Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

våran älskade tax bonzo har somnat

Featured Replies

Publicerat

våran tax som skulle bli 15år i slutet av februari togs bort idag den 27dec.

helgen innan jul så blev han riktigt dålig från att ha varit riktigt kry o glad till grova andningsbesvär och slutade äta, avisade alla godsaker han brukade älska. på söndagen så kom vi överens inom familjen att på tisdagen skulle han få somna in så att vi skulle få en sista dag o bara mysa o finnas till för honom. ringde till veterinären på måndagen fast då hade alla tagit jul ledigt här i närheten så vi tänkte låta farsan ta slut på vår älskade hunds lidande på tisdagsmorgonen

men på tisdags morgonen så hade andningsbesvären försvunnit och han verkade mycket piggare fastän inte riktigt bra iaf. han började äta lite grann igen och det vart bara bättre verkade det som.

så han fick vara med oss över jul.

från jul framtill igår så har han från att ha blivit lite bättre till sakta blivit sämre igen och bara legat i sin bädd.

idag vart han riktigt dålig igen så beslutet togs att låta farsan låta han somna in i skogen där han har varit med oss i många år o hjälpt oss jaga.

så kl 3 idag så somnade våran älskade jakt&familje-hund bonzo in. han vart nästan 15 år och har i sitt liv gått igenom bland annat en olycka där han vart påkörd och bröt båda bakbenen, men våran gammelman tog sig igenom det o blev totalt återställd igen o efter några månaders rehab så va han ute i skogen igen med oss, hans älskade vänner o familjemedlemmar.

Du va stark gubben jag kommer sakna dig utav hela mitt hjärta <3

nu är han o jagar i viltrikare marker och jag hoppas du har det bra där uppe älskade vän.

post-4682-1261926251_thumb.jpg

post-4682-1261926288_thumb.jpg

post-4682-1261926340_thumb.jpg

jag gråter för dig

sov gott

vi saknar dig

Publicerat

Sörjer med dig beklagar sorgen han fick ett lång jaktthunds liv.

Lasse

Publicerat

beklagar sorgen ;)

Publicerat

Beklagar verkligen sorgen. Jag har i färskt minne hur det är med hundägandets baksida.

Vila i frid Bonzo.

Publicerat

Beklagar sorgen

Publicerat

Alla vet vi att den dagen ska komma då våra fyrbenta vänner ska lämna oss och gå över regnbågsbron, men det är ändock lika tungt varje gång det händer. ;)

Beklagar sorgen, han fick dock ett långt och till synes bra liv där han fick utföra det han tyckte bäst om, minns honom så.

Publicerat

Beklagar sorgen

Publicerat

Beklagar sorgen.

/Lasse

Publicerat

Beklagar sorgen det är alldri rolit att mista en familjemedlem även om man måste avsluta lidandet :P har varit med om det och kommer att vara med om det igen

Mvh. Joel

Publicerat
  • Författare

tack för alla fina kommentarer

mkt svårt just nu att mista sin bäste vän sedan man va 5år

tack igen

Mvh Andreas

Publicerat

Beklagar sorgen, det gör onta att läsa :P

Publicerat

För söker o hålla mig här i från blir så ledsen av o höra när våra vänner går bort.

Beklagar sorgen.

En tanke.

Om tårar kunde bygga en bro till himlen skulle jag gå hela vägen dit o ta med dig hem igen.

Mvh.

Publicerat

Jag beklagar sorgen,har själv varit där det är tungt, men minns honom med stolthet han va din bästa vän. Han jagar nu i dommsälla markerna

Haggis

Publicerat

Beklagar sorgen -_-

Publicerat

Beklagar sorgen! B) Det är alltid tråkigt att missta en nära vän! :(

Publicerat
  • Författare

tack alla vänner för dom fina orden

det är fan inte lätt :`(

det va min/vår första hund så det är första gången för mig att mista en sån nära familjemedlem

de e svårt nu

tack igen

Mvh A

Publicerat

Beklagar :P

Publicerat

beklagar sorgen

Publicerat

Ja fy fan, det är hårt, men han hade ju ett långt och förmodligen gott liv iaf. Jag kondolerar.

• 3 weeks later...
Publicerat

Beklagar sorgen! Hur väntat det än är så är det alltid lika tråkigt! :rolleyes:

Publicerat

beklagar sorgen

Publicerat

Beklagar....

• 4 years later...
Publicerat
  • Författare

Ja vissa dagar saknar man dig otroligt mycket bonzo..

Tack för alla åren du gav!

Vi ses igen min vän, fortsätt sova så gott tills dess

Saknar dig

Publicerat

Ja vissa dagar saknar man dig otroligt mycket bonzo..

Tack för alla åren du gav!

Vi ses igen min vän, fortsätt sova så gott tills dess

Saknar dig

Tråkigt :/ var med om samma sak med min NIsse sällskapshund..än idag har jag faktiskt inte slutat leta efter honom. Även fast han somnade in i knäet :sad: ..beklagar verkligen

Publicerat

Alla våra änglahundar som gått vidare. Små, men alltid närvarade detaljer som påminner oss om deras stund bredvid oss. :wub:  :wub: