Publicerat April 11, 201016 yr Är helt inne på MatsN´s bana. snabba varmintkulor är melodin. Kör med V-max i min 22-250 och får inte ens genomskott på en trut framifrån. Skjuter man en räv så är det som en säck med gelé, är man innanför konturerna på den så är den död.
Publicerat Juli 30, 201015 yr Finns det fabriksladdad ammunition med varmint kulor till .222? Har letat men hittar bara för handladdning.
Publicerat Juli 31, 201015 yr Finns det fabriksladdad ammunition med varmint kulor till .222?Har letat men hittar bara för handladdning. Hej och välkommen! http://www.vapex.se/eshop/index.php?cPath=...4777f599d1b83b2 Där har du nog någon som är åt varmint hållet iaf. tror v-max är en sådan kula. Sök lite på forumet så hittar du lite. /Stefan
Publicerat Juli 31, 201015 yr Finns det fabriksladdad ammunition med varmint kulor till .222?Har letat men hittar bara för handladdning. Har skjutit en hel del räv med 222 innan jag byte till 223an Remington accutip är melodin, räven blir på plats och endast genomskott på ungarn. även grävlingarna slutar röra sej tämligen omgående. Nu har jag v-max i 223an, handladdad. den är "Lite" effektivare som träffad av blixten.
Publicerat Augusti 1, 201015 yr Hur är det att handla från Vapex? Känns lite halvmärkligt när det inte finns någon information om företaget på hemsidan eller hur köpet går till. Tänkte på licencer mm
Publicerat Augusti 2, 201015 yr Finns det fabriksladdad ammunition med varmint kulor till .222?Har letat men hittar bara för handladdning. Walter Borg i stockholm brukar ha handladda V-Max till 222, fungerar super till räven.
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Kanske en konstig fråga, men är det någon som testat skjuta räv med slugg? Min hagelbössa skjuter slugg inom en snusdosa på 50 meter. Tänkte att det kanske skulle kunne gå där inte vanligt hagel räcker till i räckvidd.
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Kanske en konstig fråga, men är det någon som testat skjuta räv med slugg? Min hagelbössa skjuter slugg inom en snusdosa på 50 meter. Tänkte att det kanske skulle kunne gå där inte vanligt hagel räcker till i räckvidd. Det är inte tillåtet så gör inte det. /Petter
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Författare Nu så har jag faktiskt hittat ett ställe som säljer varmint ammunition till 6,5x55. http://www.millforce.se/ Har inte testat kulan än iom att den inte finns med på någon av återförsäljarnas hemsidor. Ska ta kontakt med dom och se om det går att köpa direkt från dom, priserna på deras ammunition såg ju faktiskt ut att vara riktigt överkomliga med.
Publicerat November 9, 201015 yr Nu så har jag faktiskt hittat ett ställe som säljer varmint ammunition till 6,5x55.http://www.millforce.se/ Har inte testat kulan än iom att den inte finns med på någon av återförsäljarnas hemsidor. Ska ta kontakt med dom och se om det går att köpa direkt från dom, priserna på deras ammunition såg ju faktiskt ut att vara riktigt överkomliga med. Kunnat få tag på och testa än?
Publicerat November 9, 201015 yr Kunnat få tag på och testa än? Jag kontaktade precis en jaktaffär nära mig och bad dem plocka hem några askar. Vi får se vad de svarar och hur det går.
Publicerat December 8, 201015 yr Jag kontaktade precis en jaktaffär nära mig och bad dem plocka hem några askar. Vi får se vad de svarar och hur det går. med lite tur har den jaktaffär jag kontakade millforce-ammon hemma på fredag och jag kan testa den till helgen. Beställde 3 askar varmint i 6,5x55 och 2 askar classic i 30-06
Publicerat December 8, 201015 yr Det är inte tillåtet så gör inte det./Petter varför är det inte det? djuret dör ju lika mycket som när man skjuter den med kula? förstår inte detta..
Publicerat December 8, 201015 yr varför är det inte det?djuret dör ju lika mycket som när man skjuter den med kula? förstår inte detta.. Finns många konstigheter inom jaktlagstiftningen och detta är en av dem. Vill du ha ett mer utförligt svar, ta det med SJF och fråga samtidigt varför inte rådjuren är med på listan över tillåtna vilt o slugg när gris o dov är det...
Publicerat December 8, 201015 yr Finns många konstigheter inom jaktlagstiftningen och detta är en av dem. Vill du ha ett mer utförligt svar, ta det med SJF och fråga samtidigt varför inte rådjuren är med på listan över tillåtna vilt o slugg när gris o dov är det... Är det inte så att svaret på varför rådjur inte finns med på listan helt enkel tär att byråkrater endast använder huvudet att sätta hatten på? Jag utgår från att man helt enkelt gav tillstånd för jakt med slug på de viltarter man provskjutit med slug på i hägn. Och vilka arter finns i hägn... ........................ Kolla i historiken på Jägareförbundets area, rätt säker på att frågan berörts där. Ämnet för denna tråd är rävammunition till kulvapen. / Rikard Admin. Redigerad Februari 21, 201115 yr med Hipshot Påväg off-topic.
Publicerat Februari 20, 201115 yr Jag köpte Millforce varmintskott "varmintline" för nån månad sedan till min .308 win och lyckades klämma två rävar idag. Skottverkan tyckte jag var perfekt, tvärdöd i skottet! Räv nummer ett hade jag kulfång en bra bit bakom och den stod på en liten kulle så jag såg inget bakom. Räv nummer två kunde man se splitterspår i snön ca: 20-30 meter. Jag är nöjd, för 260 kr/ask så kan man nästan säga att jag är väldigt nöjd. //Mekus
Publicerat Februari 21, 201115 yr Jag köpte Millforce varmintskott "varmintline" för nån månad sedan till min .308 win och lyckades klämma två rävar idag. Skottverkan tyckte jag var perfekt, tvärdöd i skottet! jag har samma erfarenhet fast med 6,5.
Publicerat Februari 27, 201115 yr Någon som vet om man kan beställa dom här Millforce Varmint någonstans ifrån? Verkar inte finnas att köpa i mina trakter.
Publicerat Februari 27, 201115 yr Säger bara Hornaday 222 V-max 40 g. Bara namnet " varmint express" inger ju respekt Knall och fall, inget utgångshål ( för det mesta) //JP
Publicerat Februari 27, 201115 yr Någon som vet om man kan beställa dom här Millforce Varmint någonstans ifrån? Verkar inte finnas att köpa i mina trakter. Jag hade mailkontakt med han som har Millforce för att hitta närmaste återförsäljare när jag letade och om jag inte missuppfattade honom så kan alla som får sälja ammunition beställa från honom. //Mekus
Publicerat Februari 27, 201115 yr Millforce verkar vara riktigt bra kulor om man läser utifrån de som skjutit djur med dem, och sen priset gör ju dem till avgjort billigast. har dock, precis innan jul hamstrat Oryx i .223, 30-06 och 7*57R , men det utesluter ju inte att man provar dem för det.
Publicerat Februari 28, 201115 yr Skulle aldrig ens fundera på helmantel till räv. Ibland har dom varit rejält sönderskjutna med varmintkulor men ändå försöker dom släpa sig iväg med hela maginnehållet ute. En helmantel i ett sånt fall har man ett rejält eftersök framför sig. Vet inte hur ni är kopplade men jag gillar inte sånt vid 3 tiden på natten. Är man intresserad av att spara skinn så är en lättare laddad varmintkula att föredra, då får man aldrig genomskott. +1!!!
Publicerat Februari 28, 201115 yr Jag hade mailkontakt med han som har Millforce för att hitta närmaste återförsäljare när jag letade och om jag inte missuppfattade honom så kan alla som får sälja ammunition beställa från honom. //Mekus Ok, får se om jag kan lobba lite hos närmsta butik då.
Publicerat Maj 23, 201115 yr Väcker lite liv i tråden. Har en R93 och skaffat en 6,5x55 pipa till den och tänkte bla ha den till räv och bäver. Kikat på Millforce Varmint Line och verkar passa perfekt. Undrar bara hur precisionen varit för er som kört med den? Skjuter den tätt? Och kanske ska fråga i vilka vapen isf.
Publicerat Maj 23, 201115 yr Väcker lite liv i tråden. Har en R93 och skaffat en 6,5x55 pipa till den och tänkte bla ha den till räv och bäver. Kikat på Millforce Varmint Line och verkar passa perfekt. Undrar bara hur precisionen varit för er som kört med den? Skjuter den tätt? Och kanske ska fråga i vilka vapen isf. Jag har själv inte provat den men den blev prisad i ett inlägg på Redfoxhunting.se just för precisionen.