Publicerat Januari 23, 201016 yr Jo så här är det. I kväll var herr Waxin ff dvs fru fri, så medan ungarna sitter som klistrade framför tv.n med en chipspåse , så ska Waxin efter ett år äntligen limma fjädrar på uven. Steg 1 Plocka fram allt materiell som behövs Steg 2 Kolla så det finns på fyllning till limpistolen Steg 3 Häll upp ett STORT glas rött Steg 4 Sätt på någon bra musik. inte för hetsig och inte för lugn, i det här fallet Johnossi Sedan är det bara att limma. För säkerhets skull har jag googlat fram en bild på en berguv på datorn så nu kan ingenting gå fel. Börjar limma och förfäras över hur lång tid det tar men, är ganska nöjd över resultatet när ansiktet snart är klart. Dags att börja med kroppen och tack vare Jimbolo är fjädrar ingen bristvara, dock måste limpistolen fyllas på, MEN VA FAN öppnar paketet med limstavar och upptäcker att de är fel modell. %##**%#¤"!#¤ Jag är nog känd för att ha ett lugnt humör, med nu ligger uven risigt till funderar på en cal12 Uven skulle ju invigas i morgon bitti men den planen spricker duktigt. Så nu finns det bara en utväg och det är att hälla upp en stor jävla grogg och bänka sig framför datorn. men först ska jag plåstra om mina fingrar för smältlim blir varmt kan jag lova, och i kombination med en viss mängd alkohol så blir det inte så bra...
Publicerat Januari 23, 201016 yr Lagen om alltings djävlighet. Kör du på groggen. men bara en o försök utan Uv i morgon. /Lasse
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Ja L-B det gäller att vara ute i god tid Och Qvarnis hon är på fest i kväll så jag tror inte hon skulle locka kråkorna bara skrämma dem. ( viskar) fast några skator kanske hon skulle locka
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Lagen om alltings djävlighet.Kör du på groggen. men bara en o försök utan Uv i morgon. /Lasse Jo med ett har skinn och lite ketchup ska jag nog kunna locka ner kråkorna som stäcker förbi på väg mot samhället.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Hade det inte vart för att jag på förmiddan idag upptäckt att råttorna gett sig på min nyrenoverade uv så hade du kunnat lånat den av mig, men nu är den inte så värst snygg. Kanske dags för en gemensam hobbykväll
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Hade det inte vart för att jag på förmiddan idag upptäckt att råttorna gett sig på min nyrenoverade uv så hade du kunnat lånat den av mig, men nu är den inte så värst snygg. Kanske dags för en gemensam hobbykväll Hobbykväll ja varför inte. En nyfiken fråga Jansson, jag vet att du är halv 08a och halv upplänning, men hur långt norr om mig bor du?
Publicerat Januari 23, 201016 yr Hobbykväll ja varför inte.En nyfiken fråga Jansson, jag vet att du är halv 08a och halv upplänning, men hur långt norr om mig bor du? Vid stoppskylten 15minuter norr om dig.......
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Vid stoppskylten 15minuter norr om dig....... Ja du ser, nästan grannar
Publicerat Januari 23, 201016 yr smällt ner limstickorna. ha ett ljus eller liknande, stickan på ljuset sedan snappt på uven och fjäder på kan bli långa ränder av lim men dom klipper du av och urllar till en boll och återanvänder
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare smällt ner limstickorna. ha ett ljus eller liknande, stickan på ljuset sedan snappt på uven och fjäder på kan bli långa ränder av lim men dom klipper du av och urllar till en boll och återanvänder Och det säger du nu. när jag börjar bli vin-lycklig och har gett upp
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare Jo ketshup och dotterns ena gosedjur funkade lite allefall. det blev två kråkor och en skata, men jag hade nog kunnat räkna ett 70 tal kråkor som bara flög förbi på hög höjd, pluss en flock kajor. Mitt i fikat kom det sedan en älg travandes på 50meter. Men en timme efter all älgen passerat hände det otroliga... det kom en VARG i älgens spår. Ena grannen ringde länstyrelsen och strax där efter kom en inspektör med skidor, ganska trevligt jobb må jag säga. Spåren blev bekräftade så nu har man tydligen varg på marken också. Hoppas han bara passerar.
Publicerat Januari 24, 201016 yr Jo ketshup och dotterns ena gosedjur funkade lite allefall. det blev två kråkor och en skata, men jag hade nog kunnat räkna ett 70 tal kråkor som bara flög förbi på hög höjd, pluss en flock kajor.Mitt i fikat kom det sedan en älg travandes på 50meter. Men en timme efter all älgen passerat hände det otroliga... det kom en VARG i älgens spår. Ena grannen ringde länstyrelsen och strax där efter kom en inspektör med skidor, ganska trevligt jobb må jag säga. Spåren blev bekräftade så nu har man tydligen varg på marken också. Hoppas han bara passerar. :| låter pissigt... fasst var säkert en mäktig syn?
Publicerat Januari 24, 201016 yr Jo ketshup och dotterns ena gosedjur funkade lite allefall. det blev två kråkor och en skata, men jag hade nog kunnat räkna ett 70 tal kråkor som bara flög förbi på hög höjd, pluss en flock kajor.Mitt i fikat kom det sedan en älg travandes på 50meter. Men en timme efter all älgen passerat hände det otroliga... det kom en VARG i älgens spår. Ena grannen ringde länstyrelsen och strax där efter kom en inspektör med skidor, ganska trevligt jobb må jag säga. Spåren blev bekräftade så nu har man tydligen varg på marken också. Hoppas han bara passerar. Var det i Ärentuna vargen siktades?
Publicerat Januari 24, 201016 yr Vilken jävla grej!!!!! Fan va kul om man varit med, 10+ kråkor och sett en varg.. Mvh!
Publicerat Januari 24, 201016 yr Varg, tja grattis kanske man skall säga. Lite annorlunda känsla över jakten förmodar jag. /Christian
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare Var det i Ärentuna vargen siktades? Ja eller närmare bestämt Fjuckby
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare Vilken jävla grej!!!!!Fan va kul om man varit med, 10+ kråkor och sett en varg.. Mvh! med en uv säkert ett20 tal pluss älg och varg från samma ställe
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare Varg, tja grattis kanske man skall säga.Lite annorlunda känsla över jakten förmodar jag. /Christian Är ganska övertygad om att det bara går rakt igenom våran lilla mark men en liten klump i magen blev det. Ganska fantastiskt att ängarna och hyggern blev "invaderade" av rådjur som inte ville vara kvar i skogen
Publicerat Januari 24, 201016 yr Ja eller närmare bestämt Fjuckby Såg notisen på rovobs strax efter. Hoppas den håller sig på den sidan E4...
Publicerat Januari 26, 201016 yr Kan lugna er lite med att vargetablering inte nödvändigtvis behöver resultera i att allt vilt försvinner. På mina jaktmarker har vi en hel flock som verkar tycka att just våra 2000 ha är den absolut bästa biten på deras revir. Vi har förvisso fått halverad tilldelning på älg men alla älgar sköts under första jaktveckan (sista föll fredag morgon) och vi såg ett 20-tal älgar under jaktveckan, även rådjur har vi gott om. Vi jagar även med löshundar med skyddsväst och vargpinglor och har inte haft någon attack hittills.
Publicerat Januari 26, 201016 yr Kan lugna er lite med att vargetablering inte nödvändigtvis behöver resultera i att allt vilt försvinner. På mina jaktmarker har vi en hel flock som verkar tycka att just våra 2000 ha är den absolut bästa biten på deras revir. Vi har förvisso fått halverad tilldelning på älg men alla älgar sköts under första jaktveckan (sista föll fredag morgon) och vi såg ett 20-tal älgar under jaktveckan, även rådjur har vi gott om. Vi jagar även med löshundar med skyddsväst och vargpinglor och har inte haft någon attack hittills. Va bra då...
Publicerat Januari 27, 201016 yr Författare Jag är inte speciellt orolig över denna vag då jag är overtygad om att den bara gått rakt igenom marken.
Publicerat Februari 2, 201016 yr Författare Ha Ha , Nu är Uvjäveln klar.... Vet att jag kommer bli barnfri på Söndag morgon, så jag kände suget att äntligen få pröva på Uvjakten. Satte mig igår kväll efter middagen med nyladdad limpistol och började, och fy fan vad mycket brännblåsor jag har i dag. Resultatet blev jag ganska nöjd med, den ser verklig ut på tre meters håll och sonen som är 14 år höll på att skita på sig när han kom hem på kvällen och tände lampan i det mörka köket, och en Uggla satt och stirrade på honom. Det enda jag än så länge inte är riktigt nöjd med är ögon brynen som jag inte lyckades få så där argt markerande som jag ville. Ett stort tack till Härnösand för fjädrarna, de fjädrar som blev över ligger i en påse för kommande omplåstring. Tyvärr sitter jag på jobbet och kan inte lägga in bilderna på resultatet. men om någon har lust och sitter bra till så kan jag mms a en bild så kanske ni kan lägga in den. Återkommer med resultat efter Söndagen, Förhoppningen är att spräcka nollan.. /Waxin