Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Dollar

Featured Replies

Publicerat

Mitt namn är Anders jag är 32 år och bor i Borås, men är uppväxt på landet.

Jag arbetar som sjuksköterska på ambulansen sedan snart 10 år och trivs väldigt bra med det.

Har nyligen kommit igång med jakten igen efter nästan 10 års uppehåll, så jag är att betrakta som nybörjare.

Jag söker ett jaktlag/jakt partner som kan och har intresse av att ta sig an mig. Då jag känner mig allt för "ring rostig" för att gå ut helt på egen hand, samt att jag saknar marker.

Ja det är jag, har ni ytterligare frågor så är ni välkomna att kontakta mig.

/Anders

Publicerat

välkommen :)

Publicerat

Måste kännas skönt att dom rätta generna får komma fram efter tio år :)

Hoppas att du får tag på marker och bra jaktkompisar igen.

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:)

Publicerat

Välkommen hit kollega :)

Publicerat

Hej och välkommen! :D

Publicerat

Uff.. :D

Det där yrket hade jag tänkt mej en gång för lääänge sen men orkade inte med studierna..

Välkommen till Jaktsnack.se!

Mvh!

Publicerat

Välkommen!

Publicerat
  • Författare
Uff.. :D

Det där yrket hade jag tänkt mej en gång för lääänge sen men orkade inte med studierna..

Välkommen till Jaktsnack.se!

Mvh!

Studierna var rätt tunga i mellan åt, men många sköna människor man lärde känna, så vi hade väldigt roligt under tiden. B)

Publicerat
Studierna var rätt tunga i mellan åt, men många sköna människor man lärde känna, så vi hade väldigt roligt under tiden. B)

Rub it in bara :D

Tror att det hade varit klockrent för mej, korta intensiva insatser med mycket adrenalin.. Men nehe, hade trassel redan med komvuxmatten så jag övergav denna tanke. Vart en herrans massa år inom slutenpsykiatrin i stället, kul även det för vi hade rätt mycket somatik där med...och adrenalin tidvis B)

Fick iaf "jobba" i ambulans ett kort tag under en utbildning som elev..

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Tack för alla välkomst hälsningar!!! :D

Publicerat

Jag arbetar som sjuksköterska på ambulansen sedan snart 10 år och trivs väldigt bra med det.

Pappa jobbade också som sjuksköterska i ambulansen, men bytte jobb och vart skotermekaniker istället.  B)B)

Själv blir det förmodligen också något sånt eller så blir man polis...  :D

Publicerat
  • Författare
Rub it in bara :D

Tror att det hade varit klockrent för mej, korta intensiva insatser med mycket adrenalin.. Men nehe, hade trassel redan med komvuxmatten så jag övergav denna tanke. Vart en herrans massa år inom slutenpsykiatrin i stället, kul även det för vi hade rätt mycket somatik där med...och adrenalin tidvis B)

Fick iaf "jobba" i ambulans ett kort tag under en utbildning som elev..

Mvh!

Komvuxmatten var du inte ensam med att ha problem med B) Jag är bra på att räkna när det gäller logiska saker, men att räkna om x & y inom och utanför paranteser hit och dit är inte min grej.

Då har du provat på det lite i alla fall, läge att läsa nu istället då?

Kan varmt rekommendera det, varierande yrke och mycket uppskattat.

Publicerat

Hej & Välkommen!

Mvh

Publicerat
  • Författare

Pappa jobbade också som sjuksköterska i ambulansen, men bytte jobb och vart skotermekaniker istället.  B)B)

Själv blir det förmodligen också något sånt eller så blir man polis...  :D

Sjuksköterska vs skotermekaniker :D

Han hjälper ju människor fortfarande, fast på ett annat sätt...B)

Polis hade jag också stora funderingar på, ville bli hundförare. Lycka till med vad du än väljer!

Publicerat
Komvuxmatten var du inte ensam med att ha problem med :D Jag är bra på att räkna när det gäller logiska saker, men att räkna om x & y inom och utanför paranteser hit och dit är inte min grej.

Då har du provat på det lite i alla fall, läge att läsa nu istället då?

Kan varmt rekommendera det, varierande yrke och mycket uppskattat.

Tjena! Sätta sig på skolbänken och dra på sig studieskulder nästan 40 år gammal.. :(

Däremot snuddat många gånger vid tanken att överge nuvarande skitjobb (civilanställd polisen) och försöka ruska liv i den numera tämligen inaktuella undersköteskeutbildningen och söka mej till någon akutmottagning inom somatiken. Trixet där är att jag är rätt säker på att man skulle behöva någonslags avdamningsutbildning alt mjukstart, man är nog inte så väl sedd i branchen med en 20 år gammal utbildning.. Känns som man kommer att hamna inom vården igen iaf, själen håller på att skrumpna ihop och dö på nuvarande arbetsplats. Saknar kicken man får av att handgripligen rädda någon till livet för att två månader senare sätta en fot i röven på vederbörande tillbaka ut med en god prognos ;)

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Tjena! Sätta sig på skolbänken och dra på sig studieskulder nästan 40 år gammal.. -_-

Däremot snuddat många gånger vid tanken att överge nuvarande skitjobb (civilanställd polisen) och försöka ruska liv i den numera tämligen inaktuella undersköteskeutbildningen och söka mej till någon akutmottagning inom somatiken. Trixet där är att jag är rätt säker på att man skulle behöva någonslags avdamningsutbildning alt mjukstart, man är nog inte så väl sedd i branchen med en 20 år gammal utbildning.. Känns som man kommer att hamna inom vården igen iaf, själen håller på att skrumpna ihop och dö på nuvarande arbetsplats. Saknar kicken man får av att handgripligen rädda någon till livet för att två månader senare sätta en fot i röven på vederbörande tillbaka ut med en god prognos :rolleyes:

Mvh!

Har en kollega som började läsa till sjuksköterska när han var 49, många år inom yrket sedan tidigare, men satte sig i skolbänken ändå, aldrig för sent att utbilda sig :huh:

Det är givande att hjälpa andra människor, vi är tryggheten när allt har gått åt h-vete, som en god vän uttryckte det.

Vårdvux eller nåt sånt finns väl kvar om du vill läsa alternativt få validera någon kurs till usk.

Publicerat

Välkommen! Vart i landet är det du söker jakt? Hoppas att du kommer att trivas!

Publicerat
  • Författare
Välkommen! Vart i landet är det du söker jakt? Hoppas att du kommer att trivas!

Hej och tack!

Jag söker framför allt jakt i Västra Götaland, helst nära Borås.

Jag kommer att trivas fint här, gör det redan :rolleyes:

Alla är så trevliga och välkomnande!

Publicerat
Har en kollega som började läsa till sjuksköterska när han var 49, många år inom yrket sedan tidigare, men satte sig i skolbänken ändå, aldrig för sent att utbilda sig :huh:

Det är givande att hjälpa andra människor, vi är tryggheten när allt har gått åt h-vete, som en god vän uttryckte det.

Vårdvux eller nåt sånt finns väl kvar om du vill läsa alternativt få validera någon kurs till usk.

Men då hade din kollega redan jobb på ambulansen förmodar jag? Räckmacka :rolleyes:-_-

Hade inte ens hört talas om vårdvux, ska tveklöst kolla det!

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Men då hade din kollega redan jobb på ambulansen förmodar jag? Räckmacka :rolleyes::huh:

Hade inte ens hört talas om vårdvux, ska tveklöst kolla det!

Mvh!

Ja han hade redan jobb....sedan typ 20 år tillbaka -_-

Jag tror det heter Vårdvux, kan ju ha bytt namn, men vill minnas att det fortfarande heter så.

Publicerat

Hej och välkommen! :ph34r:

Publicerat

Välkommen!

Bara att damma av jaktkläderna då!

Publicerat

Snacka om att vi kört din presentation galet off-pist :)

Hur som, är man inne och har all den erfarenhet man har efter 20 år så är nog utbildningen i många stycken ganska lätt. Kursen prehospital sjukvård torde man kunna sladda sig igenom rätt lätt!

Nu är det mat!

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Välkommen!

Bara att damma av jaktkläderna då!

Tack!

Provade mina gamla kläder när jag skulle ut för någon månad sen, satt som en sport keps kvällen innan, dagen D var det kallt och understället skulle på.....då passade inte byxorna längre :D konstigt :)

Blir till att köpa nytt i augusti.