Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Shit

Featured Replies

Publicerat

Hej alla bågnördar.

PGA detta forum och lite Jänkarfilmer har jag fått för mig att det är hysteriskt kul att skjuta båge..

MEN bågarna var ju mycket dyrare än vad jag trodde.

Så vad skall man göra, har inte tid att gå med i någon bågskytteförening, för jag skulle aldrig ta mig tid att åka i väg och skjuta så vad skall man göra.

Någon på forumet som kan bjuda på en kopp kaffe och låna ut sin båge så man får pröva, samt hur seg begmarknaden ut.

Hur mycket kostar en vettig nybörjarbåge.

/Waxin

Publicerat
Hej alla bågnördar.

PGA detta forum och lite Jänkarfilmer har jag fått för mig att det är hysteriskt kul att skjuta båge..

Så vad skall man göra, har inte tid att gå med i någon bågskytteförening, för jag skulle aldrig ta mig tid att åka i väg och skjuta så vad skall man göra.

Någon på forumet som kan bjuda på en kopp kaffe och låna ut sin båge så man får pröva, samt hur seg begmarknaden ut.

/Waxin

Du har inte allt för långt till mej! bor strax nedanför Tierp (Månkarbo) du är välkommen både på kaffe och testa att skjuta lite olika bågar!

har stort kontakt nät både på nya och begangnade bågar så du kan även där få hjälp att få fram något som passar din plånbok!..

Mvh Mamre!

Publicerat

Säg vilken prisnåvå du vill ligga på, så blir det lättare att hjälpa till att leta.

Och åk upp till Thomas, där finns både kunskap att inhämta och bågar att prova. :)

Publicerat
  • Författare

Härligt herr Månkarbo

kommer så fort det börjar bli varmt.

Tar bara 30min upp till dig, och ja priset så billigt som möjligt, bara den är säker att skjuta med och bättre en lek och hobby båge.

Publicerat

:) du e välkommen med värmen!..

Mvh

Publicerat
  • Författare
:) du e välkommen med värmen!..

Mvh

Tack.

Jag var inne på er eminenta hemsida så jag blev inte mindre sugen av det

Publicerat
Tack.

Jag var inne på er eminenta hemsida så jag blev inte mindre sugen av det

Såg du det fina kortet på oss också då ? :)

Publicerat
Såg du det fina kortet på oss också då ? :)

Men ja e snyggast!.. :P:) .. B)

Publicerat
Men ja e snyggast!.. :):P .. :)

Tar mest pixelplats i alla fall.. B)

Publicerat
  • Författare

Innan jag svarar på vem som var snyggast behöver jag veta vem som är vem

Publicerat
  • Författare
Tar mest pixelplats i alla fall.. :)

Ah då har jag listat ut vem du är

Publicerat
Innan jag svarar på vem som var snyggast behöver jag veta vem som är vem

Övre raden från vänster: Roger, Thomas, Fredrik, Sam-Uno

Nedre raden från vänster: Jan-Erik, Anna-Lena, Jouko

Övre raden från vänster: Roggman, ThomasMamre, MossboRobin, Samme.

Nedre raden från vänster: Crowfear, Fru Crowfear, JS.

Publicerat
  • Författare

Åh FAN massa furumkändisar på samma bild.

Ang snyggheten faller min röst på Fru Crowfear. Ni andra är ju lika skäggiga som jag

Publicerat
Åh FAN massa furumkändisar på samma bild.

Ang snyggheten faller min röst på Fru Crowfear. Ni andra är ju lika skäggiga som jag

Japp, vi är ett hårigt gäng ! :)

Utom frugan då förståss..

Publicerat
  • Författare

Den här tråden blev någon sorts skönhetstävling, dock utan vinnare.

Publicerat
;):D
Publicerat
Tar mest pixelplats i alla fall.. :D

Menar du JS????

Publicerat
Menar du JS????

Bägge er.. :D

Publicerat
Bägge er.. :P

Vaddå?? Nu hänger jag inte med! Tar plats? Inte jag iaf! :lol:

Publicerat
Du har inte allt för långt till mej! bor strax nedanför Tierp (Månkarbo) du är välkommen både på kaffe och testa att skjuta lite olika bågar!

har stort kontakt nät både på nya och begangnade bågar så du kan även där få hjälp att få fram något som passar din plånbok!..

Mvh Mamre!

+1 sådär skall det se ut =)

Publicerat
Hej alla bågnördar.

/Waxin

Detta ger en bra fingervisning http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=19901

Det grundläggande är att man bestämmer sig för VAD man ska använda till.

länken är naturligtvis för en ny båge, beggade är en annan historia i sig :)

Publicerat
  • Författare

Ja det är en jungel med prylar och ord som man inte förstår, men varje dag lär man sig något nytt.

tanken är att köpa en beg båge och börja övnings skjuta.

Om/när det blir tillåtet att jaga med båge i Sverige kommer sannolikt skytteproven vara ganska så svåra.

Det primära är inte att börja jaga med båge utan detta får bli något för framtiden.

Här ska övas så pilarna sitter där det är tänkt. sen får vi se hur det blir med jakten.

Tack för alla tips.

Förresten, har märkt att å och ö knapparna sitter ganska nära varandra på tangentborde. Blir gansk kul när man skriver bågjägare, tur att man korr läser innan man postar inläggen.

Publicerat
Ja det är en jungel med prylar och ord som man inte förstår, men varje dag lär man sig något nytt.

tanken är att köpa en beg båge och börja övnings skjuta.

Om/när det blir tillåtet att jaga med båge i Sverige kommer sannolikt skytteproven vara ganska så svåra.

Det primära är inte att börja jaga med båge utan detta får bli något för framtiden.

Här ska övas så pilarna sitter där det är tänkt. sen får vi se hur det blir med jakten.

Tack för alla tips.

Förresten, har märkt att å och ö knapparna sitter ganska nära varandra på tangentborde. Blir gansk kul när man skriver bågjägare, tur att man korr läser innan man postar inläggen.

Gå med i Bågjägareförbundet och din lokalklubb så hjälper du till att det blir bågjakt framöver!

Är man intresserad av att få bågjakt i Sverige så är man även medlem i Bågjägareförbundet. Det finns ingen annan som driver frågan. Det finns självklart de som jagar med båge och åker utomlands och inte är medlemmar i förbundet. Men de vill tydligen inte ha bågjakt i Sverige!

• 11 months later...
Publicerat

nemen,är det dom här trådarna man börjat rycka i inför vildmarksmässan i skinnskatteberg? ;)

Ser ut att vara ett trevligt gäng :)

Ursäkta trådkapningen.

Mvh//Joel

Publicerat

Härligt herr Månkarbo

kommer så fort det börjar bli varmt.

Tar bara 30min upp till dig, och ja priset så billigt som möjligt, bara den är säker att skjuta med och bättre en lek och hobby båge.

Jag kan haka på upp & visa vägen samt va lite trevligt sällskap då Thomas lätt kan bli lite tråkig att hänga med ;)