Publicerat Juni 1, 201016 yr Hej, Jag använder Nikon´s 1,1-4X24 belyst när jag går som hundförare och sitter på pass vid drevjakt. Det har en helt otroligt bra optik när man jämför med andra fabrikat. Tubseendet är minimalt och det har skärpa ända ut i kanterna så man kan se med bägge ögonen öppna. Behöver man skjuta ett vildsvin på 1 meters håll så har man samma skärpa som på längre avstånd. En grej till som är bra är att man kan välja mellan grön & röd punkt, där jag tycker att den gröna punkten är lite "snällare" vid eftersök i mörker. Att det sen är 10 tusen kronor billigare än de tyska kikarsiktena gör ju inget. Kolla och jämför kantskärpan på låga förstoringar med andra fabrikat så förstår du vitsen. Lycka till //B
Publicerat Juni 1, 201016 yr för mig är det iaf sjukt viktigt att ha 2 MOA och inte 4 MOA som dom envisas med att köra stenhårt på just nu... en gammal hederlig XD 5000 duger bra för mig.....
Publicerat Juni 1, 201016 yr Hej,Jag använder Nikon´s 1,1-4X24 belyst när jag går som hundförare och sitter på pass vid drevjakt. Det har en helt otroligt bra optik när man jämför med andra fabrikat. Tubseendet är minimalt och det har skärpa ända ut i kanterna så man kan se med bägge ögonen öppna. Behöver man skjuta ett vildsvin på 1 meters håll så har man samma skärpa som på längre avstånd. En grej till som är bra är att man kan välja mellan grön & röd punkt, där jag tycker att den gröna punkten är lite "snällare" vid eftersök i mörker. Att det sen är 10 tusen kronor billigare än de tyska kikarsiktena gör ju inget. Kolla och jämför kantskärpan på låga förstoringar med andra fabrikat så förstår du vitsen. Lycka till //B Är det dagbelysning i den? Kollegan har en Nikon Monarch E 2,5-10 belyst, men belysningen är bara för dåligt ljus/mörker. /Må
Publicerat Juni 1, 201016 yr Har precis skaffat en Marlin 45-70. Blir snabbfäste med aimpoint och en vak glugg. Tror det blir perfekt som hundörar pang ) //Pikehunter