Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En mera traditionell

Featured Replies

Publicerat

Sticktångare i skaft av klykvalnöt. Bladet är gjort i 2140 (O1). Kniven är väl ganska stor men inte som det ser ut på i handen bilderna. Det är nog vinkeln som gör att den ser monstruös ut.

Bladlägnd: 115 mm

Bredd: 26 mm

Handtags lägnd: 120 mm

Bredd: 34 mm

Kevins2.gif

Kevins3.gif

Kevins5.gif

Seved

Publicerat

Vacker utformning av skaftet!

Publicerat

Jätte fin Seved. Tycker om de här mera traditionella knivarna. En del tror att de är lätta att göra bara för att det inte är en massa kombinationer men så är det inte. De är till och med svårare att göra många gånger tycker jag. Här har du lyckats få fram en häftig kniv och trät ger en snygg karräktär till kniven. Bra jobb som vanligt.

p.s Du frågade om bladet var laminat till en av knivarna jag gjort på ett annat forum. Bladet har min gammla far smitt av kullager och något annat. Sen slipade jag till det som jag ville ha det.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat
  • Författare

Tack ska ni ha.:)

Ja jag gillar dom här knivarna skarpt, speciellt finishen på bladet, jag gillar smidesyta. Ja det är som du säger många tror det är lätt att göra dom. Men det är rätt tidsödande ändå bla annat är det bökigare att rensa tånghålet tycker jag.

Aha jag förstår. Jag tyckte jag såg en vällrand i bladet.

Seved

Publicerat

elegant och enkelt helt i min smak :)

Publicerat
  • Författare
elegant och enkelt helt i min smak ^_^

Tackar :D. Den vart inte så dum alls.

Seved

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jag polerade skaftet idag jag ska olja in det en gång till efter att jag gjort slidan.

Valnut4.gif

Seved

Publicerat

Otroligt vackert!  :lol:

Publicerat
  • Författare

Tackar :rolleyes: ja valnöt är riktigt fint.

Seved

Publicerat

Mkt vackert med polerad yta och det råa supersnygga bladet.

Publicerat
  • Författare
Mkt vackert med polerad yta och det råa supersnygga bladet.

Tackar :rolleyes:. Ja det passar bra ihop.

Seved

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Nu är den klar :(

Kevins10.gif

Kevins9.gif

Seved

Publicerat

Oerhört snyggt!  :(

Publicerat
  • Författare

Tackar Dunderklumpen:). Trevligt att du gillar den.

Seved

Publicerat

En riktigt trevlig kniv!

Publicerat
  • Författare

Tackar :(. Kul trevligt att du gillar den. Jag är jäkligt nöjd med den.

Seved

Publicerat
Jag är jäkligt nöjd med den.

Det ska du vara :) Bland de bättre jag sett på länge! Gillar den skrovliga råheten på bladet och färgningen på slidan :)

Publicerat
  • Författare
Det ska du vara :) Bland de bättre jag sett på länge! Gillar den skrovliga råheten på bladet och färgningen på slidan :D

Tackar :) kul. Japp det är en favorit finish på blad faktiskt. Det blir lite liv i det samtidigt som det ser lite rått ut. Slidan sprayade jag med airbrush.

Seved

Publicerat
Det ska du vara :) Bland de bättre jag sett på länge! Gillar den skrovliga råheten på bladet och färgningen på slidan ;)

+1 på det. Extra plus för en lilla läppen i överkant på slida, såna detaljer som lyfter heleheten ytterligare. Sen skadar ju inte den vackra träbiten.. =)

Publicerat
  • Författare
+1 på det. Extra plus för en lilla läppen i överkant på slida, såna detaljer som lyfter heleheten ytterligare. Sen skadar ju inte den vackra träbiten.. =)

Tackar :). Ja läppen passar rätt bra att göra där, då följer den knivens linje rätt bra. Japp den här sortens valnöt är jäkligt fin.

Seved

Publicerat

Nice! På bilden i inlägg #7 så ser den mer rödaktig ut och "solig" (kan man säga så om ett knivskaft??) och ser riktigt läcker ut där. Den är fin där den ser mörkare ut också, men det fick liksom lite extra lyster som "solröd". :P

Men det är tur att inte jag ska använda den då vårdcentralen ligger 20 min bort och bara är öppen till runt 16 på vardagar. B) Och av erfarenhet vet jag att det är gott om blod i fingrarna... ;) Annars snygg kniv!

Publicerat

Riktigt snygg kniv :(

Publicerat
  • Författare
Nice! På bilden i inlägg #7 så ser den mer rödaktig ut och "solig" (kan man säga så om ett knivskaft??) och ser riktigt läcker ut där. Den är fin där den ser mörkare ut också, men det fick liksom lite extra lyster som "solröd". -_-

Men det är tur att inte jag ska använda den då vårdcentralen ligger 20 min bort och bara är öppen till runt 16 på vardagar. B) Och av erfarenhet vet jag att det är gott om blod i fingrarna... :blush: Annars snygg kniv!

Japp det stämmer. Det var nog en solig dag på översta bilden. Men den är nog mer polerad på sista bilderna.

Usch ja skär man sej i handen eller fingrarna så blöder som attan. Inte kul.

Seved

Publicerat
  • Författare
Riktigt snygg kniv :blush:

Tackar -_-

Seved

Publicerat
Tackar :D

Seved

Jätte trevlig kniv o slida Seved.

Airbrush??? Är det när man tar en klunk färg och blåser på slidan. heh heh... Skojar bara. Du har inte lust att sätta ut en link vart man kan köpa en?

mvh Kimmo