Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mogen att skriva teoriprov på jägarexamen?

Featured Replies

Publicerat

Hallå! Jag håller på med jägarexamen för fullt, genom en studiecirkel. Och vi ska ha teoriprov i slutet på Mars eller början på April, men jag vill skulle vilja skriva nu. Det är lite segt att sitta på träffarna och lyssna och diskutera men det är ju även väldigt nyttigt!

Jag har gjort alla frågor i, NYA JÄGARSKOLAN - Frågor och Svar, 1 gång (74 st) och då fick jag 65 rätt av 74 frågor och 61 rätt av dem 70 första. Och det skulle ha varit godkänt om det vore ett riktigt prov idag. Och jag gör även frågorna på Jägareförbundet.se varje dag och har 10 rätt varje gång.

Frågan är om jag vågar chansa på ett prov eller om jag ska vänta och plugga mig igenom studiecirkeln.

Är det någon som har några tips på vad ni skulle ha gjort :rolleyes:? Vad händer om man misslyckas nu, får jag skriva om med studiecirkeln när det är dags för den då?

MVH // Jimmy Ekholm

Publicerat
Hallå! Jag håller på med jägarexamen för fullt, genom en studiecirkel. Och vi ska ha teoriprov i slutet på Mars eller början på April, men jag vill skulle vilja skriva nu. Det är lite segt att sitta på träffarna och lyssna och diskutera men det är ju även väldigt nyttigt!

Jag har gjort alla frågor i, NYA JÄGARSKOLAN - Frågor och Svar, 1 gång (74 st) och då fick jag 65 rätt av 74 frågor och 61 rätt av dem 70 första. Och det skulle ha varit godkänt om det vore ett riktigt prov idag. Och jag gör även frågorna på Jägareförbundet.se varje dag och har 10 rätt varje gång.

Frågan är om jag vågar chansa på ett prov eller om jag ska vänta och plugga mig igenom studiecirkeln.

Är det någon som har några tips på vad ni skulle ha gjort :rolleyes:? Vad händer om man misslyckas nu, får jag skriva om med studiecirkeln när det är dags för den då?

MVH // Jimmy Ekholm

vet itne hur det är i sverige men i finland får du ta provet pånytt :) ta o försök varför inte ? ;)

Publicerat

Känner du dig redo är det bara att skriva!

Det är ingen mening att vänta flera månader på detta.

Lycka till!

Publicerat

som sagt skriv om du känner dej redo, och om du nu skulle misslyckas med teoriprovet så får du en ny chans mot samma pris som du skrev det första. jag gick aldrig i någon studiecirkel, jag ringde upp en examinator och for iväg till hans jobb och skrev provet. lycka till!!

mvh halleman

Publicerat

Testa o skriv provet du har chansen att göra om det senare om det inte går bra.

Publicerat

Det låter som att du är väl förberedd, bara att köra på!

Lycka till!

Publicerat
  • Författare

Ja jag får väl prova då :P. Förresten, frågorna som är i boken: Frågor och Svar, är det likvärdigt det riktiga provet?

MVH // Jimmy Ekholm

Publicerat
Ja jag får väl prova då :rolleyes:. Förresten, frågorna som är i boken: Frågor och Svar, är det likvärdigt det riktiga provet?

MVH // Jimmy Ekholm

Nja det skulle inte jag vilja påstå. frågor och svar frågorna liknar bara frågorna man får på provet. Det är mkt lag frågor så se till att läsa lagen:)

lycka till

mvh

Publicerat

Och plugga änder och gäss. Samt hur man ser skillnad på hanar, honor etc på klövdjuren.

Publicerat
  • Författare

Nu har jag ringt till en provförättare och vi skulle försöka få tid till skrivning i mellandagarna sa han ^_^! Nu blev man genast nervös och funderar om det är så svårt som många säger, vad kommer jag få för frågor, hur går provet till? Ja frågorna i mitt huvud är väldans många nu helt plötsligt, hehe! Sitter och nöter jägareförbundets test och läser " Frågor och svar " Hela dagarna nu :D:P! Hoppas man fixar skrivningen!!!

Publicerat

Lycka till!

ska själv skriva den 13e... *gulp*

Publicerat

Gört, jag klarade det på andra försöket och då hade jag 2 fel, första gången hade jag 2 fel för mkt :D

Publicerat
  • Författare

Åh vad tjatig jag måste vara :D, men man är bara nervös :)! Boken "Frågor och Svar" - Nya Jägarskolan, är den ett väldigt bra hjälpmedel till teoriprovet?

Jag har läst att nån som gjorde teoriprovet fick några frågor som va exakt lika som dem frågor som står i boken, och exakt lika som dem frågor som finns på jägareförbundets hemsida? Kan det verkligen stämma? B):)

Publicerat
Åh vad tjatig jag måste vara :), men man är bara nervös ;)! Boken "Frågor och Svar" - Nya Jägarskolan, är den ett väldigt bra hjälpmedel till teoriprovet?

Jag har läst att nån som gjorde teoriprovet fick några frågor som va exakt lika som dem frågor som står i boken, och exakt lika som dem frågor som finns på jägareförbundets hemsida? Kan det verkligen stämma? B):)

Den boken tillsammans med testfrågorna på Svenska Jägareförbundets hemsida täcker i princip hela provet.

Skriver du dessa utan problem är du hemma! :P

(jag håller kurser och har tämligen bra koll :D )

Kör hårt och lycka till!

Publicerat

hadde inte tvekat i din situation Gör provet så du kan börja jaga tidiagare en alla andra:P B)

Publicerat
  • Författare
Den boken tillsammans med testfrågorna på Svenska Jägareförbundets hemsida täcker i princip hela provet.

Skriver du dessa utan problem är du hemma! :D

(jag håller kurser och har tämligen bra koll :D )

Kör hårt och lycka till!

Jasså, så man kan alltså säga att det är själva provet alltså :D? Fan va bra om det täcker större delen av det man ska kunna :P:P

Publicerat
Jasså, så man kan alltså säga att det är själva provet alltså :P? Fan va bra om det täcker större delen av det man ska kunna :D:P

De täcker inte ordagrant frågorna men områdena på provet är det som gäller!

Publicerat
  • Författare

Har nu gjort 10st prov på vardera 10st frågor = 100 frågor på Jägareförbundets hemsida. Och har alla rätt, visst det är många frågor som blir lika på några prov efter varandra, men det är jäkla skönt för självförtroendet att se att det går bra att plugga in allt ;)!

Du hade 10 rätt av 10 möjliga, vilket är 100,0% rätt!

I genomsnitt har du 100,0% rätt på totalt 10 försök!

Har nu gjort lite till och nu ser det ut såhär <_<:

Ditt resultat

I genomsnitt har du 100,0% rätt på totalt 20 försök!

Publicerat
Har nu gjort 10st prov på vardera 10st frågor = 100 frågor på Jägareförbundets hemsida. Och har alla rätt, visst det är många frågor som blir lika på några prov efter varandra, men det är jäkla skönt för självförtroendet att se att det går bra att plugga in allt <_<!

I genomsnitt har du 100,0% rätt på totalt 10 försök!

Har nu gjort lite till och nu ser det ut såhär :P:

Ditt resultat

I genomsnitt har du 100,0% rätt på totalt 20 försök!

De går nog bra då ska du se :P

Själv hade vi en sån här studiecirklel och de var jäkligt bra eftersom vi disskutera igenom allting och alla frågor som fanns detta gjorde att de mesta fastnade och man klarade provet med bara 3 fel :D man fick inte veta vad man hade fel på men kan säga att de va om lagar så läs på lite sånt.

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Teoriprov den 30e Mars! Gjorde boken " Frågor och svar " nu och hade alla rätt <_<. Alla rätt på jagareforbundet.se på alla prov jag gör där. Pluggar jaegarprovet.se nu hela dagarna och läser i böckerna samt gör små prov på 12 frågor om varje avsnitt vi läser på studiecirkeln varje vecka. Bara att plugga på! Så att det går vägen!

Publicerat
Teoriprov den 30e Mars! Gjorde boken " Frågor och svar " nu och hade alla rätt <_<. Alla rätt på jagareforbundet.se på alla prov jag gör där. Pluggar jaegarprovet.se nu hela dagarna och läser i böckerna samt gör små prov på 12 frågor om varje avsnitt vi läser på studiecirkeln varje vecka. Bara att plugga på! Så att det går vägen!

Låter som du mer än väl förberedd, ska nog inte vara några problem.

Lycka till!

:mellow:

Publicerat

Jag tror du kan boka tid på Walter Borg i stockholm för teoriprov, nästan alla dagar i veckan

Publicerat
  • Författare

Förresten, vad föredrar ni för att plugga så rätt som möjligt?

www.jagareforbundet.se

eller

www.jaegarprovet.se ;):)

Publicerat

Jag tycker båda är bra (när jag tog jägarexamen så använde jag bara frågorna på jägarförbundet och det gick ju bra!! :rolleyes:).

Publicerat

jag ska skriva den 29/3:D