Publicerat Februari 5, 200719 yr Språkförbistring ??? ;D ja i norrland är gråfågel tjäder och orre som alla vet
Publicerat Februari 5, 200719 yr Jag har i vart fall inte skjutit nån gråfågel i detta år,grågäss har det blivit ett tiotal i alla fall ;D
Publicerat Februari 6, 200719 yr Ett jävligt långsamt år. En enda tupp blev det, NOBSen var sjuk nästan hela tiden. Ett antal trut, kråka och EU-kråkor. En räv.
Publicerat Februari 21, 200719 yr Det har gått tungt i år. Resultat 5 nötskrikor , 1 skata och en Järpe
Publicerat Februari 21, 200719 yr gråfågel=skogsfågel=tjäder,orre,järpe,ripa svartfågel=dyngfåglar=he ba å skjut=kråka,korp,råka,kaja... skit år > 4?5?6? rävar 2 och ett halvt rådjur,varav ett avfånga jag mer eller mindre efter den var på skjutet,,nån sån där och en grävling å en tjäder å gås å en hare hohohoO :-*
Publicerat Februari 24, 200719 yr Säsongen 06/07 2 rådjur (bock & kid) 1 räv 1 älg (tjur) Tyvärr två bommar oxå. En på rådjur och en på räv... Är nöjd med tanke på den mängd skola å jobb jag haft. //Abbe
Publicerat Mars 23, 200719 yr Då var dovhjorten jag sköt förra året bedömd, Nordisk safari klubb hade troféebedömning hos Fleninge jakt & Fritid tog med dovhjorten då den bara var premeliärt bedömd när den inte torkat färdig det sluta med 161,9 poäng och således en brons medalj kompisen bedömde ett dovhorn med 179,3 poäng 0,7 från guld
Publicerat Mars 23, 200719 yr ;D... Grattis Linus sååå snygg!.... själv kan ja skryta med att jag inte skjuti något alls!... *asg*... 8).... men fan de kommer förr eller senare!.. ;D ;D
Publicerat Mars 23, 200719 yr Tackar!!! var onekligen en smula närvöst då man visste att den låg på gränsen och drog men nu har man skjutit en medalj hjort i alla fall...
Publicerat Mars 24, 200719 yr Det är lungt Thomas! Du tar vårbocken snart ;D ;D... jepps!.. å då ska de skjutas!.... 8).....
Publicerat Mars 29, 200719 yr Jag har äntligen fått börja uppsiktsjaga, då jag fyllde 15 just innan ÄLGJAKTEN! SÅ det är mitt första jaktår med eget gevär i handen. Och vilken härlig start då hela jaktåret har varit väldigt lyckosam.. Min första älg fick jag fälla redan första måndagen i september! En fin älgko på ståndskall, min andra älg fick jag fälla på torsdagen samma vecka! Och min tredje älg blev en fin tjur som jag fällde den 13 januari! Men under hösten fick jag även skjuta mit första rådjur,2 orrar, 2 järpar och en grävling! Det var nära på en räv i måndags å!
Publicerat Mars 29, 200719 yr Jag har äntligen fått börja uppsiktsjaga, då jag fyllde 15 just innan ÄLGJAKTEN! SÅ det är mitt första jaktår med eget gevär i handen.Och vilken härlig start då hela jaktåret har varit väldigt lyckosam.. Min första älg fick jag fälla redan första måndagen i september! En fin älgko på ståndskall, min andra älg fick jag fälla på torsdagen samma vecka! Och min tredje älg blev en fin tjur som jag fällde den 13 januari! Men under hösten fick jag även skjuta mit första rådjur,2 orrar, 2 järpar och en grävling! Det var nära på en räv i måndags å! Det låter kanon Det låter också som att du har mycket bra och kometenta personer runt dej som är jägare.... Grattis till dej och du själv får gratta dina vänner runt dej..
Publicerat Mars 29, 200719 yr Jag har äntligen fått börja uppsiktsjaga, då jag fyllde 15 just innan ÄLGJAKTEN! SÅ det är mitt första jaktår med eget gevär i handen.Och vilken härlig start då hela jaktåret har varit väldigt lyckosam.. Min första älg fick jag fälla redan första måndagen i september! En fin älgko på ståndskall, min andra älg fick jag fälla på torsdagen samma vecka! Och min tredje älg blev en fin tjur som jag fällde den 13 januari! Men under hösten fick jag även skjuta mit första rådjur,2 orrar, 2 järpar och en grävling! Det var nära på en räv i måndags å! Du håller inte inne du! Kul för dig!! ;D
Publicerat Mars 30, 200719 yr Jag damma till en löja en gång när jag va liten, stod på järnvägsbron o drog en snorlåska i vattnet rikta in siktet på luftbössan i låskan när de börja röra sig i loskan tryckte jag av en stor fett löja flöt iväg med buken upp, däni storvilts jakt på hög nivå 8) Mvh.
Publicerat Mars 30, 200719 yr Jag damma till en löja en gång när jag va liten, stod på järnvägsbron o drog en snorlåska i vattnet rikta in siktet på luftbössan i låskan när de börja röra sig i loskan tryckte jag av en stor fett löja flöt iväg med buken upp, däni storvilts jakt på hög nivå 8)Mvh. Fint att känna sina begränsningar! ;D :-X