Publicerat April 13, 201016 yr http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...en-blir-dyrare/ Jag säger bara herregud vilka puckon som sitter i nuvarande regering............. Kommer definitivt inte att rösta blått <_<
Publicerat April 13, 201016 yr Vet inte om jag tror att jakten som helhet skulle bli så mycket bättre om vi får en kommunist/vegan regering i höst - lär av historien. MVH Alias
Publicerat April 13, 201016 yr om 90% av jägarna sket i älgjakten för 5 år tror jag staten mer än gärna börjar betala oss att skjuta bort älgarna. helt vrickat inte bara gör vi staten en tjänst vi betalar också för det!!
Publicerat April 13, 201016 yr Tja, jag har nog sett ett 10-tal olika utredningar i frågan som kommit till under olika regeringar och denna utredning är inte mer eller mindre stollig än de andra. Däremot är det väl klart att en röd röst blir grön vilket troligen gör slut på all slags jakt på sikt.
Publicerat April 13, 201016 yr jag tycker att det är skitbra, prisa bort alla fattiga . Seriöst, 1 tror du att det blir bättre med Mona och de andra strålhattarna? 2 tror du att bara för att det byts färg på regeringen att byråkraterna som egentligen är dem som bestämmer byts ut? Ergo, så svårt som jag har att erkänna det är Radiums idé god om det nu hade varit så att det hade varit alla som strejkat, i realia kommer det inte att ske, motståndet mot höjda priser/kostnader för jakten måste ske genom VVO/JVO, förbunden och genom att skriva och ställa krav på våra politiskt folkvalda, det är ju som sagt som så att de inte alltid vet, vad vi värderar och vilka grupper man "lättare" kan få/behålla som väljare genom att meddela små favörer/mindre skatter/avgifter osv. Jag för egen del fruktar TokMona och de andra på deras kant, den enda vettiga är Wetterstrand och det är hennes person som är bra, hennes åsikter delar jag inte. (som inom parentes, hade Mona när det begavs sig varit anställd i ett företag, eget eller annans hade hennes kontokortsbruk medfört straffrättsliga påföljder om företaget ansett det skäligt/motiverat att anmäla henne sammantaget med hennes övriga tilltag anser jag att hon har gjort sig omöjligt att leda Sverige, hon är lite som Sveriges Berlusconi, iofs utan de fascistiska dragen.) /Christian
Publicerat April 13, 201016 yr jag tror det indirekt kan vara mona som person som gav alliansen vinten i valet inte aliansens politik.
Publicerat April 13, 201016 yr Jag tror att du har rätt Daniel, det är underbart att "Görans Flickor" inte är bättre än vad de är, men hade Lind inte blivit mördad hade vi idag haft en annan regering, för att göra ett addum. /Christian
Publicerat April 13, 201016 yr bra jobbat!! snart finns bara dom som jagar för jakten och inte fylla frysen och göra vinst på den!!! Alltid älgjägare som grinar och är dom som är ute minst i skogarna men ska ha mest plats...
Publicerat April 13, 201016 yr Författare om 90% av jägarna sket i älgjakten för 5 år tror jag staten mer än gärna börjar betala oss att skjuta bort älgarna.helt vrickat inte bara gör vi staten en tjänst vi betalar också för det!! +1 på den Där håller jag med dig helt och hållet så har mina funderingar gått i många år Precis som du säger så borde vi få betalt för att jaga älg!
Publicerat April 13, 201016 yr Författare Vet inte om jag tror att jakten som helhet skulle bli så mycket bättre om vi får en kommunist/vegan regering i höst - lär av historien.MVH Alias För mig lutar det åt att ligga på soffan för att rösta på den röd/gröna sidan är inte heller nåt alternativ!