Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Avfångninskniv (Finns bilder i min sista post)

Featured Replies

Publicerat

Eftersom många av er har velat se en avfågnings kniv så har jag bestämde jag mig härom dagen att göra en :wub: Blad längden är ca 15 cm lång. Är inte riktigt överens än vad jag ska för skaft material. Fulltångare är det iallafall. Sätter ut bilder snart ^_^ Har ni några tips? Mörkt eller ljust skaft??

/Kimmo Lilja

Publicerat
  • Författare
Eftersom många av er har velat se en avfågnings kniv så har jag bestämde jag mig härom dagen att göra en :wub: Blad längden är ca 15 cm lång. Är inte riktigt överens än vad jag ska för skaft material. Fulltångare är det iallafall. Sätter ut bilder snart ^_^

/Kimmo Lilja

Publicerat
Eftersom många av er har velat se en avfågnings kniv så har jag bestämde jag mig härom dagen att göra en :wub: Blad längden är ca 15 cm lång. Är inte riktigt överens än vad jag ska för skaft material. Fulltångare är det iallafall. Sätter ut bilder snart ^_^ Har ni några tips? Mörkt eller ljust skaft??

/Kimmo Lilja

Mörkt och ett ca pris

Publicerat

Detta ser jag fram emot!!!

Publicerat

Mörkt skaft. Ser fram emot bilderna! :wub:

Publicerat
Mörkt och ett ca pris

+1

Publicerat

Eftersom en avfångningskniv inte kan ha ett ljust skaft, så röstar även jag på ett mörkt.. :mellow:  

Publicerat
  • Författare
Eftersom en avfångningskniv inte kan ha ett ljust skaft, så röstar även jag på ett mörkt.. :mellow:  

Tjena.

Mörkare skaft hade jag också i tankarna. Priset vet jag inte riktigt än. Återkommer med det när det börjar bli färdigt.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Mörka skaft är alltid snyggast! Gärna med röd-ton. :D

Publicerat

mööörk! =)

Publicerat
  • Författare

Verkar som alla vill ha mörkt. :D Undrar om man skulle ha ett skaft med svart överlag fast med en blod röd toning i träts ådringar. hmm... Hah hah.. jag retas med er. Jag vet i stort sett hur det kommer att bli eftersom jag jobbar med kniven men mörkt blir det iallafall så mycket kan jag säga. Bladet är ingen ren dolk modell jag gjort utan en blad form som blir smalare ut mot spetsen med en ganska lång edge på ovansidan också för en riktigt bra piercing power när man sticker. Har tänkt till med skallen lite för att det ska bli så användar möjligt som bäst. Hmm... Tänkt till, det lät bra heh heh.. . Vi får se jag gör mitt bästa så får vi se vad ni tycker.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat
Verkar som alla vill ha mörkt. :D Undrar om man skulle ha ett skaft med svart överlag fast med en blod röd toning i träts ådringar. hmm... Hah hah.. jag retas med er. Jag vet i stort sett hur det kommer att bli eftersom jag jobbar med kniven men mörkt blir det iallafall så mycket kan jag säga. Bladet är ingen ren dolk modell jag gjort utan en blad form som blir smalare ut mot spetsen med en ganska lång edge på ovansidan också för en riktigt bra piercing power när man sticker. Har tänkt till med skallen lite för att det ska bli så användar möjligt som bäst. Hmm... Tänkt till, det lät bra heh heh.. . Vi får se jag gör mitt bästa så får vi se vad ni tycker.

mvh Kimmo Lilja

Lite förhandsbilder! :D

Publicerat
  • Författare
Lite förhandsbilder! :D

Hmm... Det kommer :D

Publicerat

Trevligt Kimmo.Ska bli kul att se.

Jag har länge tänkt göra några. Jag har utskurna modeller och allt.

Seved

Publicerat
  • Författare

Nu har jag kommit så långt att jag har epoxylimmat skalorna och dragit i 3 st förbindelseskruv med epoxy också för att det ska hålla i generationer. :rolleyes: Tycker inte om skruvskallarna synandes i skalorna så därför ska jag färga epoxy med kimrök och lägga fint ovanför skallarna. Känns som att det kommer att bli bra. Bilder kommer nog imorgon om jag är flitig o familjen låter mig vara. -_-

mvh Kimmo Lilja

Publicerat
  • Författare

Här kommer lite bilder. Faan vad jag har fått jobba med den här innan jag blev nöjd :lol: Flamm björk. Genomgående förbindelse skruv infrästa. Kimrök färgad epoxy ovanför skallarna. Bladet är 14 cm långt. Filework gjorde jag på mage o rygg.

mvh Kimmo Lilja

de-1.jpg

tre-4.jpg

fyra-4.jpg

fem-3.jpg

sex-1.jpg

Publicerat

Ett mästerverk som vanligt! :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Tackar Kristin :rolleyes:

Publicerat

Riktigt fint Kimmo:D. Ser ut som ett bekvämnt skaft.

Vad är det för stål

Seved

Publicerat

SNYGGT!!!

Publicerat
Tackar Kristin :rolleyes:

Just stating the obvious! :lol:

Publicerat

Kriminellt läckert :rolleyes:

Publicerat

Behöver inte ens uttrycka mig över den, du vet ändå vad jag tycker... :rolleyes:

Publicerat

Ojojoj läckert! B)

Publicerat

Riktigt najs B)

Fredden