Publicerat Januari 5, 201016 yr Tänkte jag skulle dela med mig av nått gott jag gjorde härom kvällen. Smördegsinbakad Rådjurssadel Det som behövs är: (på ett ungefär) 1st rådjurssadel, går nog bra med annat kött oxå.(jag använde mig av ett kid från november) ca 2 st paket smördegsark 2st burkar creme fraiche 1 Stor gul lök Kantaraller lr annan svamp Börja med att skära ur sadeln så du får fyra fina bitar, bryn dessa lätt så dom får färg. Hacka löken och svampen, bryn dessa och blanda sedan med en burk creme fraiche. Jag sparde allt saft och fett från köttet, löken och svampen och gjorde en gräddsås på. Sen är det bara att rulla ut smördegen lägg på en köttbit, smeta på av fyllningen och vik ihop. Pensla med lite äggvita sen in i ugn 15-20 minuter tills den fått färg. Serveras med potatis av alla dess sorter, själv hade jag gratäng till MUMS
Publicerat Januari 5, 201016 yr Författare detta låter riktigt gott Går nog att göra på älg, gris, hjortfile oxå. Väldigt smaskigt med rådjur iaf
Publicerat Januari 5, 201016 yr Går absolut att göra med de flesta köttbitar. Blir dessutom mkt gott.