Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mitt i samhället.

Featured Replies

Publicerat
Han är ute i lövträshägnet nu.

Äter även här o har lullat runt o kollat in staketet.

Han är väl egentligen svag.

Inte svårt att hålla i honom när vi flyttade ut honom från hästboxen.

Fast han hoppade långt upp på väggen när vi kom in.

Bytte sen strategi och stångade mig o då va han ju lätt o ta.

post-348-1267188733_thumb.jpg

Han reste sig lite knackigt när jag va inom några m men hoppade iväg rätt ok.

Få se hur han klarar sig, men det är ju en klar förbättring från de vi plockade upp honom från parkeringsplatsen.

Nu har vi +4 grader oxå så de bör ju äntligen bli lite mildare.

Va trevligt att höra att han är på bättringsvägen ^_^

bra jobbat av er

mvh

Publicerat

"Min" get fick jag tyvärr avliva dagen efter på morgonen. Fick höra att den blivit utfodrad med hö i en villaträdgård i närheten där jag hittade den. Den hade tydligen ätit en hel del, för magen var riktigt stor (ej svullen) och sen hade den skitit riktigt mycket i boxen. Jag hörde tydligt ett gurglande från getens mage varje gång när jag var i boxen.

På morgonen när jag kom ut låg den på sidan och det hördes riktigt illa ifrån den och därför togs beslutet omedelbart...

Den åt aldrig något av det jag gav den!

Publicerat
"Min" get fick jag tyvärr avliva dagen efter på morgonen. Fick höra att den blivit utfodrad med hö i en villaträdgård i närheten där jag hittade den. Den hade tydligen ätit en hel del, för magen var riktigt stor (ej svullen) och sen hade den skitit riktigt mycket i boxen. Jag hörde tydligt ett gurglande från getens mage varje gång när jag var i boxen.

På morgonen när jag kom ut låg den på sidan och det hördes riktigt illa ifrån den och därför togs beslutet omedelbart...

Tråkigt, men det var ju värt ett försök.

/Lasse

Publicerat

:D:( :( :(

Publicerat

Var ut o skulle kolla till foderplatserna idag o fann en liten bock liggandes några meter från ensilagebalen, han försökte ta sig några meter men stöp med huvudet före snön o orkade knappast lyfta upp det. Jag fick åka hem efter bössan :D .

Tycker tyvärr inte att ensilaget drar speciellt mycket. Kanske är det lite för torrt skulle kanske försöka få tag på lite blötare balar.

Har varit o försökt o få tag på viltfor ett par veckor men det tar slut på en gång dom får hem.

Publicerat
  • Författare

När man ser ljuset i tunneln så blir de becksvart..

Verkade som sagt pigg igår eftermiddag o imorse låg han död.

Varför?... ingen aning, men det är nog inte så lätt att komma igen efter den kraftiga nergången.

Ändå har det varit milt nu o igår o inatt som mildast på bra länge.

Kanske vätan knäckte honom.

Tråkigt är de iallafall o jag kommer nog avliva rätt omgående hädanefter.

Känns inget bra att vi dragit ut på det. :D

Publicerat

Fan va konstigt :( Det är väl så att bara dom starka överlever. Naturens gång helt enkelt :(