Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon som sett några nya kultingar?

Featured Replies

Publicerat
Jo jag testar gärna. Bara slå en signal om ni ser den.

Toppen ska göra det så fort vi ser den igen.

• Svar 62
  • Visningar 10,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Har det börjat dyka upp några nya kultingar vid era åtlar än?

Själv har jag inte några grisar alls där jag fodrar.

Nio små "sörmläningar" :D

post-3657-1274197691_thumb.jpg

• 1 month later...
Publicerat

Kullarna verkar bli talrika här också.

Precis hemkommen från hundmotionen, såg en sugga på en vall med 8 små (tror jag). I helgen hade vi 2 suggor med 13 smågrisar tillsammans på en åtel. Alla kultingar är dock rätt sent födda, kan väl inte uteslutas att första kullen gick åt och detta är ombrunstens resultat.

Publicerat

Jag har under 4 veckor räknat in hur många olika grisar jag har på mina åtlar. Det blev 70 grisar, därav 75% kultingar! De flesta kultingarna verkar vara födda i mars, så här ser det bara normalt ut.

Jag har bl.a 9 stycken stora kultingar (årsgaltar) och här är 2 av dem! ;)

Vinden har legat fel i flera veckor och hållt sig på NV och det är totalt kasst på denna åteln. Avvittringsrör hjälper inte ett skit sommartid och tjäran som jag kletar på kojan hjälper föga när grisarna kan urskilja tusental olika dofter och således även min arom.... :P Jag har sett dem komma ett flertal tillfällen, men de vänder alldeles i skogskanten även om jag sitter instängd i kojan.

DSC_0014.jpg

Publicerat
  • Författare

Jag har fortfarande bara sett en grupp grisar på mina åtlar. ;) Är sugga med 7 kultingar och 5 fjolingar.

Tror även jag har en ensam gris som går lite sporadiskt på ena åteln. Men har inte sett mer än en skymt av den än.

Publicerat

Såg en ensam, stor sugga i går kväll. Inga kultingar med henne.

Publicerat

Jag har en ny mark sen i mitten av maj, där jag anlagt en åtel och där är bara framme en sugga och en gylta. Suggan är relativt mager och har dragna spenar, men inga kultingar. Jag hittade delar av en död kulting på en grusväg nära åteln och den skulle mycket väl kunna tillhöra henne.

Säkert har jag några hundra bilder och det är bara dessa två grisar som är framme. Nu händer dock något märkligt, när jag var uppe sist och kollade. Suggan och gyltan hade fått sällskap av en kulting! Och de har gått ihop nu i en vecka.

Säkert är det suggans kulting och vad som hänt de andra kan jag bara spekulera om. Där finns lodjur och det skulle inte förvåna mig om att de splittrat gruppen innan jag kom till marken...

Publicerat

Jag har en eller två suggor som går på åteln tillsammans med 8-10 kultingar.

Nu de sista dagarna har jag bara sett 4-5 kultingar tillsammans med de bägge vuxna djuren.

Finns det en möjlighet att det var två suggor från början och nu är det en sugga och en gylta?

Hoppas verkligen inte att 5-6 kultingar har fått sätta livet till redan...

//

Publicerat

Jag vet inte vad som händer, men nu har jag två små kultingar som saknas i en annan grupp hemmavid. <_<

Publicerat
Jag vet inte vad som händer, men nu har jag två små kultingar som saknas i en annan grupp hemmavid. <_<

Jag tror att min grupp av två suggor med små har delat på sig.

I natt var det bara ett vuxet djur samt 5 små på bilderna. Nu la batteriet av givetvis så i natt blir det inga bilder.......

Även haft gris på den "stora " åteln vet inte vad bara..

//

Publicerat

Nya kulltingar. Trodde ju någon skjutit suggan då jag bara sett bilder på dom då dom är ensammna. Men en film snutt från den andra åtlen avslöjade att dom har en väldigt ung moder, förmodligen en årsgris som fött väldigt sent.

post-4059-1278160916_thumb.jpg

Publicerat

Dom här var framme igår morse. Den ljusa som står längst till vänster inbillar jag mig ser onormalt rund ut under buken, så kanske kan det bli smått där snart?

post-269-1278569882_thumb.jpg

Publicerat
Dom här var framme igår morse. Den ljusa som står längst till vänster inbillar jag mig ser onormalt rund ut under buken, så kanske kan det bli smått där snart?

post-269-1278569882_thumb.jpg

Ser nog ut att bli en kull där, Hon är RUND och Go :D

Jag hade bilder på bara någon vecka gammla grisbarn som var framme i början på veckan. Tyvärr så har jag precis raderat alla åtelbilder. Oroligt stor ökning iår, verkar som var varannan fjolårs gylta får smått, snart en gris i varje buske.

Fy, sa markägarens hustru i förgår, då jag tagit med mig datorn för att visa bilderna från kameran. Fy så mycket gris det är ju inte klokt, skall du inte skjuta flera. Jo visst skall det skjutas grisar, men dom små får ju gärna växa till sig lite till :(