Publicerat Mars 4, 201016 yr Hejsan! Är en mycket het debatt som pågår i våran tidning som rör jaktens vara eller inte vara och jakt på rovdjur. Nu tänkte jag sammanfatta litegrann i en kommentar och det jag tänkte ta upp är Varför vi jagar? varför vi bedriver viltvård? + vad vi gör för att stoppa vildsvinens framfart (dom verkar tro att vi gör allt som står i våran makt för att utrota alla rovdjur och hjälpa vildsvinen att bli så många som möjligt.
Publicerat Mars 4, 201016 yr Kan bara svara för min egen del. Varför jagar jag Har haft intresse för djur och natur sedan barnsben, finns inga andra jägare i släkten men i småskolan så väcktes det intresset med ungefär samtidigt som intresset för skytte. Jag kommer ut i naturen. Jag får det bästa kött som kan fås i Sverige. Jag lär mig hela tiden nya saker om svensk fauna. Varför vi bedriver viltvård? För att få en så frisk/stark djurbesättning som möjligt. Vad vi gör för att stoppa vildsvinens framfart Allt som står i vår makt i mitt jaktlag iaf, tyvärr så är det så att vi har alla familj, jobb och andra intressen så vi hinner inte skjuta av så mycket som eg skulle behövas. Vi har försökt samordna större jakter på just vildsvin med grannmarkerna tyvärr med bristande intresse.