Publicerat

Fler som går in med namnbyten,

gott jobbat mannen,

för dem som är intresserade av fältskjutningen kan jag meddela att jag var med i Norrtälje/Rimbo i helgen och blev hederligt förutmjukad genom att göra typ alla fel man kan,

men det är roligt ändå.

/Christian

Publicerat

Blir fint att få börja med kända avstånd för mig som är novis på tävling. Får se vad man har för nerver också, det är drygt 14 år sedan jag tävlade i skytte sist och för den delen tävlade överhuvudtaget.

Ska bli skoj att prova på även om jag redan bokat sista platsen placeringsmässigt :P

Publicerat
Blir fint att få börja med kända avstånd för mig som är novis på tävling. Får se vad man har för nerver också, det är drygt 14 år sedan jag tävlade i skytte sist och för den delen tävlade överhuvudtaget.

Ska bli skoj att prova på även om jag redan bokat sista platsen placeringsmässigt :P

är det kända avstånd på norrbottentävlingarna.

Publicerat
  • Författare
är det kända avstånd på norrbottentävlingarna.

Skulle va det. Ut till 450 m var målen.

Publicerat

usch. :P

Publicerat

Den här tävlingen går bara några km ifrån mig! Bäst att ta skydd kanske i värnet! :P

Söndagen den 10 januari är det fältskjutning i Ytterbyn, Norrbotten.

Publicerat

Jag jobbar bägge datumen :( men det kanske går att undvika gillar uppviglingen och humorn :D

Publicerat
  • Författare
Den här tävlingen går bara några km ifrån mig! Bäst att ta skydd kanske i värnet! :(

Söndagen den 10 januari är det fältskjutning i Ytterbyn, Norrbotten.

Va bra, då försvann din ursäkt åxå :D

Publicerat
Va bra, då försvann din ursäkt åxå :D

Kanske det men jag är ingen fältskytt! :(:lol:

Publicerat
  • Författare
Kanske det men jag är ingen fältskytt! :)B)

Inte jag heller men tänkte försöka :P

Publicerat
Inte jag heller men tänkte försöka :blink:

Varsågod! Jag kan ju ha en brasa bakom dig med kokande kaffe under tävlingen! :rolleyes::o Tänk vad skönt att ligga på backen med -30 grader ungefär! :o

Publicerat
  • Författare
Tänk vad skönt att ligga på backen med -30 grader ungefär! :(

Är väl inget för en "äkta" norrlänning :blink::(

Publicerat
Är väl inget för en "äkta" norrlänning B);)

Nej, det är det väl inte, men det kan ju vara gott med ordentligt kaffe mellan varven säg! ;);)

Publicerat
  • Författare
Nej, det är det väl inte, men det kan ju vara gott med ordentligt kaffe mellan varven säg! B);)

Sant! Men jag ska inte ropa allt för mycket än. Har en tendens att komma nåt skit i vägen då jag ska göra nåt jakt/skytterelaterat ;)

Publicerat
Sant! Men jag ska inte ropa allt för mycket än. Har en tendens att komma nåt skit i vägen då jag ska göra nåt jakt/skytterelaterat <_<

Ok! Det är lätt hänt att det dimper något annat! :blush:

Publicerat

Om jag får klart mina kolvjusteringar och får till en bra laddning innan dess kanske jag dyker upp. På knöppelåsen kommer jag definitivt, och om jag inte skjuter ngt är det kika som gäller =)

• 3 weeks later...
Publicerat

Har precis kommit hem från fältskjutningen i Töre. Är nöjd med min insats och det var ett riktigt trevligt gäng på plats. Jag lyckades få till 27 träff av 30 möjliga varav 6 var innerträff och detta gav mig en andra plats i jägarklassen. Det var fem deltagare totalt i den klassen. Vinnaren i jägarklass sköt 27 träff och 10 innerträff så det var ganska jämnt.

Jag sköt mina tre bommar över målen eftersom jag kompenserade 0,5 MOA för temperaturen för mycket.

Målen var C25, 1/7, S20 som stod på höjden, 1/8 och sista var en 1/6. Alla mål stod på 300m avstånd.

Totalsegraren var diopterskytt och sköt 29 träff varav 12 var innerträff.

Publicerat
  • Författare

Varje minut jag får över blir det garaget och skruva bössa men är ändå skeptisk att jag hinner få till nån bössa innan helgen. Man ska ju hinna förbi banan åxå och skjuta in och gärna verifiera ett rangecard. Känns ändå inte som jag vill ligga på vallen i minus 31 idag :)

Publicerat
Varje minut jag får över blir det garaget och skruva bössa men är ändå skeptisk att jag hinner få till nån bössa innan helgen. Man ska ju hinna förbi banan åxå och skjuta in och gärna verifiera ett rangecard. Känns ändå inte som jag vill ligga på vallen i minus 31 idag :)

synd att man inte bor i närheten då 31 minus är väl inget :)

Publicerat
synd att man inte bor i närheten då 31 minus är väl inget :)

Tempen är skit samma, men miraget från bösspipan kommer snabbt igång.

Ett enda oförsiktigt andetag in i okularet skapar bekymmer.

Skjut snabbt, håll andan och det löser sig :)

Publicerat
  • Författare
Skjut snabbt, håll andan och det löser sig :P

Lite svårt när man hyperventilerar :(

Publicerat
Lite svårt när man hyperventilerar :(

trodde det var tuffare virke i folket från norr men just nu låter det som det är rena skånefasoner där uppe :P:D

Publicerat
trodde det var tuffare virke i folket från norr men just nu låter det som det är rena skånefasoner där uppe :):)

-32 i Kalix just nu och det är några km från skjutbanan som ligger i en svacka/håla och där kan det nog vara kallare. ;)