Publicerat Februari 17, 201016 yr Hej alla bågnördar. PGA detta forum och lite Jänkarfilmer har jag fått för mig att det är hysteriskt kul att skjuta båge.. MEN bågarna var ju mycket dyrare än vad jag trodde. Så vad skall man göra, har inte tid att gå med i någon bågskytteförening, för jag skulle aldrig ta mig tid att åka i väg och skjuta så vad skall man göra. Någon på forumet som kan bjuda på en kopp kaffe och låna ut sin båge så man får pröva, samt hur seg begmarknaden ut. Hur mycket kostar en vettig nybörjarbåge. /Waxin
Publicerat Februari 17, 201016 yr Hej alla bågnördar. PGA detta forum och lite Jänkarfilmer har jag fått för mig att det är hysteriskt kul att skjuta båge.. MEN bågarna var ju mycket dyrare än vad jag trodde. Så vad skall man göra, har inte tid att gå med i någon bågskytteförening, för jag skulle aldrig ta mig tid att åka i väg och skjuta så vad skall man göra. Någon på forumet som kan bjuda på en kopp kaffe och låna ut sin båge så man får pröva, samt hur seg begmarknaden ut. Hur mycket kostar en vettig nybörjarbåge. /Waxin Du har inte allt för långt till mej! bor strax nedanför Tierp (Månkarbo) du är välkommen både på kaffe och testa att skjuta lite olika bågar! har stort kontakt nät både på nya och begangnade bågar så du kan även där få hjälp att få fram något som passar din plånbok!.. Mvh Mamre!
Publicerat Februari 17, 201016 yr Säg vilken prisnåvå du vill ligga på, så blir det lättare att hjälpa till att leta. Och åk upp till Thomas, där finns både kunskap att inhämta och bågar att prova.
Publicerat Februari 17, 201016 yr Författare Härligt herr Månkarbo kommer så fort det börjar bli varmt. Tar bara 30min upp till dig, och ja priset så billigt som möjligt, bara den är säker att skjuta med och bättre en lek och hobby båge.
Publicerat Februari 17, 201016 yr Författare du e välkommen med värmen!.. Mvh Tack. Jag var inne på er eminenta hemsida så jag blev inte mindre sugen av det
Publicerat Februari 17, 201016 yr Tack.Jag var inne på er eminenta hemsida så jag blev inte mindre sugen av det Såg du det fina kortet på oss också då ?
Publicerat Februari 17, 201016 yr Författare Innan jag svarar på vem som var snyggast behöver jag veta vem som är vem
Publicerat Februari 17, 201016 yr Författare Tar mest pixelplats i alla fall.. Ah då har jag listat ut vem du är
Publicerat Februari 17, 201016 yr Innan jag svarar på vem som var snyggast behöver jag veta vem som är vem Övre raden från vänster: Roger, Thomas, Fredrik, Sam-Uno Nedre raden från vänster: Jan-Erik, Anna-Lena, Jouko Övre raden från vänster: Roggman, ThomasMamre, MossboRobin, Samme. Nedre raden från vänster: Crowfear, Fru Crowfear, JS.
Publicerat Februari 17, 201016 yr Författare Åh FAN massa furumkändisar på samma bild. Ang snyggheten faller min röst på Fru Crowfear. Ni andra är ju lika skäggiga som jag
Publicerat Februari 17, 201016 yr Åh FAN massa furumkändisar på samma bild.Ang snyggheten faller min röst på Fru Crowfear. Ni andra är ju lika skäggiga som jag Japp, vi är ett hårigt gäng ! Utom frugan då förståss..
Publicerat Februari 17, 201016 yr Författare Den här tråden blev någon sorts skönhetstävling, dock utan vinnare.
Publicerat Februari 17, 201016 yr Bägge er.. Vaddå?? Nu hänger jag inte med! Tar plats? Inte jag iaf!
Publicerat Februari 17, 201016 yr Du har inte allt för långt till mej! bor strax nedanför Tierp (Månkarbo) du är välkommen både på kaffe och testa att skjuta lite olika bågar! har stort kontakt nät både på nya och begangnade bågar så du kan även där få hjälp att få fram något som passar din plånbok!.. Mvh Mamre! +1 sådär skall det se ut =)
Publicerat Februari 18, 201016 yr Hej alla bågnördar. PGA detta forum och lite Jänkarfilmer har jag fått för mig att det är hysteriskt kul att skjuta båge.. MEN bågarna var ju mycket dyrare än vad jag trodde. Så vad skall man göra, har inte tid att gå med i någon bågskytteförening, för jag skulle aldrig ta mig tid att åka i väg och skjuta så vad skall man göra. Någon på forumet som kan bjuda på en kopp kaffe och låna ut sin båge så man får pröva, samt hur seg begmarknaden ut. Hur mycket kostar en vettig nybörjarbåge. /Waxin Detta ger en bra fingervisning http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=19901 Det grundläggande är att man bestämmer sig för VAD man ska använda till. länken är naturligtvis för en ny båge, beggade är en annan historia i sig
Publicerat Februari 18, 201016 yr Författare Ja det är en jungel med prylar och ord som man inte förstår, men varje dag lär man sig något nytt. tanken är att köpa en beg båge och börja övnings skjuta. Om/när det blir tillåtet att jaga med båge i Sverige kommer sannolikt skytteproven vara ganska så svåra. Det primära är inte att börja jaga med båge utan detta får bli något för framtiden. Här ska övas så pilarna sitter där det är tänkt. sen får vi se hur det blir med jakten. Tack för alla tips. Förresten, har märkt att å och ö knapparna sitter ganska nära varandra på tangentborde. Blir gansk kul när man skriver bågjägare, tur att man korr läser innan man postar inläggen.
Publicerat Februari 18, 201016 yr Ja det är en jungel med prylar och ord som man inte förstår, men varje dag lär man sig något nytt. tanken är att köpa en beg båge och börja övnings skjuta. Om/när det blir tillåtet att jaga med båge i Sverige kommer sannolikt skytteproven vara ganska så svåra. Det primära är inte att börja jaga med båge utan detta får bli något för framtiden. Här ska övas så pilarna sitter där det är tänkt. sen får vi se hur det blir med jakten. Tack för alla tips. Förresten, har märkt att å och ö knapparna sitter ganska nära varandra på tangentborde. Blir gansk kul när man skriver bågjägare, tur att man korr läser innan man postar inläggen. Gå med i Bågjägareförbundet och din lokalklubb så hjälper du till att det blir bågjakt framöver! Är man intresserad av att få bågjakt i Sverige så är man även medlem i Bågjägareförbundet. Det finns ingen annan som driver frågan. Det finns självklart de som jagar med båge och åker utomlands och inte är medlemmar i förbundet. Men de vill tydligen inte ha bågjakt i Sverige!
Publicerat Januari 23, 201115 yr nemen,är det dom här trådarna man börjat rycka i inför vildmarksmässan i skinnskatteberg? Ser ut att vara ett trevligt gäng Ursäkta trådkapningen. Mvh//Joel
Publicerat Januari 23, 201115 yr Härligt herr Månkarbo kommer så fort det börjar bli varmt. Tar bara 30min upp till dig, och ja priset så billigt som möjligt, bara den är säker att skjuta med och bättre en lek och hobby båge. Jag kan haka på upp & visa vägen samt va lite trevligt sällskap då Thomas lätt kan bli lite tråkig att hänga med