Publicerat Mars 19, 201016 yr Jag provade ett recept på isterband jag hittade igår och det var nog tamejfan det godaste jag ätit på länge i husmanskost. Fräs 6 st isterband ihop med lagom mängd hackad lök, 2 msk tomatpuré, en skvätt grädde samt 1 tsk torkad basilika. Lägg sedan skivad kokt potatis i ugnsfast form och sedan på med isterbandsfräset samt skivad potatis sist som ett täckande lager. Sen häller man på en stanning av mjölk, grädde, ägg, salt och peppar ovanpå och avslutar med 1/2 dl ströbröd. Grädda ca 30 min i ugn, anvjuts gärna med en kall Karlsberg Hof.
Publicerat Mars 22, 201016 yr Låter gott. Kanske funkar hemma, min 5-åriga dotters favoriträtter är trots allt isterband, alternativt mört kött.
Publicerat Mars 26, 201016 yr "Isterbandslåda" har jag ätit många gånger med ett otal variationer. Undrar om inte "originalet": Isterband, kokt potatis, stekt ägg och rödbetor ändå vinner i längden?? Raggarö
Publicerat Mars 26, 201016 yr Ingen här som brukar äta isterband (helst farmors hemlagade) med potatismos och rårörda lingon eller lingongrädde/lingongräddfil? MVH Alias
Publicerat Mars 26, 201016 yr Ingen här som brukar äta isterband (helst farmors hemlagade) med potatismos och rårörda lingon eller lingongrädde/lingongräddfil?MVH Alias De är det godast som finns Men det ska vara en kall öl till också
Publicerat Mars 26, 201016 yr Nu blev jag ju hungrig! Får införskaffa isterband i morgon Ska gå och titta i kylen om det finns ngt annat att tugga på så länge, Ingen hof hemma tyvärr men det får duga med en Lappin!
Publicerat April 11, 201016 yr Kommer i håg när jag jobba i tunnelbanan då åt man ute jämt o man va så j...a less på utematen o på den tiden man hade kontakt med sina föräldrar så var det så j...a gött o komma hem o äta isterband o potatis o husmanskost överhuvudtaget mmmm Mvh.
Publicerat April 11, 201016 yr Isterband med dillstuvad potäter, fan va gott. nej nu åker kycklingen på grillen, blev hungrig
Publicerat April 11, 201016 yr Författare "Isterbandslåda" har jag ätit många gånger med ett otal variationer.Undrar om inte "originalet": Isterband, kokt potatis, stekt ägg och rödbetor ändå vinner i längden?? Raggarö Nej.
Publicerat April 11, 201016 yr Kan tipsa om Lammhults kalasisterband, vinner isterbandstävlingen hemma hos mig 7 dagar i veckan.
Publicerat April 11, 201016 yr Ingen som gör rotmos till isterbanden? det brukar jag göra. alternativt kokta pärer och stuvade morötter alternativt perstuvning
Publicerat April 11, 201016 yr Kan tipsa om Lammhults kalasisterband, vinner isterbandstävlingen hemma hos mig 7 dagar i veckan. Nog för att isterband är gott men blir det inte lite enformigt med det 7 dagar i veckan? Vilka sorter är med i isterbandstävlingen, ranking på övriga sorter? MVH Alias, som hävdar att inga köpeisterband slår farmors hemlagade!