Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad betalar ni för era medlemskap?

Featured Replies

Publicerat

Satt o funderade lite på vad medlemskapet kostar varje år i skytteklubben.

Jag är just nu bara med i två st

En långhålls bana och en jaktskytteklubb

Långhålls banan ger jag 20 kr om året för och då ingår en rejäl bit smörgåstårta vid varje årsmöte och ammo till en av tävlingarna.

På jaktskyttebanan ger jag 50 kr om året och då har jag subventioner på ammo vid skjutbanan. (kan bara utnyttja det på hagel tyvärr)

Vad ger ni?

/Lasse

Publicerat

Den lilla primitiva älgbanan i mitt älgjaktlag kostar 100 kr medlemskap som engångsavgift.

http://www.kjsk.se/ kostar 300/år tror jag, + nyckeldeposition. Sen brukar det bli en del mer att betala varje år när duvförbrukningen räknas samman och faktureras <_<

Jag har oändlig tillgång till en herrans massa hagelbanor jag mycket sällan nyttjar där men har inte längre kulbana än 80 meter, skitklubb :)

Publicerat

400:- resp. 500:- i årsavgift, numer medlem i två föreningar.

1000:- resp 500:- i inträdesavgift.

Känns kul att betala lite mer... INTE!!! Men vad gör man?

//Fitzot

Publicerat

Jaktskyttebanan jag är på kostar de 100 kr per år nackdelen är att den längsta banan är bara 80 meter men har efterforskat lite på att gå med på en långhållsbana och däer kostar de 150kr per år :)

Publicerat
400:- resp. 500:- i årsavgift, numer medlem i två föreningar.

1000:- resp 500:- i inträdesavgift.

Känns kul att betala lite mer... INTE!!! Men vad gör man?

//Fitzot

Tokholmare................... :D:D:D:D:)

Publicerat
Tokholmare................... B):D:D:D:)

Var skriver jag under? :D

Det finns dock inte så vansinnigt många jaktskytteföreningar att välja på inom körbart avstånd så valet är ju att inte vara medlem och skjuta dyrare serier. Om vi nu räknar bort inträdesavgifterna så kommer jag i alla fall att tjäna på medlemsskapen och det får ju anses som positivt i sammanhanget.

//F

Publicerat

Ska med i en ny klubb för i år där avgiften är 250kr/år dock har jag inte fått klart för mig vad serierna kommer kosta mig.

Publicerat

www.hlmjsk.com

400:- i årsavgift, men då får jag tillgång till en av landets finaste anläggningar.

Publicerat

Är medlem i två Skytteföreningar. Den ena är tillgänglig i stort sett alltid, men saknar rörliga mål. Har dock 400metersvall som max. Den kostar 250kr/år, den andra berättigar till fritt skytte på ytterligare en bana varför jag för 300kr/år i de fallet har tillgång till två banor med älgbana, grisbana, rävbana, har-bana, trap, skeet, och sporting.

Totalt alltså tre banor för 550kr/ år med allt jag kan tänkas vilja öva. Dock har jag inte utnyttjat 400metersvallen än då bössan inte medger sådant skytte än ;)

Alla banor har i mina ögon väldigt bra service med kompetenta och hjälpsamma medlemmar varför man alltid kan få sig en gratislektion om man behöver hjälp och tips.

Publicerat

Jag är medlem i en skytteförening. Det kostar 50:-/år och då har jag fri tillgång till de olika banorna.

80, 100, 200 och 300 metersbana. Puls ett antal olika "kortbanor" för pistol och skeet skytte.

Dessutom körs älgbanan ett par ggr i veckan från juli till september.

Man kan även låna nyckeln och köra älgbanan själv om man vill det.

Ett riktigt fint ställe. Det är ett gammalt militärt övningsfält men nu är det bara hemvärnet som är där ibland.

Publicerat

250 för föreningsmedlemskapet,

sedan är det ett par årsavgifter till runt 500 kr ytterligare för att få vara med och leka,

ett av de billigare nöjena i livet.

/Christian

Publicerat

under "öppna" dagar kan vem somhelst komma och skjuta. men annars är det bara medlemmar av närliggande skytteklubbar och jaktföreningar som "får" vara där.

annars är banan öppen året om då vi inte har nå lås eller bom

så i princip betalar jag 20 euro för att få vara där,men då är jag med i 2 jakt lag och 2 skytteföreningar. så det blir lite mer endå.

de banor som finns på detta område är pistolbana 25m,50 meters miniatyrgevärsbana,älgbana som är 100 m och 75 m, 300m 150m och en trap och en skeet bana. + en liten tja 15-30m övergiven bana inne i skogen mellan 300 och älgbanan.

sedan finns det en annan skidskytte bana som är öppen för alla men stängd under sommaren då den befinner sig i ett nåslags fågelskydsområde.

så det är najs om jag får själv säga =)

edit och denna bana bor jag bara en runda 10 minuter ifrån

Publicerat

100kr/år ink subv ammo

Publicerat

100:-/år är medlemsavgiften i Alvesta Jaktskytteklubb.

Publicerat

HJK 400:-/år (Värt varenda krona. Underbar klubb)

Långhållsbana. Sanda. Kommer inte ihåg vad jag betalade. Ett par hundringar gissar jag.

Publicerat

230 +250 +100 +?

Pistolskytteklubb 230:- +30:- per tillfälle ute som inne.

CFBanluten skytteklubb 250:- +30:- per tillfälle, all .22 ammo gratis

Jaktskyttebanan 100:- +1:- per avlossat skott (hagel) eller 8:- per avlossat skott (elektronisk älgbana)

Medlemskap i en klubb med långbana ? (Jag är medlem tror jag, men första inbetalningskortet har ännu inte kommit trots att jag är inne på 3:e året) där betalar man och spikar tavlorna själv.

Håller med Christian, billigt.

Publicerat

Inträdes avgift + årsavgift 300 kr på ena banan

500 kr för års och inträdes avgift på den andra.

Publicerat

Ingar i medlemskapet i Viltvårdsområdet att använda skjutbanan.

Publicerat

40 kr har jag för mig! upp till 300m då!

Publicerat

150kr/år ingen banavgift/serie då man är skjuledare, tillgång till 80m, 50m viltmålsbanor samt skeet & trapp. 50m, 100m samt 200m banan är en gammal militärbana så den skjuter man gratis på.

Publicerat

200sek/år har jag för mig om att det var.

Finns löpande på 80m, löpande på 50m, skeet, trap och harbana.

20sek/tillfälle på älgbanan.

Billigare ammunition, lerduvor etc

Fri tillgång till banan för övningsskjutning på 80 och 100 meter.

Publicerat

Betalar 100kr för en 100-300 meters bana.

Hade kunnat betala mer om det behövdes... tycker det är lite för billigt...

Publicerat

Hej i Växjö JSK kostar det 250 kronor per år.

Publicerat

I sunderbyn har jag för mig att det var 150:- plus 10:- per serie på springande älgbanan (icke medlem 30:- per serie). Annars gratis på Knöppelåsen där det finns allt från pistol till 300m. Vet dock inte hur det blir med älgbanan där.