Publicerat December 14, 200916 yr http://www.faltskytte.se/ Klicka på aktiviteter. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=52...=992656#p992656
Publicerat December 14, 200916 yr Fler som går in med namnbyten, gott jobbat mannen, för dem som är intresserade av fältskjutningen kan jag meddela att jag var med i Norrtälje/Rimbo i helgen och blev hederligt förutmjukad genom att göra typ alla fel man kan, men det är roligt ändå. /Christian
Publicerat December 14, 200916 yr Blir fint att få börja med kända avstånd för mig som är novis på tävling. Får se vad man har för nerver också, det är drygt 14 år sedan jag tävlade i skytte sist och för den delen tävlade överhuvudtaget. Ska bli skoj att prova på även om jag redan bokat sista platsen placeringsmässigt
Publicerat December 14, 200916 yr Blir fint att få börja med kända avstånd för mig som är novis på tävling. Får se vad man har för nerver också, det är drygt 14 år sedan jag tävlade i skytte sist och för den delen tävlade överhuvudtaget.Ska bli skoj att prova på även om jag redan bokat sista platsen placeringsmässigt är det kända avstånd på norrbottentävlingarna.
Publicerat December 14, 200916 yr Författare är det kända avstånd på norrbottentävlingarna. Skulle va det. Ut till 450 m var målen.
Publicerat December 14, 200916 yr Skulle va det. Ut till 450 m var målen. Den här tävlingen går bara några km ifrån mig! Bäst att ta skydd kanske i värnet! Söndagen den 10 januari är det fältskjutning i Ytterbyn, Norrbotten.
Publicerat December 14, 200916 yr Jag jobbar bägge datumen men det kanske går att undvika gillar uppviglingen och humorn
Publicerat December 14, 200916 yr Författare Den här tävlingen går bara några km ifrån mig! Bäst att ta skydd kanske i värnet! Söndagen den 10 januari är det fältskjutning i Ytterbyn, Norrbotten. Va bra, då försvann din ursäkt åxå
Publicerat December 14, 200916 yr Va bra, då försvann din ursäkt åxå Kanske det men jag är ingen fältskytt!
Publicerat December 14, 200916 yr Författare Kanske det men jag är ingen fältskytt! Inte jag heller men tänkte försöka
Publicerat December 15, 200916 yr Inte jag heller men tänkte försöka Varsågod! Jag kan ju ha en brasa bakom dig med kokande kaffe under tävlingen! Tänk vad skönt att ligga på backen med -30 grader ungefär!
Publicerat December 15, 200916 yr Författare Tänk vad skönt att ligga på backen med -30 grader ungefär! Är väl inget för en "äkta" norrlänning
Publicerat December 15, 200916 yr Är väl inget för en "äkta" norrlänning Nej, det är det väl inte, men det kan ju vara gott med ordentligt kaffe mellan varven säg!
Publicerat December 15, 200916 yr Författare Nej, det är det väl inte, men det kan ju vara gott med ordentligt kaffe mellan varven säg! Sant! Men jag ska inte ropa allt för mycket än. Har en tendens att komma nåt skit i vägen då jag ska göra nåt jakt/skytterelaterat
Publicerat December 15, 200916 yr Sant! Men jag ska inte ropa allt för mycket än. Har en tendens att komma nåt skit i vägen då jag ska göra nåt jakt/skytterelaterat Ok! Det är lätt hänt att det dimper något annat!
Publicerat December 15, 200916 yr Om jag får klart mina kolvjusteringar och får till en bra laddning innan dess kanske jag dyker upp. På knöppelåsen kommer jag definitivt, och om jag inte skjuter ngt är det kika som gäller =)
Publicerat December 31, 200916 yr Har precis kommit hem från fältskjutningen i Töre. Är nöjd med min insats och det var ett riktigt trevligt gäng på plats. Jag lyckades få till 27 träff av 30 möjliga varav 6 var innerträff och detta gav mig en andra plats i jägarklassen. Det var fem deltagare totalt i den klassen. Vinnaren i jägarklass sköt 27 träff och 10 innerträff så det var ganska jämnt. Jag sköt mina tre bommar över målen eftersom jag kompenserade 0,5 MOA för temperaturen för mycket. Målen var C25, 1/7, S20 som stod på höjden, 1/8 och sista var en 1/6. Alla mål stod på 300m avstånd. Totalsegraren var diopterskytt och sköt 29 träff varav 12 var innerträff.
Publicerat Januari 7, 201016 yr Författare Varje minut jag får över blir det garaget och skruva bössa men är ändå skeptisk att jag hinner få till nån bössa innan helgen. Man ska ju hinna förbi banan åxå och skjuta in och gärna verifiera ett rangecard. Känns ändå inte som jag vill ligga på vallen i minus 31 idag
Publicerat Januari 7, 201016 yr Varje minut jag får över blir det garaget och skruva bössa men är ändå skeptisk att jag hinner få till nån bössa innan helgen. Man ska ju hinna förbi banan åxå och skjuta in och gärna verifiera ett rangecard. Känns ändå inte som jag vill ligga på vallen i minus 31 idag synd att man inte bor i närheten då 31 minus är väl inget
Publicerat Januari 7, 201016 yr synd att man inte bor i närheten då 31 minus är väl inget Tempen är skit samma, men miraget från bösspipan kommer snabbt igång. Ett enda oförsiktigt andetag in i okularet skapar bekymmer. Skjut snabbt, håll andan och det löser sig
Publicerat Januari 7, 201016 yr Författare Skjut snabbt, håll andan och det löser sig Lite svårt när man hyperventilerar
Publicerat Januari 7, 201016 yr Lite svårt när man hyperventilerar trodde det var tuffare virke i folket från norr men just nu låter det som det är rena skånefasoner där uppe
Publicerat Januari 7, 201016 yr trodde det var tuffare virke i folket från norr men just nu låter det som det är rena skånefasoner där uppe -32 i Kalix just nu och det är några km från skjutbanan som ligger i en svacka/håla och där kan det nog vara kallare.
Publicerat Januari 7, 201016 yr Författare YR måste ha fått fnatt eller nåt, bara -20 här nu http://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotten/Lule%E5/