Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad har ni skjutit i år ?????

Featured Replies

Publicerat
här i norr räknar vi gråfågel. ;)
Språkförbistring ??? ;D
  • Svar 160
  • Visningar 15,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Språkförbistring ??? ;D

ja i norrland är gråfågel tjäder och orre som alla vet ;)

Publicerat

Jag har i vart fall inte skjutit nån gråfågel  i detta år,grågäss har det blivit ett tiotal i alla fall ;D

Publicerat

Älg, vildsvin, rådjur och räv vart det iår av olika antal.

Publicerat

Ett jävligt långsamt år.

En enda tupp blev det, NOBSen var sjuk nästan hela tiden.

Ett antal trut, kråka och EU-kråkor.

En räv.

Publicerat
EU-kråkor

;D ;D

Publicerat
EU-kråkor.

A-kråka................. A= anabol

hannibal.gif

Publicerat

Rådjur,räv nötskrika, storskrake, järpe och duva

• 2 weeks later...
Publicerat

Älg, hare, gräsand kricka och lite annat

Publicerat

Det har gått tungt i år.

Resultat  5 nötskrikor , 1 skata och en Järpe :(

Publicerat

gråfågel=skogsfågel=tjäder,orre,järpe,ripa

svartfågel=dyngfåglar=he ba å skjut=kråka,korp,råka,kaja...

skit år >:( 4?5?6? rävar 2 och ett halvt rådjur,varav ett avfånga jag mer eller mindre efter den var på skjutet,,nån sån där och en grävling å en tjäder å gås å en hare hohohoO :-*

Publicerat

Säsongen 06/07

2 rådjur (bock & kid)

1 räv

1 älg (tjur)

Tyvärr två bommar oxå. En på rådjur och en på räv...

Är nöjd med tanke på den mängd skola å jobb jag haft.

//Abbe

• 4 weeks later...
Publicerat

Då var dovhjorten jag sköt förra året bedömd, Nordisk safari klubb hade troféebedömning hos Fleninge jakt & Fritid tog med dovhjorten då den bara var premeliärt bedömd när den inte torkat färdig det sluta med 161,9 poäng och således en brons medalj

kompisen bedömde ett dovhorn med 179,3 poäng 0,7 från guld

post-196-1174661951_thumb.jpg

Publicerat

Grattis Linus :D

Publicerat

Gratulerar  ;D

Publicerat

Grattis Linus till den fina trofen :D

Publicerat

;D... Grattis Linus sååå snygg!....

själv kan ja skryta med att jag inte skjuti något alls!... *asg*...  8).... men fan de kommer förr eller senare!..  ;D ;D

Publicerat

Det är lungt Thomas! Du tar vårbocken snart  ;D

Publicerat

Tackar!!! var onekligen en smula närvöst då man visste att den låg på gränsen och drog men nu har man skjutit en medalj hjort i alla fall...

Publicerat
Det är lungt Thomas! Du tar vårbocken snart  ;D

;D... jepps!.. å då ska de skjutas!....  8).....

Publicerat

Jag har äntligen fått börja uppsiktsjaga, då jag fyllde 15 just innan ÄLGJAKTEN! SÅ det är mitt första jaktår med eget gevär i handen.

Och vilken härlig start då hela jaktåret har varit väldigt lyckosam..  Min första älg fick jag fälla redan första måndagen i september! En fin älgko på ståndskall, min andra älg fick jag fälla på torsdagen samma vecka! :D  Och min tredje älg blev en fin tjur som jag fällde den 13 januari!  Men under hösten fick jag även skjuta mit första rådjur,2 orrar, 2 järpar och en grävling! Det var nära på en räv i måndags å!      ;)

Publicerat
Jag har äntligen fått börja uppsiktsjaga, då jag fyllde 15 just innan ÄLGJAKTEN! SÅ det är mitt första jaktår med eget gevär i handen.

Och vilken härlig start då hela jaktåret har varit väldigt lyckosam..   Min första älg fick jag fälla redan första måndagen i september! En fin älgko på ståndskall, min andra älg fick jag fälla på torsdagen samma vecka! :D  Och min tredje älg blev en fin tjur som jag fällde den 13 januari!  Men under hösten fick jag även skjuta mit första rådjur,2 orrar, 2 järpar och en grävling! Det var nära på en räv i måndags å!       ;)

Det låter kanon :D Det låter också som att du har mycket bra och kometenta personer runt dej som är jägare....

Grattis till dej och du själv får gratta dina vänner runt dej.. :D

Publicerat

Och vilken härlig start då hela jaktåret har varit väldigt lyckosam..   Min första älg fick jag fälla redan första måndagen i september! En fin älgko på ståndskall, min andra älg fick jag fälla på torsdagen samma vecka! :D  Och min tredje älg blev en fin tjur som jag fällde den 13 januari!  Men under hösten fick jag även skjuta mit första rådjur,2 orrar, 2 järpar och en grävling! Det var nära på en räv i måndags å!       ;)

Du håller inte inne du!

Kul för dig!!  ;D

Publicerat

Jag damma till en löja en gång när jag va liten, stod på järnvägsbron o drog en snorlåska i vattnet rikta in siktet på luftbössan i låskan när de börja röra sig i loskan tryckte jag av en stor fett löja flöt iväg med buken upp, däni storvilts jakt på hög nivå ;):D 8)

Mvh.

Publicerat
Jag damma till en löja en gång när jag va liten, stod på järnvägsbron o drog en snorlåska i vattnet rikta in siktet på luftbössan i låskan när de börja röra sig i loskan tryckte jag av en stor fett löja flöt iväg med buken upp, däni storvilts jakt på hög nivå ;):D 8)

Mvh.

Fint att känna sina begränsningar!  ;D :-X