Publicerat Januari 14, 201016 yr http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fler-var...tas_4092385.svd Nu blir det nog livat från SRF mfl..
Publicerat Januari 14, 201016 yr http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fler-var...tas_4092385.svdNu blir det nog livat från SRF mfl.. Fint. Man får då bli förbannad varenda gång man hör nått i media gällande varg och vargjakten. Argast gör mig fan när nått stolpskott på RIX FM sitter och uttalar sig om genetik osv osv. Att det enbart handlar om skjutkåta jägare som jagar troféer osv. Har man ingen aning om vad man pratar om ska man då fan inte öppna käften. Så nu har jag argat av mig lite
Publicerat Januari 14, 201016 yr Kul att fuljakten verkar minska, tror de nu fått in lite för många vargar till SVA som tidigare rapporterats som fulskjutna En sändare kan faktiskt sluta fungera av fler orsaker.. Mvh!
Publicerat Januari 14, 201016 yr Författare Fint. Man får då bli förbannad varenda gång man hör nått i media gällande varg och vargjakten. Argast gör mig fan när nått stolpskott på RIX FM sitter och uttalar sig om genetik osv osv. Att det enbart handlar om skjutkåta jägare som jagar troféer osv. Har man ingen aning om vad man pratar om ska man då fan inte öppna käften.Så nu har jag argat av mig lite Skit i att hetsa upp dig över det, du kommer bara att få hjärtsnörp innan det är färdigt, och varför ge dom den glädjen..
Publicerat Januari 14, 201016 yr Författare tror de nu fått in lite för många vargar till SVA som tidigare rapporterats som fulskjutna Mvh! Precis, men det nämns det inget om..
Publicerat Januari 14, 201016 yr nu ska jag vara sådär petig, lite OT men du får förlåta Crowfear. om antalet vargar inte ska överstiga 210 så måste väl antalet efter jakten var väsentligt under 210? det kommer ju nya! om det är 250 när vi börjar jaga har vi en stam på 250, inte 210. Kalle
Publicerat Januari 14, 201016 yr Författare nu ska jag vara sådär petig, lite OT men du får förlåta Crowfear.om antalet vargar inte ska överstiga 210 så måste väl antalet efter jakten var väsentligt under 210? det kommer ju nya! om det är 250 när vi börjar jaga har vi en stam på 250, inte 210. Kalle Jag ser vad du skriver, men förstår inte riktigt hur du menar ? ( ja jag är trött.. )
Publicerat Januari 14, 201016 yr Kul att fuljakten verkar minska, tror de nu fått in lite för många vargar till SVA som tidigare rapporterats som fulskjutna En sändare kan faktiskt sluta fungera av fler orsaker..Mvh! Ja, det är tur att den verka minska. Ja.
Publicerat Januari 14, 201016 yr Jag ser vad du skriver, men förstår inte riktigt hur du menar ?( ja jag är trött.. ) om vi ska ha en stam på ett vissta antal, då ska det vara detta antal innan vi skjutit av vad vi ska. att ha 250 djur innan vi börjar skjuta av ner till 210 ja då har vi en stam på 250 djur. .
Publicerat Januari 14, 201016 yr om vi ska ha en stam på ett vissta antal, då ska det vara detta antal innan vi skjutit av vad vi ska. att ha 250 djur innan vi börjar skjuta av ner till 210 ja då har vi en stam på 250 djur. . Med året föryngring så kommer vi upp i minst 280 efter avskjutningen som varit, om nu alla överlever, det är ingen kennel precis, man kan tolka det olika max 210 eller minst 210, sen får man räkna framåt och bakåt! nu är det minus årets avskjutning som är ett mål om 210 vargar
Publicerat Januari 15, 201016 yr Med året föryngring så kommer vi upp i minst 280 efter avskjutningen som varit, om nu alla överlever, det är ingen kennel precis, man kan tolka det olika max 210 eller minst 210, sen får man räkna framåt och bakåt!nu är det minus årets avskjutning som är ett mål om 210 vargar ok, jag fattar det som att vi ska ha det antalet kvar efter jakt, korrekt? Kalle
Publicerat Januari 15, 201016 yr Jag har egentligen ingen aning om vad riksdagen egentligen beslutade om. Antagligen vet de inte själva heller... Men när det gäller flera andra arter så talar man ofta om vinterstam eller om det antal som skall utgöra bas för nästkommande års föryngring. Alltså. Om det var 250 vargar innan jakten och det blir några ytterligare skyddsjaktbeslut under vintern plus att några dör naturligt så kanske det är ca 210 innan de börjar yngla av sig igen. Det bör vara detta som riksdagen har tagit beslut på. Men det är min egen spekulation. Dessutom tror jag personligen att det var mer än 250 och att vi till våren lär ha betydligt fler än 210. MVH // Henrik
Publicerat Januari 15, 201016 yr ok, jag fattar det som att vi ska ha det antalet kvar efter jakt, korrekt?Kalle Jag har faktiskt inte läst hela beslutet och det är ett litet antagande, men du har rätt i att max 210 är ganska enkelt att räkna ut vad det innebär om man dessutom ska ha 20 föryngringar, som jag tolkar texten efter att ha läst den lite bättre idag så borde det efter jakten vara nere i runt 200 vargar och så 20 föryngringar som alla säkert inte överlever av naturliga skäl .
Publicerat December 2, 201015 yr http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...kjutas-1.15377/ Jo, tjena... Det är jäkligt stor dödlighet bland vargarna i Sverige i så fall... visst är väl 5 valpar per kull ett snitt för sveriges vargar? Med 20 föryngringar får jag det då till cirka 100 nya valpar i våras... om man nu bara ska få skjuta 20 så har alltså runt 80 dött redan innan jakten... öhh...
Publicerat December 2, 201015 yr http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...kjutas-1.15377/Jo, tjena... Det är jäkligt stor dödlighet bland vargarna i Sverige i så fall... visst är väl 5 valpar per kull ett snitt för sveriges vargar? Med 20 föryngringar får jag det då till cirka 100 nya valpar i våras... om man nu bara ska få skjuta 20 så har alltså runt 80 dött redan innan jakten... öhh... Ja det kan nog stämma! Det är inte bara valpar som dör dessutom.