Publicerat Februari 21, 201016 yr Jag har bestämt mig för att investera i en ljuddämpare till min 300WM. Vilka fabrikat/modeller rekommenderas till kalibrar i den klassen? Priser på dämpare+monteringen? Studsaren är en Sako och pipan är 66cm lång. Jag söker en dämpare som förlänger vapnet så lite som möjligt och som ger möjlighet att använda vapnet utan dämparen på. mvh
Publicerat Februari 21, 201016 yr RCC T50/51 1800-2000kr på vilken modell du vill ha, ha så skoj inte den kortaste men priset konta funktionen så är de kanon!
Publicerat Februari 21, 201016 yr jag har en stalon dämpare,stalon whisper på 9,3 an..har bara hunnit med att provskjuta den, inget mer. Den bygger 13 cm har jag för mig. 3000 kr för montering och dämpare..
Publicerat Februari 22, 201016 yr Författare jag har en stalon dämpare,stalon whisper på 9,3 an..har bara hunnit med att provskjuta den, inget mer. Den bygger 13 cm har jag för mig. 3000 kr för montering och dämpare.. hur tycker du den påverkat rekyl och knall då?
Publicerat Februari 22, 201016 yr Jag har en br-reflex till min 308, kapade pipan till 50 cm, ca 3200 kr med licensen. Den lilla rekyl som va e borta , likaså ljudet och mynings flamman. Med facit i hand så skulle man satt på dämpare för länge sen
Publicerat Februari 22, 201016 yr helt klart mindre rekyl på 9,3 an, sparkade ganska bra tidigare eftersom pipan var kortad till 48 cm vilket redan var gjort när jag köpte bössan. och knallen vart ju mindre helt klart..
Publicerat Februari 23, 201016 yr Rekylen bör bli klart mindre eftersom du får en extra vikt längst ut på pipan. Kom bara ihåg att träffbilden kan flyttas rejält med eller utan dämpare. För mig gör det ung 15cm på 80m, vilket gör att jag inte bara kan skruva av den och sen tro att den tar på samma ställe.
Publicerat Februari 24, 201016 yr Författare Rekylen bör bli klart mindre eftersom du får en extra vikt längst ut på pipan.Kom bara ihåg att träffbilden kan flyttas rejält med eller utan dämpare. För mig gör det ung 15cm på 80m, vilket gör att jag inte bara kan skruva av den och sen tro att den tar på samma ställe. Ja jag har hört om detta, man får kontrollskjuta med sitt eget vapen och se hur det uppför sig. Vissa har ingen förflyttning alls, andra kräver ett "sättskott". En del kan man skruva av dämparen på för transport och sen skruva dit den igen på passet utan förändring.
Publicerat Februari 25, 201016 yr Hej Jag har haft dämpare på min kl2, rigg främst till rävjakt i kal 223 men även inne i sammhället eller nära tamdjur enbart för ljudets skull, rekylen är inte besvärande i den kalibern och det är suveränt!!!!!!!!!!!!! smäller mindre än 22lr subsonic Dämparen och montering köpt på torsbo: pris: 2500:- mäke: jagd (delbar i lättmetall) Helt klart att rekomendera /Jimmy
Publicerat Februari 26, 201016 yr Stalon whisper ska du lätt ha. Den är delbar. De ristar in nr i bakkanten sen kan man ändra framdel för att kunna köpa olika framdelar till olika vapen. Den framdelen kräver ingen licens heller så funderar man på ljuddämpare till mer än ett vapen är denna kanon då det bara krävs en licens.
Publicerat Februari 26, 201016 yr Ta en titt på a-tec's dämpare också. Har själv en TMM5 till 308:an, mycket nöjd.
Publicerat Februari 26, 201016 yr Intressant tråd, funderar oxå på ljuddämpare så läser med största nöje
Publicerat Februari 26, 201016 yr Köp senaste Vapen Tidningen, tester av dämpare där. +1 Bättre att lyssna på nån som testat x antal dämpare, än att lyssna på nån som testat summa en dämpare. Själv har jag bara erfarenhet av RCC, så jag kan givetvis inte uttala mig om andra dämpare. Däremot kan jag säga att Roger på RCC nog är den trevligaste och mest högpresterande vapentillbehörsleverantör jag haft nöjet att göra affärer med så här långt i mitt 33-åriga liv. Han är helt enkelt super
Publicerat Februari 26, 201016 yr +1Bättre att lyssna på nån som testat x antal dämpare, än att lyssna på nån som testat summa en dämpare. Själv har jag bara erfarenhet av RCC, så jag kan givetvis inte uttala mig om andra dämpare. Däremot kan jag säga att Roger på RCC nog är den trevligaste och mest högpresterande vapentillbehörsleverantör jag haft nöjet att göra affärer med så här långt i mitt 33-åriga liv. Han är helt enkelt super jag har redan talat väldigt gott om rcc för honom men kan inget annat än att säga 1+ på de! grymt trevlig kille de där! o duktig oxå får inte glömmas! mvh//Marcus som inte är opartisk för 5öre
Publicerat Februari 27, 201016 yr Författare jag har redan talat väldigt gott om rcc för honom men kan inget annat än att säga 1+ på de! grymt trevlig kille de där! o duktig oxå får inte glömmas! mvh//Marcus som inte är opartisk för 5öre Ja man kan nästan tro att du får en del av förtjänsten som du brer på.
Publicerat Februari 28, 201016 yr Ja man kan nästan tro att du får en del av förtjänsten som du brer på. haha ja man skulle nästan tro det men sån tur har jag inte men men är man helsåld så är man. allt från service till funktion
Publicerat Mars 4, 201016 yr Beställde en stalon idag, återkommer när jag provat den!=) Vad kostar dämpare + montering hos honom?
Publicerat Mars 5, 201016 yr Vad kostar dämpare + montering hos honom? Inte helt säker men skulle vara mellan 3500-4000:-
Publicerat Mars 5, 201016 yr +1Bättre att lyssna på nån som testat x antal dämpare, än att lyssna på nån som testat summa en dämpare. Själv har jag bara erfarenhet av RCC, så jag kan givetvis inte uttala mig om andra dämpare. Däremot kan jag säga att Roger på RCC nog är den trevligaste och mest högpresterande vapentillbehörsleverantör jag haft nöjet att göra affärer med så här långt i mitt 33-åriga liv. Han är helt enkelt super Kan bara hålla med. Fick min T40 i går snabbt och snärtigt. En annan sak som talar för RCC är ju priset. Den kostar ju endast 1900:- inkl frakt. /Må
Publicerat Mars 8, 201016 yr Fick min stalon idag, kostade 3600:- ink allt. Kan då bara säga att man ångrar sig att man inte köpt en dämpare tidigare. Nu smäller min 308 lika som min 22wm, och rekylen är inte långt från borta.
Publicerat April 3, 201016 yr Författare Nu har jag hämtat hem min studsare, där sitter en RCC T50 dämpare på, trycket är nere på 1kg och eftersläpet minskat. 2800 kr allt som allt, Roger på RCC försöker då inte klämma en på pengar. Provsköt ett skott utan hörselskydd nu innan påskfirandet börjar och det var inte alls obehagligt. Hagel är värre.
Publicerat April 3, 201016 yr Däremot kan jag säga att Roger på RCC nog är den trevligaste och mest högpresterande vapentillbehörsleverantör jag haft nöjet att göra affärer med så här långt i mitt 33-åriga liv. Han är helt enkelt super +1! Jättetrevlig, snabb och bland de billigaste på marknaden. Och nej, inga fördelar alls av att hissa RCC. Mvh!
Publicerat April 3, 201016 yr Författare +1!Jättetrevlig, snabb och bland de billigaste på marknaden. Och nej, inga fördelar alls av att hissa RCC. Mvh! du behöver inte ta åt dig, det var marcus söderlund jag retades med.